|

با قوانین جدید AFC آشنا شوید؛ قهرمانی در آسیا پر!

AFC می خواهد تا یکی از سه گزینه مدنظر خود برای انتخاب تعداد بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان را به تصویب برساند.

لینک کوتاه کپی شد

لغو قانون استفاده از 3 + 1 بازیکن خارجی برای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023 قطعی شده است. این طرحی بود که چندی پیش توسط فدراسیون فوتبال عربستان ارائه شد و مورد تأیید هیئت برگزار کننده مسابقات AFC قرار گرفت و حالا بر روی تعداد بازیکنان بحث و مناقشه صورت خواهد گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ آنگونه که عساف الخلیفی خبرنگار روزنامه الیوم عربستان در توئیترش نوشته، لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023، با تقویم فوتبال اروپا برگزار می شود که این مسئله به سود تیم های ایرانی نیز خواهد بود. تا پیش از این، مسابقات همگام با تقویم تیم های شرق آسیا و در یک سال میلادی برگزار می شود ولی از سال 2033 قرار است مسابقات در سپتامبر (شهریور) آغاز شده و در ماه می (اردیبهشت) به پایان برسد در نتیجه لیگ قهرمانان 2 سال دیگر در فصل 2023-2024 برگزار می شود.

از سال 2009 قانونی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب شد که تیم ها جهت حضور در لیگ قهرمانان، از 4 بازیکن خارجی استفاده کنند که می بایست حداقل یکی از آنها آسیایی باشد. این قانون 3 + 1 تا لیگ قهرمانان بعدی (نسخه سال 2022) اجرا می شود ولی در فصل 2023-2024 این قانون برداشته شده و محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی افزایش می یابد.

طبق ادعای عساف الخلیفی، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد یکی از 3 قانون زیر را برای استفاده از بازیکنان خارجی استفاده کند:

1- استفاده از ۶ بازیکن خارجی: قانون ۴+۲ یعنی حداقل ۲ آسیایی

2- استفاده از ۶ بازیکن خارجی: قانون ۵+۱ یعنی حداقل یک آسیایی  

3- استفاده از ۷ بازیکن خارجی: قانون ۵+۲ یعنی حداقل ۲ آسیایی

باید دید کدام یک از این قوانین برای فصل 2023-2024 تصویب می شود ولی تیم ها در لیگ قهرمانان بعدی یعنی نسخه 2022 قادر خواهند بود نام تمامی بازیکنان خارجی خود را وارد لیست آسیایی کنند اما در روز بازی، همچنان قانون فعلی یعنی 3 + 1 اجرا می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها