|

طاهری: بدهی های مالیاتی پرداخت می شدند، اعداد کنونی بسیار کمتر بودند

مدیرعامل سابق پرسپولیس در رابطه با زمان حضورش در این باشگاه و مشکلات مالی باشگاه های ایرانی با رادیو ایران به گفت و گو پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

علی‌اکبر طاهری مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در رابطه با شایعات پیرامون حضورش به عنوان مدیرعامل در این باشگاه و همچنین بدهی‌ های مالیاتی تیم‌های ایران به گفت و گو پرداخت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ طاهری در ابتدای سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا با او مذاکره ای برای مدیریت پرسپولیس انجام شده است یا خیر، گفت: انشاالله هرچه خیر است برای پرسپولیس پیش بیاید. مسئولان هم اکنون هرچه در توان دارند برای خوشحالی هواداران انجام می‌دهند.

وی در رابطه با شرایط مدیریتی حال حاضر باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این بحث‌ها بیشتر در رسانه‌ها و اخباری که منتشر می‌شوند است اما به نظر من بهترین شرایطی که می‌شود عملکرد مدیریتی را بررسی کرد در مجامع باشگاه است. که اکنون در اختیار وزارت ورزش است. آن جا بهتر می شود با شاخص ها، نتیجه ارزیابی‌ها گفته شود. صحبت در این رابطه یک بخش‌اش نظری است، ولی بخش دیگرش برمی‌گردد به ضوابط. در بحث های نظری، سلیقه هم داخل می شود. ممکن است سلیقه ها با هم فرق داشته باشند. اما جایی که ضوابط و روابط حاکم است، با شاخص ها باید اندازه گیری کرد. شاخص هایی که مربوط به روابط اداری، مالی، ورزشی، حقوقی و پشتیبانی و ... هستند. اصحاب رسانه بهترین کانالی هستند که می توانند با شاخص ها شرایط را مشخص کرده و عملکرد و دستاوردها را با آن‌ها تطبیق دهند. 

طاهری ادامه داد: در سال هایی که من حضور داشتم، ما صورت های مالی، ترازنامه و سود و زیان را تهیه کردیم. این عملکردها در صورت های مالی باید بیایند. اظهارنامه دادیم و بر اساس آن، اداره دارایی بررسی کرد و مالیات دادیم. در دوره خودم تسویه حساب مالیاتی پرسپولیس را گرفتیم و این بسیار نویدبخش بود. حتی مدیرکل امور مجامع وزارت اقتصاد و دارایی بسیار خوشحال شد چون یک دهه بود که حساب های ما رد می شد و مالیات های بسیار سنگینی بریده شد. در آن زمان ما توانستیم تاییدیه حساب‌هایمان را بگیریم و مالیاتش هم دادیم. پس این کار شدنی است. تمام موارد هم شفاف اظهار می کردیم. اگر شفافیت ابراز نشود، متاسفانه خیلی شائبه و موارد مختلف پیش خواهند آمد. خیلی از آن ها را نیز در رسانه های و مجامع نظارتی دنبال می شوند. همه چیز باید شفاف و مستند طبق استانداردهای موجود، باشد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در پاسخ به مشکل بدهی‌های باشگاه‌ها اظهار داشت: مدیری که جدید می آید، یک بخش عمده ای از کارش تبدیل خواهد شد به روزمرگی و دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات. باید کارهای برگزاری بازی‌های تیمش، ایاب و ذهاب، پرداخت‌ها و ... را حل کند. مشکلی دیگر، مشکل معوقات و بحث‌های گذشته است. بخشی از معوقات مربوط به داخل باشگاه است مانند معوقات بازیکنان، مربی‌ها و ... و بخشی دیگر مربوط به تعهدات دولتی و قانونی است. مانند تعهدات بیمه و مالیاتی. باید برنامه داشت تا بتوان این مشکلات را حل کرد. در مورد مسائل مالیاتی، باشگاه باید درخواستی در وزارت اقتصاد و دارایی به ثبت برساند، سپس وزیر اقتصاد باید تایید کند و سپس در آن جا هیئتی این را مورد بررسی قرار خواهند داد که آیا باشگاه واقعا سود داشته است  که مالیاتش را پرداخت کند یا قبلا باید پرداخت می کرده است و یا اینکه کم و کاستی‌های مدیریتی بررسی خواهند شد که آیا مدیران به موقع اظهارنامه داده‌اند؟ آیا موارد شفاف بوده‌اند؟ ورود و خروج‌ها به موقع ثبت شده‌اند یا خیر؟ الحمدالله بخشی از عرایض و مستندات بنده مقبول واقع شد و قرار شد بررسی‌ها به بخشی دیگر از اداره مالیات وزارت اقتصاد و دارایی ارجاع داده شود تا بخشش مالیاتی صورت گیرد. اگر پیگیری‌های ما درباره بدهی‌های مالیاتی توسط مدیران بعدی انجام می‌شد بیش از 7،6 میلیارد بدهی معوق نداشتیم. اما عدم پیگیری، باعث شده است که اکنون با رقمی بسیار بالا مواجه باشیم. از باشگاه استقلال نیز نماینده آقای افتخاری آمده بودند و داشتند همین مسیر را می رفتند که اگر انجام می شد، اکنون چنین ارقامی را روی مستندات صورت‌های مالی نمی‌دیدیم. زیرا ماهیت این باشگاه‌ها هیچوقت سودده نبوده که بخواهیم بگوییم مالیاتی داده نشده است. 

وی ادامه داد: ماهیت اعداد 180 میلیارد تومان بدهی برای پرسپولیس و 130 میلیارد برای استقلال زیر سوال است و بایستی از طریق کار کارشناسی و مجرای قانونی اقدام شود. باید از امور دارایی بیایند و بررسی کنند. ماهیت این عدد باید تجزیه و تحلیل شود و یک برخورد قانونی شود. اگر کارشناسی شود، این اعداد تعدیل شده و بسیار کاهش پیدا می‌کنند. اگر باشگاه‌ها پیگیری کنند، این اتفاق خواهد افتاد. زمان خود من عدد به 6، 7 میلیارد تومن از 105 میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کرد. مالیات چند بخش دارد که همه این ها مورد برسی قرار میگیرد.

طاهری در پاسخ به این که آیا در زمان او پنجره پرسپولیس بسته شد یا خیر گفت: بله. به خاطر ماجرای آقای طارمی و قرارداد و پیش‌شرطی که با باشگاه ترکیه ای بست. در پرونده طارمی گفتند شما بازیکن را اغوا کردید و از طریق اسپانسر به بازیکن پول دادید و متاسفانه در آن برنامه تلویزیونی شبانه که حالا دیگر پخش نمی‌شود جوری عنوان شد که ما تقلب کردیم. حتی آقای رفیعی که اکنون در فدراسیون حضور دارند هم وقتی موارد را دیدند، گفتند که باشگاه پرسپولیس مظلوم واقع شد و نباید پنجره ما بسته می شد. من همان موقع به باشگاه رفتم که مدیر وقت آقای گرشاسبی بود. تیم بازی حساسی داشت که ایشان به من گفت اگر امکانش هست کنفرانس خبری برگزار نشود. من به باشگاه رفتم تا کنفرانس بگذارم، از آقای خمارلو بپرسید ولی آقای گرشاسبی اجازه نداد. به عنوان مسئولان وقت باشگاه باید به تصمیم و صلاحدید آن‌ها احترام بگذاریم.

طاهری در پایان اظهار داشت: امیدوارم روابط خوبی در صنعت فوتبال ما شکل بگیرد. بحث ها بیشتر پیرامون پرسپولیس و استقلال است زیرا این دو تیم طرفدار بیشتری نسبت به بقیه تیم ها دارند. اما من فکر میکنم کل فوتبال ما آسیب زیادی از عدم پرداختن به ادبیات درست صنعت فوتبال دیده است. باید درامدزایی و روابط باشگاه ها را درست کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی