|

نیکبخت: طارمی را باید نیمکت نشین می کردید!

علیرضا نیکبخت در خصوص پیروزی دقایق پایانی تیم ملی فوتبال مقابل لبنان گفت و گویی انجام داده است.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا نیکبخت در خصوص پیروزی دقایق پایانی تیم ملی فوتبال مقابل لبنان اظهار داشت: به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم و از بچه‌های تیم ملی تشکر می‌کنم. با وجود اینکه خیلی استرس تحمل کردیم، اما خوشبختانه پیروزی شیرینی به دست آمد. تیم ملی عادت دارد همیشه ما را سکته دهد و بعد نتیجه بگیرد! لبنان خیلی بسته بازی کرد و این باعث شد دست ما از لحاظ تاکتیکی بسته شود. آنها تاکتیک خاصی نداشتند و روی یک اتفاق گل زدند. روی این بازی از لحاظ تاکتیکی نمی‌توان بحث کرد و فقط نتیجه‌ی دیدار باعث خوشحالی ما شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ نیکبخت ادامه داد: بخشی از این بازی ضعیف و سختِ ما مقابل لبنان، به خاطر حواشی پیش از بازی بود. بازیکنان و کادرفنی تیم ملی خود را از پیش برنده می‌دانستند و اتفاق تلخی که در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل بحرین برای آن نسل تیم ملی افتاد، می‌توانست در این بازی هم تکرار شود.

*همه‌ تیم‌ها می‌خواهند مقابل ایران عرض اندام کنند

پیشکسوت تیم ملی درباره مصاف امروز ایران مقابل تیم ملی سوریه گفت: قطعاً بازی آسانی نخواهد بود و تیمی که در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی حضور دارد تمام بازی‌هایش سخت و سطح بالا هستند. ما قدرت اول آسیا هستیم و همه‌ی تیم‌ها می‌خواهند مقابل ما عرض اندام کنند. باید مانند بازی‌های قبلی (نه مانند دیدار با لبنان) جریان بازی را در دست بگیریم و با تسلط بالا کار را آغاز کنیم. نکته مثبت این مسابقه این است که بازی در خاک اُردن برگزار می‌شود و شرایط تقریبا برای هر دو تیم برابر است.

وی در رابطه با حواشی اخیر پیرامون مهدی طارمی و غیبت او در دو مسابقه مقابل لبنان و سوریه تصریح کرد: طارمی بازیکن بسیار بزرگی است و نمی‌توان به راحتی از نام او گذشت. من هم در دوران بازی همیشه رک و صریح حرف‌هایم را می‌زدم و در زمان ما خیلی راحت بازیکنان محروم می شدند. این ماجرا می‌توانست پررنگ نشود و با یک مدیریت مناسب مهدی را از دست ندهیم. اگر قرار بود طارمی تنبیه شود باید دعوت می‌شد و روی نیمکت می‌نشست نه اینکه به کل نام او را از لیست تیم ملی خط بزنیم. این حواشی می‌تواند چالش‌های بزرگی برای تیم ملی ایجاد کند.

*کسانی که حرکت اسکوچیچ را تایید می‌کنند حتماً با بازیکنان بزرگ کار نکرده‌اند

نیکبخت در خصوص افرادی که این حرکت اسکوچیچ را تایید کرده‌اند، عنوان کرد: باید ببینیم کسانی که این کار را تایید کرده‌اند چه رزومه و سابقه‌ای دارند. هنگامی که می‌خواهیم یک بازیکن را تنبیه کنیم این کار باید طوری صورت بگیرد که نه تیم ضربه بخورد نه بازیکن. بفرما و بنشین و بتمرگ یک معنی دارند، اما به کار بردن هر کدام از آنها یک نتیجه خواهد داشت. سرمربی تیم ملی مصاحبه کرده و نظر خود را گفته بازیکن هم نظری دارد و آن را بیان کرده است و نباید با دامن زدن به این مسائل باعث شویم تیم ملی ضربه بخورد. کار کردن با ستاره‌ها و بازیکنان بزرگ سخت است و کسانی که این حرکت را تایید می‌کنند حتماً با بازیکنان بزرگ کار نکرده‌اند.

ستاره اسبق تیم ملی درباره پُست مشترک ملی‌پوشان و گلایه‌ی آنها از شرایط تدارکات و امکانات خاطرنشان کرد: تیم ملی سالهاست این مشکلات را دارد منتهی در سالهای اخیر به علت دسترسی بیشتر به رسانه‌ها و شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر این مشکلات بیشتر دیده می‌شوند. زمان ما هم مشکلات زمین تمرین، لباس و تدارکات وجود داشت. همه جای دنیا تیم‌های ملی با اسپانسر لباس قرارداد دارند و از این راه درآمدزایی می‌کنند، اما ما پول می‌دهیم و لباس می‌خریم! که این واقعا جای تأسف دارد.

*عزیزی‌خادم چرا تیم ملی عربستان را مثال نمی‌زند

وی ادامه داد: در فوتبال ایران هرکس رابطه‌ی قوی‌تری داشته باشد مدیر و مربی می‌شود. مدیرانی که هیچ سررشته‌ای از فوتبال ندارند همواره روی مسندهای مدیریتی تکیه کرده‌اند و مربیانی که عملکرد بسیار ضعیفی در تیم‌های خود داشته‌اند همواره تیم دارند. در فوتبال ایران باید افراد صادق و کاربلد و امثال علی دایی‌ها، علی کریمی‌ها، دادکان‌ها و… فعال باشند که متاسفانه اینگونه نیست.

مدافع سال‎های گذشته تیم ملی ایران در واکنش به این صحبت عزیزی‌خادم که گفته بود: «کره جنوبی با آن اقتصادی که دارد، تیم ملی خود را با یک پرواز معمولی به مسابقات اعزام می‌کند» اظهار داشت: عزیزی‌خادم چرا تیم ملی عربستان را مثال نمی‌زند که برای بازی‌های دوستانه هم پروازهای اختصاصی و درجه یک دارند؟ در کره جنوبی همه چیز حرفه‌ای است و هر باشگاه ۶، ۵ زمین تمرین مناسب و استاندارد دارد، اما در ایران باشگاه‌های بزرگ که هیچ، تیم ملی هم هنوز یک کمپ مناسب و مجهز ندارد و تمام رده های سنی متکی به یک زمین و امکانات تمرینی هستند.

*مسئولان فدراسیون از حرفه‌ای بودن فقط بزرگ کردن نقاط ضعف بقیه را یادگرفته‌اند

وی تصریح کرد: مسئولان فدراسیون از حرفه‌ای بودن فقط این را یاد گرفته‌اند که نقاط ضعف بقیه را ببینند و پررنگ کنند. مشکل ما این است که می‌خواهیم رقبا را تا سطح خود پایین بیاوریم نه اینکه خودمان را به سطح آنها برسانیم، ما باید از نقاط قوت حریفان خود الگو بگیریم. در حال حاضر فکر می‌کنم افغانستان هم شرایط مطلوب‌تری نسبت به ما داشته باشد و حداقل بازیکنانش لباس باکیفیت می‌پوشند.

علیرضا نیکبخت در پایان در رابطه با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: همه‌ی ما ایرانی‌ها دوست داریم تیم ملی همه‌ی بازی‌ها را هرطور که شده و حتی با یک گل هم ببرد و به جام جهانی صعود کند. اما بعد از صعود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ۴ سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفتیم هدف ما صعود به دور دوم جام جهانی است که این هدف محقق نشد. مسئولان تیم ملی باید ایده و هدف مشخصی داشته باشند و صرفاً رفتن به جام جهانی و انجام ۳ بازی و باختن هیچ افتخاری برای ما ندارد.

وی خاطر نشان کرد: چرا عزیزی‌خادم از کره و ژاپن این را مثال نمی‌زند که از دور گروهی صعود می‌کنند و حتی به نیمه نهایی این تورنمنت بزرگ می‌رسند. ما قدرت اول آسیا هستیم و صرفاً صعود به جام جهانی برای ما اعتبار و افتخار نمی‌آورد، نباید در جام جهانی زنگ تفریح حریفان باشیم و از حالا باید برای موفقیت برنامه ریزی کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها