|

چالش های پیش روی استقلال و پرسپولیس در دربی 13 آذر

فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی

شنبه 13 آذر استقلال و پرسپولیس به مصاف هم می روند در این بازی مجیدی و گل محمدی با چند چالش اساسی روبرو هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شنبه سیزدهم آذر ماه از ساعت 16، استقلال و پرسپولیس در دربی مقابل هم قرار می‌گیرند. دو تیم در حالی به این بازی می‌آیند که آخرین دربی را استقلال در ضربات پنالتی در جام حذفی برده و آخرین دربی لیگ را هم پرسپولیس با گل عیسی آل‌کثیر به برتری رسیده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال و یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در این بازی با چند چالش اساسی روبرو هستند که آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

پایان دادن به سریال تساوی‌ها

استقلالی‌ها لیگ بیست‌ویکم را خوب آغاز کردند و حتی به صدر جدول رده‌بندی هم رسیدند. آن‌ها با وجود شروع خوب، در چهار هفته گذشته در لیگ برتر نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرده‌اند و همین تساوی‌های سریالی باعث شد تا قبل از دربی، پایین‌تر از پرسپولیس در جدول رده‌بندی قرار بگیرند. یکی از چالش‌های جدی فرهاد برای دربی، پایان دادن به این تساوی‌های متوالی است. نبردن استقلال در دربی، فشار روی مجیدی را بیشتر از قبل خواهد کرد. 

باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها برای واریز بخش باقی‌مانده از طلب گابریل کالدرون آرژانتینی و دستیارانش دچار مشکل شده‌اند. با وجود اینکه چند هفته‌ای است که مدیران این باشگاه اعلام کرده‌اند طلب کالدرون پرداخت می‌شود و پنجره نقل‌و‌انتقالاتی آن‌ها بعد از تسویه با او باز می‌شود، هنوز موفق به این کار نشده‌اند. یحیی گل‌محمدی برای تقویت تیم خود دو بازیکن تاجیکستانی (وحدت هانانوف و منوچهر صفروف) را جذب کرده است و این دو بازیکن با وجود اینکه در تمرینات پرسپولیس حضور دارند، بعد از گذشت دو بازی هنوز نتوانسته‌اند قرارداد خود را با سرخپوشان ثبت کنند و مجوز حضور در میدان را به دست آورند. با توجه به مشکلات موجود بر سر انتقال پول، این احتمال که پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان باز شود و این دو بازیکن بتوانند مقابل استقلال بازی کنند، زیاد نیست.

استقلال به دفاع سه نفره برمی‌گردد؟

فرهاد مجیدی که این فصل در اکثر بازی‌های استقلال از آرایش سه دفاعه استفاده کرده بود، در بازی روز گذشته مقابل صنعت نفت آبادان ترجیح داد از سیستم دفاع خطی با حضور چهار مدافع استفاده کند تا شاید بتواند به سریال تساوی‌های این تیم پایان دهد. با توجه به اینکه سیستم چهار دفاعه هم نتوانست مشکل استقلال را حل کند و این تیم یک گل هم خورد، فرهاد برای دربی با چالشی اساسی روبرو است؛ تیم خود را با سه مدافع مرکزی به میدان بفرستد یا از 4 مدافع استفاده کند. 

رسیدن یا نرسیدن جلال حسینی

جلال حسینی کاپیتان پرسپولیسی‌ها دو هفته گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داده است. حسینی اگر مصدومیتش رفع شود و شرایط بازی مقابل استقلال را پیدا کند، گل‌محمدی را بر سر دوراهی حضور یا عدم حضور کاپیتان در دربی قرار می‌دهد. اگر یحیی تصمیم بگیرد به ترکیب تیم برنده در دو بازی آخر دست نزند، حسینی دربی را از روی نیمکت آغاز می‌کند. اما اگر تصمیم یحیی حضور کاپیتان در زمین باشد، اینکه پرسپولیس با سیستم چهار دفاعه به میدان برود و یکی از مدافعان میانی از ترکیب خارج شود یا سه دفاع مرکزی (جلال حسینی- علی نعمتی- فرشاد فرجی) به میدان بروند، چالش دیگر سرمربی پرسپولیس است.  

دروازه‌بان استقلال چه کسی است؟

استقلالی‌ها این فصل حسین حسینی، رشید مظاهری و علیرضا رضایی را به عنوان دروازه‌بان در لیست خود دارند. رشید که این فصل فقط در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود، دربی را به دلیل مصدومیت از دست داد. حسینی هم بعد از اشتباه ثانیه‌های پایانی مقابل فجر که منجر به از دست رفتن برتری استقلالی‌ها شد، به نیمکت تبعید شده و علیرضا رضایی جوان در سه بازی گذشته در دروازه این تیم قرار گرفته است. مجیدی در دربی برای انتخاب دروازه‌بان هم دچار چالش است؛ حسینی باتجربه که 5 بار در دربی به میدان رفته و حدودا یک ماه است بازی نکرده را انتخاب کند یا رضایی جوان را برای اولین بار در دربی بزرگ ایران به میدان بفرستد. 

وحید امیری کجا بازی می‌کند؟

وحید امیری این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است. اینکه یحیی در دربی او را در چه پستی به بازی می‌گیرد، چالش جدی کادر فنی سرخپوشان است. امیری در دو جدال گذشته پرسپولیس، بازی را به عنوان هافبک راست آغاز کرد. در بازی آخر سرخپوشان در نیمه دوم امیری به سمت چپ خط دفاعی آمد و هماهنگی او با مهدی ترابی و حرکت سرخپوشان از سمت چپ، گل سه امتیازی مهدی عبدی را مقابل نفت مسجد سلیمان رقم زد. اینکه یحیی تصمیم بگیرد بازیکن ملی‌پوش خود را در سمت چپ به میدان بفرستد یا مانند دو بازی گذشته در ابتدا امیری هافبک راست باشد، می‌تواند ذهن کادرفنی استقلال را هم در مورد پست بازی آماده‌ترین بازیکن حریف درگیر خود کند. 

خارجی‌هایی استقلال از ابتدا بازی می‌کنند؟

استقلالی‌ها این فصل دو بازیکن خارجی کوین یامگا و رودی ژستد را در ترکیب خود دارند. یامگا بعد از دو بازی اولی که مجموعا برای استقلال 3 گل زد، در دو بازی متوالی موفق نشده گل بزند. ژستد هم برای اولین‌بار در بازی مقابل فجر به میدان رفت و با وجود اینکه سه بازی در لیگ برتر دارد، هنوز پایش به گلزنی در فوتبال ایران باز نشده است. اینکه فرهاد بخواهد در دربی همزمان به این دو مهاجم خود اعتماد کند و آن‌ها را با وجود نمایش ناامید کننده در گلزنی در هفته‌های گذشته، از ابتدا به میدان بفرستد یا فرصت را به بازیکنان با تجربه‌تر در دربی نظیر ارسلان مطهری که سابقه گل زدن در این بازی حساس را هم دارند، بدهد چالش دیگر کادر‌‌فنی استقلال است. 

تساوی نتیجه خوبی نیست

پرسپولیسی‌ها که فصل را خوب آغاز نکرده بودند، با کسب دو پیروزی خانگی خود را به 2 امتیازی سپاهان صدرنشین رسانده‌اند. شاید در چند فصل گذشته تساوی در دربی رفت نتیجه بدی نبود، اما با توجه به وضعیت جدول رده‌بندی، توقف دو تیم در این بازی برای هیچکدام خوب نیست و این فرصت را به سپاهان می‌دهد تا با برتری خارج از خانه مقابل گل‌گهر سیرجان در بازی‌ای که یک ساعت زودتر از دربی آغاز می‌شود، فاصله خود را با سرخابی‌های پایتخت بیشتر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها