|

صیادمنش از قایدی جلو زد؛ اللهیار یار دقایق بحرانی اسکوچیچ

اللهیار صیادمنش

تیم ملی ایران سه‌شنبه هفته جاری مقابل سوریه قرار می‌گیرد و بازی خوب صیادمنش اقبال او برای بازی دوباره در ترکیب تیم ملی را افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

باور اینکه اللهیار صیادمنش از پس چالش‌های بازی در فوتبال اروپا برآید قدری دشوار بود، بخصوص اینکه مهاجم سابق استقلال عمر کوتاهی در باشگاهش فنرباغچه داشت و از این تیم به طور قرضی ابتدا راهی استانبول اسپور و سپس باشگاه زوریای اوکراین شد. انتقال قرضی صیادمنش این نگرانی را به وجود آورده بود که یکی از سرمایه‌های فوتبال ایران و باشگاه استقلال نتواند در لیگ اوکراین دوام بیاورد و دوباره به لیگ برتر بازگردد و رویاهایش را در لیگ ایران جست‌وجو کند اما اللهیار توانست از پس چالش بازی در اوکراین برآید و به یکی از مهره‌های کلیدی زوریا تبدیل شود. درخششی که سبب شد دراگان اسکوچیچ او را به تیم ملی فرا بخواند. دعوت از صیادمنش اما هرگز تشریفاتی نبود. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، اسکوچیچ می‌دانست که این بازیکن خوش‌تکنیک و سرعتی که دروازه را خوب هدف قرار می‌دهد، قابلیت باز کردن گره‌های کور بازی‌های سخت را دارد و به همین دلیل بود که در دقیقه 71 بازی با لبنان صیادمنش با وجود مدعیان بسیار روی نیمکت به ترکیب اصلی وارد شد. یک تعویض شاید غیرمنتظره که رهاورد مطلوبی برای اسکوچیچ داشت و توانست در تغییر آهنگ بازی بسیار مؤثر باشد.

گرچه صیادمنش گلی برای تیم ملی به ثمر نرساند یا سازنده مستقیم گل‌ها نبود اما او به خوبی توانست با دوندگی مداوم کفه ترازو را در زمین بسیار ناهموار بیروت به نفع تیم ملی سنگین‌تر کند و نقش انکار ناپذیری در بازگشت تیم ملی ایفا کند. نمایش صیادمنش در این میدان در واقع فتح بابی است برای تداوم حضور او در ترکیب تیم ملی و هیچ بعید نیست که در بازی‌های آتی نیز اسکوچیچ از وجود این بازیکن بی‌ادعا اما عمیقاً آینده‌دار بیشتر استفاده کند و او را بیش از این در ترکیب تیم ملی به کار بگیرد.

شاید در آن دقایق باور این بود که مهدی قایدی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرد اما انتخاب سرمربی تیم ملی، صیادمنش بود و اسکوچیچ ترجیح داد از این بازیکن ریزنقش و تکنیکی در ترکیب اصلی تیمش بهره بگیرد. تیم ملی ایران سه‌شنبه هفته جاری در اردن مقابل سوریه قرار می‌گیرد و بازی خوب صیادمنش اقبال او برای بازی دوباره در ترکیب تیم ملی را افزایش خواهد داد. حالا صیادمنش لااقل یکی از گزینه‌های اصلی تعویض است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها