|

هواداران استقلال هم خواستار کمک از وزارت ورزش هستند، استرا مثل کالدرون است!

جلسه رسیدگی به پرونده شکایت استراماچونی علیه باشگاه استقلال به صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست نماینده‌های باشگاه استقلال نیز حضور داشته…

لینک کوتاه کپی شد

در جلسه اخیر که بررسی اسناد مربوط به شاکی و متشاکی پرداخته شد، از باشگاه استقلال حامد افضلی، معاون بین‌الملل، فرشاد سمیعی، معاون حقوقی و سه وکیل خارجی حضور داشتند. همچنین فریبرز محمودزاده، نماینده سازمان لیگ ناظر این نشست مجازی بود تا از حقوق باشگاه استقلال دفاع شود. در سوی مقابل نیز استراماچونی که اکنون در باشگاه الغرافه قطر مربیگری می‌کند، سه وکیل و همچنین فدریکو پاستورلو حضور داشتند و مدارک خود را ارائه کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی؛ گرچه از این نشست، خبری بیرون نیامده اما با توجه به اینکه استراماچونی تا یک سال بعد از فسخ قرارداد با باشگاه استقلال در تیمی مربیگری نکرد، باشگاه استقلال نیز ناچار است حقوق این مربی را طبق توافق‌های اولیه پرداخت کند. شاید اگر استراماچونی در این بازه زمانی در تیمی مربیگری می‌کرد باشگاه استقلال از پرداخت قرارداد این مربی مصون می‌ماند اما تاکنون دلایل و مستندات باشگاه استقلال برای رهایی از پرداخت مبلغ یک میلیون و 300 هزار یورویی برای دادگاه کافی نبوده و به احتمال زیاد در روند رسیدگی‌ به این دعوی باشگاه استقلال محکوم خواهد شد.

حال شاید خود استراماچونی ترجیح دهد بخشی از این طلب را به باشگاه استقلال ببخشد که با توجه به سیاست او بعد از جدایی از استقلال و قبول نکردن هدایت تیم‌های باشگاهی، این احتمال بسیار ضعیف است اما به هر شکل استقلالی‌ها تنها امیدوارند بخشی از این بدهی با تعامل میان دو طرف کاسته شود و در واقع یکی از دلایلی که سبب شده رسیدگی به این پرونده را به عهده 3 وکیل بسپارند نیز همین است.

مطالبه عمومی: وزارت ورزش باید به استقلال کمک کند

بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس توانست با کمک‌های وزارت ورزش پرونده کالدرون را ببندد و مطالبات این مربی آرژانتینی را پرداخت کند یک انتظار عمومی میان هواداران استقلال نیز به وجود آمده که وزارت ورزش در پرونده استراماچونی پا وسط بگذارد و بودجه لازم برای پرداخت بدهی به مربی سابق ایتالیایی را تأمین کند. این انتظار در هفته گذشته بارها از سوی هواداران استقلال بیان شد و حتی کانال‌ها و صفحات نزدیک به باشگاه استقلال بارها به این موضوع اشاره و از حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان خواستند که به باشگاه استقلال بابت حل این مشکل یاری رسانند.

با توجه به اینکه خیل عظیمی از هواداران انتظار دارند مشکل به دست وزیر ورزش حل شود، باید دید که در نهایت وزارت ورزش آیا در ماجرای استراماچونی نیز به باشگاه استقلال کمک مالی خواهد کرد یا خیر؟! بدون شک پرداخت یک میلیون و 300 هزار یورو بدهی یورویی به استراماچونی ساده نیست و باشگاه استقلال با چالش‌های مالی فراوانی مواجه خواهد شد. بخصوص اینکه قیمت یورو نوسان دارد که این بر سختی‌‌ ماجرا خواهد افزود.

پرونده میلیچ، دیاباته و پادوانی هم هست!

اما مشکل استقلال فقط به این موضوع ختم نمی‌شود و پرونده‌های مالی دیگری هم هست که آینده این باشگاه را تهدید می‌کند و اگر کار به صدور حکم از سوی فیفا بکشد، بار دیگر پنجره استقلال به مانند ماجرای شفر و خیلی‌های دیگر بسته خواهد شد. باشگاه استقلال در آینده نزدیک باید بدهی به پادوانی را هم پرداخت کند. البته بعید است که این بازیکن با وجود ارائه اسناد پزشکی خود بتواند دادگاه را مجاب به دریافت غرامت نقص عضو از باشگاه ایرانی کند.

به احتمال زیاد همان بدهی قدیمی به علاوه جریمه دیرکرد از سوی فیفا مطالبه خواهد شد. میلیچ نیز در آخرین رایزنی‌هایی که با باشگاه استقلال داشته ابراز امیدواری کرده با تعامل مشکل برطرف شود اما ماجرای دیاباته نیز قدری پیچیده است. این بازیکن علاوه بر درخواست دریافت حقوق عقب مانده، به دنبال دریافت پاداش‌های خود نیز هست که باشگاه استقلال باید خود را آماده رویارویی با این پرونده‌های خارجی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها