|

ستاره هایی که از لیست تیم ملی جا ماندند

درباره بازیکنانی که از اردوی تیم ملی جا ماندند، می‌شود از وریا غفوری، رضاییان بازیکن السیلیه و رایان تفضلی مدافع شاغل در انگلیس نام برد.

لینک کوتاه کپی شد

از ابتدای حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران یکی از بحث های تکراری درباره او در هنگام انتشار فهرست برای حضور بازیکنان در تیم ملی بود که بعضی از دعوت ها، صحبت ها و حاشیه ای را برای سرمربی تیم ملی ایران ایجاد می‌کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، از بازیکنانی که دعوتشان در مدت حضور اسکوچیچ در تیم ملی به شدت بحث برانگیز بوده می‌شود به نام مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس، جعفر سلمانی پیستون چپ استقلال و بازیکنانی مثل میلاد سرلک یا عارف غلامی اشاره کرد که هر یک به فراخور از سوی هواداران تیم رقیب دلیلی برای انتقاد از دراگان اسکوچیچ بوده‌اند و به گذشت زمان و ایجاد ثبات بیشتر در تیم ملی این دومین فهرستی است که کمترین انتقاد را درباره دعوت از بازیکنان دارد.

چالش بزرگ اسکوچیچ و کادرش

اگرچه غیبت مهدی طارمی فوق ستاره فوتبال ایران که در تیم پورتو ستاره واقعی این باشگاه بزرگ پرتغالی است، چالشی بزرگ برای دراگان اسکوچیچ و کادرش خواهد بود؛ چالشی که همه امیدوارند هرچه سریع تر به پایان برسد و دوباره طارمی در تصاویر تیمی تیم ملی ایران حضور داشته باشد.

فهرست فعلی تیم ملی ایران شامل ۳ دروازه بان، ۴ مدافع وسط، ۲+۱ مدافع چپ، ۲ مدافع راست، ۳+۱ هافبک دفاعی، ۳ هافبک پشت فوروارد، ۴ وینگر و ۴ مهاجم است. با نفراتی که تقریبا حضورشان در جمع برگزیدگان فوتبال ایران هیچ تردید یا تعجبی را برنمی‌انگیزد.

دراگان اسکوچیچ

فهرست متعادل آقای سرمربی

این یک فهرست متعادل و قابل پیش‌بینی است و به نظر هم نمی‌رسد که در دو بازی پیش رو مقابل لبنان و سوریه، تیم ملی تغییرات خاصی را در ترکیب شاهد باشد. کمااینکه اساس کار دراگان در ثبات است و به جرات می‌شود گفت که اگر مهدی طارمی هم شرایط عادی خودش را داشت، بدون تردید یکی از یازده بازیکن اصلی تیم ملی در دو بازی آینده بود اما حالا شانس با الهیار صیادمنش و البته دیگران است که از فرصت ایجاد شده برای نمایش و پیشروی به سمت ترکیب ثابت تیم ملی استفاده کند. 

همانطور که از فهرست تیم ملی پیداست پست دروازه بانی کمترین تغییرات را مثل اردوهای گذشته دارد و سه دروازه بان لژیونر ایران در ترکیب تیم ملی حاضرند کمااینکه در دفاع وسط نفرات، همان نفرات اردوی قبلی هستند و در دفاع چپ و راست هم شرایط به همین صورت است به جز اینکه جعفر سلمانی در دومین اردوی متوالی به تیم ملی دعوت نشده. در مورد سایر پست ها هم ثبات نسبتا خوبی وجود دارد و به جز سروش رفیعی و الهیار صیادمنش چهره جدیدی در جمع ملی پوشان حاضر نیست. البته سروش هم از سال های دور در عضویت تیم ملی بوده و بازیکن غریبه ای با نسل فعلی ملی پوشان ایران محسوب نمی‌شود.

ستاره هایی که اسکوچیچ به آن ها روی خوش نشان نداد

درباره بازیکنانی که احتمالا از این اردو جا مانده‌اند، می‌شود از وریا غفوری کاپیتان استقلال اسم برد که در فرم خوبی به سر می‌برد یا رامین رضاییان بازیکن لژیونر ایران در تیم السیلیه که بعنوان یک ملی پوش پرسابقه همواره‌ حق خود می‌داند که عضوی از تیم ملی باشد. نام رایان تفضلی مدافع وسط شاغل در لیگ وان انگلیس هم این روزها زیاد به گوش می‌رسد اما اسکوچیچ هنوز روی خوشی به وی نشان نداده است. از سایر استعدادهای شاغل در لیگ هم به نظر نمی‌رسد چهره خاصی از تیم ملی جا مانده باشد و بازیکنانی که در لیگ نمایش فوق العاده ای داشته‌اند هنوز در حدی نیستند که بشود از آنها بعنوان مهره های تیم ملی یاد کرد.

به خاطر داشته باشید که بازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال ایران، اغلب یا در شرایط سنی مناسب به سر می‌برند و یا سابقه درخشش طولانی مدت در فوتبال ایران دارند و همین مساله حضورشان را در اردوهای ملی تضمین می‌کند. در واقع رسیدن به سطح ملی در شرایطی حاصل می‌شود که شما در فوتبالتان یک ثبات کیفی کاملا مشخص داشته باشید. پس راه حضور در جمع ملی پوشان فوتبال ایران چیزی جز این نیست؛ "کیفیتی که همیشگی باشد."

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها