|

آلومینیوم چگونه گربه سیاه پرسپولیس شد؟

پرسپولیس در دو فصل اخیر لیگ برتر فقط 3 شکست را تجربه کرده است. ذوب آهن در لیگ 19 و آلومینیوم در لیگ 20 و 21، پرسپولیس یحیی را شکست دادند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس یحیی مقابل تیم‌های ایرانی، فقط سه باخت داشته که یکی از آن‌ها هم، پس از قطعی شدن قهرمانی بوده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، کابوس پرسپولیس در اراک، یک بار دیگر تکرار شد و این تیم مقابل آلومینیوم شکست خورد. آلومینیوم فصل پیش، تنها تیم ایرانی بود که توانست پرسپولیس را شکست دهد. پرسپولیس چه در لیگ برتر، چه در جام حذفی و چه در سوپرجام، مقابل هیچ تیم ایرانی نباخت. این فصل هم آلومینیوم، تبدیل به اولین تیمی شد که پرسپولیس را با باخت بدرقه می‌کند. آن‌ها کاری را 2 بار انجام داده‌اند که در دو سال اخیر، مدعیان بزرگی مثل استقلال، سپاهان و تراکتور یک بار هم موفق به انجام آن نشده‌اند.

یحیی گل‌محمدی نیم فصل لیگ نوزدهم، جای کالدرون را گرفت و سرمربی پرسپولیس شد. او نزدیک به دو سال است، روی نیمکت سرخپوشان می‌نشیند. در این دو سال، تیم او بازی‌های زیادی در مسابقات داخلی انجام داده و در همه این بازی‌ها، فقط 3 شکست را تجربه کرده است. ذوب آهن در لیگ نوزدهم و آلومینیوم در لیگ بیستم و بیست و یکم، پرسپولیس یحیی را شکست دادند. با این تفاوت که برد ذوب آهن، پس از قطعی شدن قهرمانی سرخپوشان رقم خورد. پرسپولیس هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم و پس از مسجل شدن قهرمانی، کم انگیزه‌تر لیگ را ادامه داد که حاصل آن، باخت مقابل ذوب آهن و مساوی با نساجی و گل‌گهر بود. آلومینیوم بر خلاف ذوب آهن، هر دو بردش مقابل پرسپولیس را نیم فصل اول و در اوج رقابت‌ها به دست آورده است.

استقلال 5 بار در لیگ و جام حذفی، تراکتور 4 بار در لیگ و سوپرجام، و سپاهان 2 بار در لیگ برتر با پرسپولیس گل‌محمدی بازی کرده‌اند و نتیجه‌ای جز شکست یا مساوی به دست نیاورده‌اند. مثل سایر تیم‌های ایرانی، که خاطرات خوبی از بازی با پرسپولیس ندارند. تنها استثنا در این زمینه، آلومینیوم است. تیمی که با 2 برد از 3 تقابل با پرسپولیس، حالا بزرگترین گربه سیاه سرخپوشان محسوب می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها