|

هدف کسانی که پروژه تخریب وریا غفوری را کلید زدند چیست؟

 وریا غفوری

پنالتی‌های خراب شده وریا غفوری بهانه خوبی دست منتقدانش داده تا او را تخریب کنند غافل از اینکه او تا اینجا یکی از بهترین های استقلال بوده.

لینک کوتاه کپی شد

وریا غفوری در سه هفته اول لیگ جدید ۳ پنالتی برای استقلال زده که اولی گل شده و دو تای دیگر نه! البته داور سختگیرانه همان پنالتی اول مقابل هوادار که گل شده را نپذیرفته و به این دلیل که همبازی وریا پایش داخل نیم دایره بوده حکم به تکرارش داده که کاپیتان استقلال تکرار آن پنالتی را خراب کرده و پنالتی بعدی اش هم در بازی مقابل تراکتور به تیر دروازه خورده و به زمین برگشته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری، اگر سختگیری داور بازی استقلال و هوادار نبود، اولین گل فصل جدید آبی‌ها به نام وریا غفوری ثبت می‌شد، اما بعد از آن که کاپیتان استقلال از روی نقطه پنالتی دروازه هوادار را باز کرد، داور به این دلیل که قبل از ضربه یک بازیکن استقلال یک پایش را داخل نیم دایره پشت محوطه جریمه گذاشته بود، پنالتی را تکرار کرد و این بار دروازه بان هوادار دست وریا را خواند تا غفوری فصل جدید را با ناکامی در راه زدن ضربه پنالتی آغاز کند. در تکمیل بدبیاری هایش، مقابل تراکتور نیز وریا پنالتی استقلال را به تیر کوبید. او این بار هم پنالتی را بد نزد، اما تیر دروزاه مانع گلزنی اش شد تا همین دو پنالتی هدر رفته بهانه‌ای برای تخریب کاپیتان استقلال باشد.

آمار وریا غفوری؛ ۹ گل از ۱۰ پنالتی

وریا غفوری فصل قبل برای استقلال ۱۰ پنالتی زد. از این ۱۰ پنالتی فقط یکی گل نشد و ۹ پنالتی دیگر چه در جریان بازی‌های لیگ و حذفی و چه در ضیافت پنالتی ها، همه به گل تبدیل شد که حساس‌ترین آن‌ها بی شک پنالتی اول بازی فینال جام حذفی و دو پنالتی استقلال مقابل گل گهر در نیمه نهایی جام حذفی بود. وریا با توجه به برتری‌های روحی روانی اش نسبت به همبازیان خود، هنوز هم انتخاب اول کادرفنی استقلال برای زدن پنالتی است چرا که در آن روز‌هایی که کسی جرات نمی‌کرد پشت ضربه پنالتی بایستد، درست مثل روز بازی با گل گهر در نیمه نهایی جام حذفی، وریا با خونسردی و اعتماد به نفس بالا این کار را انجام می‌داد و خوب هم انجام می‌داد، اما آن‌هایی که می‌خواهند کاپیتان استقلال را تخریب کنند نه کاری به ۹ گل از ۱۰ پنالتی او دارند و نه عملکرد وریا در این سه بازی برای شان مهم است (وریا غفوری در ۳ هفته ابتدایی فصل جدید، یکی از بهترین‌های استقلال بوده و آمار باقی مانده از این ۲۷۰ دقیقه می‌گوید او در زمره ۳ بازیکن برتر تیم است) آن‌ها فقط می‌خواهند غفوری را بکوبند و چه سوژه‌ای از این بهتر که پنالتی‌های هدر رفته او را بزرگنمایی کنند.

نیاز استقلال به کاپیتان آرام و مطمئن

تازه کاپیتان استقلال خوش شانس بوده که تیمش در این بازی‌ها که او موفق به گل کردن پنالتی نشده، امتیاز از دست نداده وگرنه تا به حال او را چند امتیاز هم به تیم و هواداران و کادرفنی بدهکار کرده بودند و روی اعصاب و روانش رژه می‌رفتند! صد البته وریا غفوری بچه نیست که تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار بگیرد و اسیر دام آن‌هایی شود که می‌خواهند عامدانه تخریبش کنند. تجربه سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال ایران و آسیا به کاپیتان استقلال یاد داده باید تمرکزش را روی اتفاقات داخل زمین بگذارد.

این که دفعه بعد اگر برای استقلال پنالتی شد، وریا بزند یا نه، هنوز مشخص نیست. شاید وریا پنالتی بعدی را به یکی از همبازیانش _مثل ارسلان مطهری که دوست دارد در کورس آقای گلی باشد_ بسپارد و خودش پشت توپ نرود، شاید هم این روز‌ها تمرین اضافی پنالتی می‌کند تا دفعه بعد مطمئن‌تر و با ریسک کمتر گوشه‌های دروازه و جا‌های غیر قابل دسترس دروازه بان حریف را نشانه برود، اما هر چه هست کاپیتان استقلال خوب می‌داند در این روز‌ها که تیمش فصل را خوب شروع کرده، حضورش اگر با اطمینان و آرامش همراه باشد، برای استقلال وزنه است. استقلال در این فصل برای موفقیت بیشتر از همیشه به کاپیتان آرام و مطمئن خود نیاز دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها