|

نامه مدیرعامل استقلال به رئیس صدا و سیما

مدیرعامل باشگاه استقلال در نامه‌ ای به دکتر جبلی، ریاست سازمان صدا و سیما از او خواست که از رویکرد تحولی در این سازمان نسبت به ورزش حمایت ک…

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی آجورلو با بیان برخی مصادیق که نشان از حمایت برخی برنامه‌ها از وضع موجود فوتبال دارد اظهار امیدواری کرد در دوره مدیریت جدید سازمان شاهد حمایت صدا و سیما از روند اصلاحی در فوتبال باشیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ متن نامه مصطفی آجورلو به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر جبلی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام

ضمن عرض تبریک بابت انتصاب حضرت‌عالی به ریاست سازمان صدا و سیما، برای شما و همکاران محترم آرزوی توفیق در ماموریت‌های محوله را دارم. پیشینه جنابعالی و ایده‌های نوآورانه شما، مهم‌ترین شاهد در امیدواری به موفقیت در این سمت مهم است. با توجه به اهمیت موضوع ورزش و به خصوص فوتبال در جامعه به عنوان عامل اتحاد و نشاط و غرور لازم است چند نکته را به استحضار برسانم چرا که اعتقاد دارم که با اصلاح رویکرد و نگرش در حوزه ورزش در آن سازمان امکان تعامل صدا وسیما با مجموعه فوتبال کشور به ویژه باشگاه استقلال فراهم می‌شود؛ به نحوی که این باشگاه از ظرفیت‌های خود برای تولید ثروت در حوزه محتوا بهره ببرد.

متاسفانه آنچه در سالیان گذشته مشاهده شده نه گشودن راه و مسیر حمایت معنوی از محتوای درآمدزای استقلال که بر عکس استفاده از همین محتوا به صورت رایگان در برخی از مواقع علیه خود باشگاه بوده است. برای مثال در طول دو ماه گذشته در چند نوبت، باشگاه استقلال از سوی برخی برنامه‌سازان و مجریان صدا و سیما مورد هجمه قرار گرفته است.

برای نمونه می‌توان به برنامه‌ای در شبکه پنج اشاره کرد که در قالب استهزا، اقدام به هتک حرمت و نشر اکاذیب و توهین نسبت به باشگاه استقلال و کادر فنی آن نمود و با وجود اعتراض این باشگاه در این برنامه عذرخواهی صورت نگرفت تا برنامه فوتبال برتر (دوشنبه یک آذر) که در قالب‌های مختلف این برنامه نیز انواع سخنان ناروا درباره باشگاه استقلال در موضوع تبلیغات محیطی بیان گردید و سرانجام با تمسخر نحوه درآمدزایی این باشگاه در قالب نیش و کنایه از جانب عوامل برنامه به پایان رسید. از آنجا که گمان بنده بر این است که جنابعالی حتما با این گونه رفتارها مخالف هستید مجموعه باشگاه ترجیح داد در این برنامه پاسخی گفته نشود تا با تدبیر مدیریتی به جای منازعه‌ای که به نفع فوتبال کشور نیست، رویکردها در زمینه فوتبال در آن سازمان تغییر یابد و یک برنامه ورزشی به جای تمسخر فعالیت های اقتصادی و درآمدزایی یک باشگاه حامی ثروتمند شدن آن باشد. باعث تاسف است که در برخی برنامه‌ها به جای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه پرطرفداری چون استقلال با پخش رایگان محتواهایی که در مالکیت معنوی و مادی باشگاه است به این مجموعه حمله می‌شود و در نهایت از سرمایه باشگاه علیه باشگاه استفاده می‌گردد. روا نیست که در مقابل ایده‌های تحول گرایانه، برخی برنامه‌های صدا و سیما از وضع موجود فوتبال که در شان استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ کشور نیست حمایت کنند. البته در این میان انصاف حکم می‌کند از برنامه‌هایی چون ورزشگاه در شبکه پنجم سیما که از اصلاح روندها در فوتبال کشور حمایت می‌کند هم نام ببریم و آرزو کنیم که این گونه برنامه‌ها در دوران جدید تکثیر شوند و دیگر برنامه‌ها در جهت منافع فوتبال کشور اصلاح گردند

آجورلو نوشت:

در حالی که مجموعه باشگاه استقلال برای احقاق حق باشگاه‌ها در سالیان گذشته در حوزه تبلیغات محیطی پیش قدم شده و بحمدالله به توفیقاتی در این خصوص دست یافته این برنامه، چشم انداز این باشگاه را با طعنه و کنایه غیر واقعی عنوان می‌کند حال آنکه اتفاقات روز جمعه نشان داد که این خواسته واقعی و قابل دستیابی است و بدون تردید با حمایت صدا و سیما منافع فوتبال کشور به شکل بهتری تحصیل خواهد شد. متاسفانه در همین برنامه، معضل استفاده از دخانیات که از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌ها و رده‌های مختلف سنی است، تنها با نشان دادن تعداد معدودی از هواداران شریف باشگاه استقلال به صورت کادر بسته چهره افراد در ورزشگاه آزادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید پرسید آیا کسانی که با نقض اصول اخلاقی به شکل مخفیانه و به صورت خاص از افراد فیلمبرداری می‌کنند، می‌توانند منادی اخلاق باشند؟ آیا این شیوه در نهایت به رسالت اصلی صدا و سیما که فرهنگ سازی است لطمه وارد نمی‌کند؟ یقین دارم که جنابعالی با این شیوه‌ها مخالف هستید و به خوبی نسبت رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای و اخلاق را می‌دانید. از همین روی از شما می‌خواهم به واسطه حاکم شدن رویکرد درست و دقیق رسانه‌ای، با این گونه اقدامات مقابله کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها