|

یحیی با دست پر مقابل مس رفسنجان، همه نگاه ها به سلطان پاس گل!

امیری، سرلک و ترابی بعدازظهر دیروز از اردن به تهران برگشتند و همان ساعتی که پرواز آنها از امان بلند شد پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی…

لینک کوتاه کپی شد

ملی‌پوشان پرسپولیس دیروز عصر به تهران رسیدند و جلسه تمرینی روز گذشته تیم باشگاهی‌شان را از دست دادند در حالی که به نظر می‌رسید آنها چهارشنبه ریکاوری کنند و پنجشنبه با یک تمرین سبک آماده سفر و بازی با مس رفسنجان شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ برنامه بازگشت تیم ملی از اردن البته کمی عجیب بود. با اینکه کادر فنی پرسپولیس روز قبل از بازی مقابل سوریه فهمیدند تیم همان شب بازی برنمی‌گردد اما هضم کردن این برنامه و اینکه چطور ملی‌پوشان‌شان را ریکاوری و آماده بازی کنند برای‌شان دشوار بود.

باشگاه پرسپولیس قبل از تشکیل اردوی تیم ملی به سازمان لیگ نامه داد و درخواست کرد با توجه به فاصله کم بازی تیم ملی مقابل سوریه و مسابقه پرسپولیس مقابل مس رفسنجان این بازی را حتی‌الامکان یک روز به تعویق بیندازد اما با این درخواست موافقت نشد و برنامه تغییری نکرد.

مشکل استفاده مناسب از بازیکنان ملی‌پوش در مقطع قبلی فیفادی و تشکیل اردوی تیم ملی هم وجود داشت. پرسپولیس در حالی برای بازی مهم و دشوار مقابل الهلال آماده می‌شد که تیم ملی دو بازی با امارات و کره‌جنوبی در برنامه داشت. در آن مقطع چون بازی با کره‌جنوبی در تهران برگزار می‌شد پرسپولیسی‌ها به فاصله کمی که می‌توانند سه ملی‌پوش خود را پیش از بازی با الهلال در اختیار داشته باشند اعتراض نکردند اما این‌بار شرایط فرق می‌کند.

این‌بار ملی‌پوشان بعد از بازی در اردن با یک پرواز به تهران آمده‌اند و یک روز بعد با یک پرواز دیگر باید به رفسنجان بروند. این مسأله مثلاً در مورد وحید امیری که طی ۵ روز دو بازی سنگین برای تیم ملی انجام داده می‌تواند نگران‌کننده باشد یا در مورد مهدی ترابی که مقابل لبنان در لیست ۲۲ نفره نبود و در مصاف با سوریه مثل چهار بازی قبلی تیم ملی هرگز به میدان نرفت طور دیگری نگران‌کننده خواهد بود.

وحید امیری در دو بازی اخیر تیم ملی مقابل لبنان و سوریه ستاره بود و با نمایش بی‌نظیرش بار دیگر نگاه‌ها را به خود معطوف کرد اما معلوم نیست همین ستاره تابناکی که در آسمان صیدا و امان درخشید در سرچشمه هم همان بازیکن باشد. همه به پتانسیل‌های فنی و بدنی امیری واقفند و حتی اگر کمی هم شک داشتند بعد از دو بازی اخیر تیم ملی کاملاً به او ایمان آوردند اما این بازی بعد از دو بازی پرفشار و سنگین ۹۰ دقیقه‌ای دو پرواز با هواپیما به فاصله سه روز بعد از بازی با سوریه در اردن چقدر می‌تواند در سرچشمه کیفیت واقعی خود را برای پرسپولیس ایفا کند؟

واقعیت اینکه پرسپولیس این‌بار هم بیشتر از سایر تیم‌های لیگ برتری در اردو و بازی‌های تیم ملی آسیب خواهد دید چراکه سه بازیکن در تیم ملی داشت که یکی از آنها دو بازی ۹۰ دقیقه‌ای و دیگری ۳۰ دقیقه بازی کردند اما استقلال یک بازیکن سکونشین داشت و سپاهان فقط امید نورافکن را در بازی دوم در میدان دید.

در چنین شرایطی حالا کار برای کادر فنی پرسپولیس فوق‌العاده دشوار می‌شود چراکه آنها با یک ریکاوری باید این سه نفر را آماده بازی مقابل مس رفسنجان کنند آن هم در شرایطی که نسبت به کیفیت فنی و بدنی‌شان تردید دارند. در عین حال مربیان پرسپولیس می‌دانند اگر به این بازیکنان در ترکیب اصلی میدان ندهند ممکن است مورد عتاب هواداران قرار بگیرند که چرا چنین بازیکنان باکیفیت و مهمی روی نیمکت نشستند اما در طرف مقابل اگر بازی کنند و شرایط خوبی نداشته باشند یا خدای ناکرده مصدوم شوند با این انتقاد مواجه شوند که اصلاً چرا به این بازیکنان خسته میدان دادید؟

این برنامه‌ریزی در شرایطی پرسپولیس را متضرر کرده که برخلاف کشورهای اروپایی در آسیا فواصل کشورها، ساعات پرواز و مسافرت‌ها را بیشتر و بحث ریکاوری را سخت می‌کند ضمن اینکه امکانات مهم ریکاوری در باشگاه‌های ما وجود ندارد و ملی‌پوشانی مثل امیری یا سرلک مدام در معرض مصدومیت هستند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها