|

ارسلان مطهری: 6 متر کمک داور عقب تر از من بود، چطور آفساید گرفت؟

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی کمک داور بازی با فجر سپاسی شیراز ۶ متر عقب‌ تر از صحنه بود، چطور پرچمش را بالا برد و گل سالم مرا مردود…

لینک کوتاه کپی شد
1

ارسلان مطهری در دیدار با فجر سپاسی شیراز در هفته چهارم لیگ برتر موفق به گلزنی شد، اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد، گلی که استقلالی‌ها معتقدند سالم بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ با ارسلان مطهری درباره اتفاقات بازی برابر فجر سپاسی و دیگر مسائل مربوط به تیم و خودش که درباره آنها سکوت کرده بود، گفت‌وگویی انجام شد.

برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی شدی، اما کمک داور اعتقاد داشت که در آفساید بودی.

یک بر صفر جلو بودیم و اگر این گل را به اشتباه آفساید نمی‌گرفتند، شرایط بازی فرق می‌کرد. پنالتی روی محمد دانشگر کاملا درست بود و بازیکن حریف تا آخرین لحظه او را رها نکرد و همه این صحنه را دیدند. با احترام به تیم داوری، اما داور صحنه‌های 70 به 30 را به نفع فجر می‌گرفت. روی دو صحنه کمک داور آفساید گرفت که به نظرم آفساید نبودند. در صحنه‌ای که گل زدم، به جاگیری کمک داور دقت کنید، او 6،7 متر عقب‌تر از بازیکن فجر سپاسی بود و نمی‌دانم چطور پرچم زد. در منطقه آفساید نبودم که بخواهد پرچم بزند. قرار نیست کمک داور به خاطر استرس اینکه شاید صحنه آفساید باشد و بعدها کمیته داوران و کارشناسان از او انتقاد کنند، پرچمش را بالا ببرد.

چقدر این اشتباه در نتیجه بازی تأثیرگذار بود؟

خیلی. اشتباه داوری پیش می‌آید، اما سال گذشته هم گل سالم من به آلومینیوم اراک را آفساید گرفتند. این همه اشتباه منطقی نیست. تیم ما استقلال است و برای تیم‌های بزرگ باید داوران بزرگ بگذارند. به مرتضی منصوریان و تیم داوری‌اش در بازی با فجر احترام می‌گذارم، اما نباید با تصمیم‌های اشتباه خود استرس را به ما ترزیق می‌کردند. مگر می‌شود کمک داور دید نداشته باشد و پرچم بزند؟ اگر بازی را برده بودیم با توجه به شکست سپاهان اختلاف‌مان را در صدر جدول زیاد می‌کردیم. نباید کاری کنند که آخر فصل حسرت این امتیازها را بخوریم. تا جایی که می‌توانستیم دویدیم و تمرکز کردیم، ولی اشتباهات داوری قابل درک نیست.

اما فجری‌ها اعتقاد دارند که داور باید به سود آنها پنالتی می‌گرفت.

آن صحنه پنالتی نبود. فجر تیم بسیار خوبی دارد و باید زمین خوب داشته باشد، چون حق مردم شیراز است که دو تیم در لیگ برتر داشته باشند. مردم خونگرم و میهمان نواز شیراز لیاقت بیشتر از اینها را دارند. نمی‌توان روی زمین چمن ورزشگاه حافظیه شیراز بازی کرد. می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم، اما داور با سوت‌هایش بازی را می‌خواباند. داور نباید حتی در شرایطی که به سود ما هم باشد، سوت بزند و بازی را متوقف کند.

و البته این فرصت را داشتی که برای دومین هفته متوالی گل بزنی.

خیلی دنبال این موضوع بودم، اما قبل از اینکه وارد زمین شوم به این فکر می‌کردم که به تیمم کمک کنم. گل هم زدم، اما اشتباه داوری باعث شد گلم مردود اعلام شود.

به نظر می‌رسد امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشی.

ما همیشه آماده هستیم. امسال زمان استراحت کمتری نسبت به تیم‌های دیگر داشتیم، چون ابتدا باید خودمان را برای بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کردیم. پس از این بازی، تمرینات را شروع کردیم تا آمادگی‌مان را حفظ کنیم و زمان زیادی برای فصل بدنسازی در اختیار نداشتیم.

یعنی همان بازیکن همیشگی هستی و تفاوتی با سال گذشته نداری؟

منظورتان از چه جنبه‌ای است؟

اتفاقات سال گذشته، بحث تمدید قراردادت با استقلال در فصل نقل‌وانتقالات و ...

01621365

پس فکر می‌کنی چرا هجمه‌های زیادی علیه تو ایجاد شد؟

به مدیرعامل وقت گفتم به من زمان‌بندی پرداخت پول را بگویید. او گفت نمی‌دانیم چه زمانی قرار است پول بدهیم. گفتم با این شرایط چطور انتظار دارید به شما اعتماد کنم؟

باشگاه استقلال در آن مقطع اعلام کرد علاوه بر درخواست مالی زیاد، خواهان بستن قرارداد یک ساله بودی. این موضوع درست بود؟

آیا انتظار زیادی بود؟ در مذاکرات چنین مواردی طبیعی است، اما موضوعی نبود که وارد چالش شویم. درست نبود در جلسه با ما، منشی باشگاه برای مدیرعامل مدام نامه بیاورد و آن آقا به من نگاه نکرده و حرف‌هایم را گوش نکند و بگوید آقا فرهاد کارها را انجام می‌دهد. به خدا قسم من یک ریال بالاتر از مبلغی که خودشان اعلام کردند، نخواستم. با رفتن آن آقا مشخص شد که چه کسی کارشکنی می‌کرد. جوی که علیه من بوجود آوردند، ناجوانمردانه بود. من هیچ مصاحبه‌ای انجام ندادم تا شرایط استقلال به هم نریزد و بتوانند خریدهای‌شان را بگیرند.

از این مسئله بگذریم، موضوع دیگری که در قبال آن سکوت کردی، صحبت‌ها و کُری‌خوانی‌هایی بود که بازیکنان پرسپولیس از جمله محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع فصل گذشته این تیم انجام می‌داد. او گفت کُری‌هایش طوری بوده که می‌تواند در چشم ارسلان مطهری نگاه کند.

من هم می‌توانم در چشم او نگاه کنم، اما وقتی به استقلال و هوادارانش بی‌احترامی شود، به سادگی‌ از آن نمی‌گذرم. اگر کُری خواندم، فوتبالی بود نه توهین. برخی‌ هواداران تیم‌های دیگر ناسزا می‌گویند که برایم مهم نیست.

از جمله بازیکنانی هستی که در فضای مجازی فعالیت زیادی داری، از ابراز علاقه‌ات به استقلال تا کُری‌خوانی برای پرسپولیس. تصور خودت از این رفتارها، تعصب زیادی است یا سعی می‌کنی با فوتبالت قاطی نکنی؟

این مسائل را با هم قاطی نمی‌کنم. هر گونه کُری که می‌خوانم در حد همان است و بیشتر از آن نیست. اگر چیزی می‌گویم و می‌نویسم برای تیم خودم است.

برخی بازیکنان پرسپولیس از جمله کنعانی‌زادگان بعد از قهرمانی‌ لیگ در فصل گذشته با گیتار شادی کردند تا به نوعی پاسخ کُری‌خوانی تو را بدهند.

اگر گیتار می‌زنم، برای استقلال و هوادارانش است. آنهایی که گیتار برداشتند خودشان می‌دانند چرا این کار را کردند!

فکر می‌کنی بتوانی امسال با استقلال گیتار قهرمانی بزنی؟

همه تلاش‌مان را می‌کنیم نتایجی بگیریم که در شأن و شخصیت استقلال باشد. خوشبختانه کمی امکانات ما بهتر شده است. آنقدر ضعف مدیریتی در استقلال وجود داشت که آقای آجورلو در حال پر کردن چاله و چوله‌ها است تا آرامش به تیم ترزیق شود. آجورلو کاربلد و فوتبالی است و فوتبال و هوادار را می‌فهمد.

استقلال در این فصل چقدر توانایی کسب قهرمانی لیگ را دارد؟

در کل زندگی فوتبالی‌ام یاد گرفته‌ام به هیچ وجه قول قهرمانی ندهم، اما قول می‌دهم بازی‌های خوبی انجام دهیم. تلاش می‌کنیم در این فصل طوری بازی کنیم که هواداران لذت ببرند. امیدوارم در پایان فصل دست پُر باشیم، چون خوشحالی هواداران استقلال خوشحالی ما است. کل مجموعه استقلال از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان گرفته به دنبال موفقیت استقلال هستند. قبلا نمی‌گفتم مدیریت تلاش می‌کند، چون تلاشی از آنها نمی‌دیدم. امیدوارم امسال نتایجی بگیریم که در شأن و شخصیت استقلال باشد.

جذب مهاجمان خارجی در انگیزه‌های بازیکنانی مثل تو تاثیرگذار است؟

یک موضوع در ایران بد جا افتاده است. نمی‌دانم در ایران اینگونه است یا بیرون از ایران هم چنین تفکری وجود دارد. وقتی تیمی سه چهار بازیکن می‌گیرد، یعنی برای کمک کردن آمده‌اند. وقتی بازیکنی به تیم کمک کند، یعنی به همه بازیکنان کمک کرده است. کسی جای کسی را پُر نمی‌کند. وقتی رقیب نباشد، بازیکن سیر افولی در پیش می‌گیرد. حضور رقیب باعث انگیزه بیشتر می‌شود و دست کادر فنی را باز می‌کند. چه چیزی بهتر از این؟ بازی کردن مهم نیست، مهم این است که وقتی بازی می‌کنی، بتوانی به تیمت کمک کنی.

... و صحبت پایانی؟

یاد و خاطره مرحوم منصور پورحیدری و دانایی‌فرد را گرامی می‌دارم، بزرگانی که با استقلال افتخارات زیادی کسب کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها