|

حرف های جنجالی مشاور حقوقی سازمان لیگ در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا!

حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ ادعا کرد؛ سرخابی ها به AFC گفتند 97 درصد دولتی هستند!

لینک کوتاه کپی شد

مشاور حقوقی سازمان لیگ حرف هایی می زند که به شدت عجیب و بیشتر از آن نگران کننده است

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ حرف های حسین آل اسحاق نشان می دهد دعوای سازمان لیگ با سرخابی ها بر سر تبلیغات محیطی به بحث صدور مجوز حرفه ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کشیده شده و اینگونه به نظر می رسد که سازمان لیگ تحت تاثیر دلخوری ناشی از دعوای تبلیغات محیطی دیگر قصد حمایت از سرخابی ها در ماجرای مجوز حرفه ای را ندارد.

حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ در خصوص مجوزهای استقلال و پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به ایلنا گفت:

من از اقدامات جدید دو باشگاه و پیشرفتی که در رفع نواقص و مشکلات خود داشتند بی اطلاع هستم ولی موضوعی که می‌خواهم مطرح کنم ابراز تعجبم بابت اظهاراتی است که دوستان مدیر باشگاه‌ها انجام می‌دهند که دردسر بزرگی ایجاد کرده است.

آل اسحاق افزود:

یک سامانه برای صدور مجوز حرفه‌ای ایجاد کرده که مقررات و ضوابط خاص خودش را دارد و باشگاه‌هایی که قصد دریافت این مجوز را دارند باید مدارک و مستندات خواسته شده را طبق قواعد خاصی ارائه داده و خودشان در این سامانه بارگزاری کنند و هیچ شخص بیرونی نمی‌تواند در این خصوص دخالتی داشته باشد. مواردی که خواسته شده شامل اطلاعات حقوقی،‌فنی، مالی و... است که طبق آن آیتم‌ها بارگزاری می‌شود و نه هیات بدوی نه هیات استیناف و نه سایر نهادها دخالتی در آن ندارند.

آل اسحاق ادامه داد:

چند باشگاه به درستی این مدارک را بارگزاری کرده و مشکلشان برای دریافت مجوز حرفه‌ای برطرف شده یا در حال برطرف شدن است، برخی مستندات را ناقص ارائه داده و برخی مستندات را دارای مساله ارائه دادند. خطر اینجاست که فرصت AFC تا پایان شهریورماه بود و در این فرصت باید نواقص و ایرادهای ذکر شده را برطرف می‌کردند و الان که دیگر فرصتی وجود ندارد و نمی‌دانم چه اتفاقی در نهایت رخ خواهد داد.

آل اسحاق ادامه داد:

دو آیتم مهمی که در این میان وجود دارد و AFC خیلی روی آن حساس است، یکی وضعیت بدهی ها است و دیگری نداشتن سهامدار عمده مشترک. در خصوص وضعیت مالی AFC فرصتی به باشگاه ها داده بود که وضعیت مالی و بدهی‌های خود را مشخص و برطرف کنند. در این میان که ما سعی داریم کمک کنیم آقای سمیعی می‌آید مصاحبه می‌کند و می‌گوید چند میلیون یورو بدهی داریم. این مسائل رصد می‌شود و باعث می‌شود کمکی هم از دست ما بر نیاید.

آل اسحاق افزود:

از طرفی هر دو باشگاه مدارک را طوری بارگزاری کردند که در آن صراحتاً مالکیت عمده خود را دولت جمهوری اسلامی معرفی کردند. یک باشگاه 96 و باشگاه دیگر 97 درصد مالکیت خود را دولت اعلام کرده و این برخلاف مقررات AFC و بند صریح در اساسنامه فدراسیون فوتبال است. در این شرایط که ما سعی داریم کمک کنیم آقایان صحبت از دخالت وزیر می‌کنند. من نمی‌دانم واقعاً این عزیزان از قوانین بی اطلاع هستند؟ اگر بی اطلاع هستند چطور این مدارک بارگزاری شده و اگر اطلاع دارند چرا کاری می‌کنند که دیگر کمکی هم از دست ما بر نیاید؟

آل اسحاق در ادامه یادآور شد:

این مساله جایی خودش را نشان می‌دهد که شما می‌روید و بازی می‌کنید و برنده می‌شوید. برفرض فدراسیون فوتبال به شما کمک کرد و مجوز حرفه‌ای را به هر شکل گرفتید تا بتوانید بروید بازی کنید. تیم حریف را شکست می‌دهید و آنها می‌روند برای برگرداندن نتیجه شکایت می‌کنند و استنادشان هم به مصاحبه‌های امروز آقایان است. آن وقت نه تنها نتیجه تغییر می‌کند و 3-0 می‌شود که حتی باعث کاهش سهمیه کشور، جرایم مالی سنگین، فعال شدن جرایم تعلیقی و محرومیت‌های سنگین می‌شود و همین باعث می‌شود دست ما در کمک کردن بسته باشد.

آل اسحاق در پایان در مورد اینکه چه میزان خطر حذف سرخابی‌ها از آسیا وجود دارد، گفت:

واقعاً نمی‌دانم. چند باشگاه به خوبی مدارک را بارگزاری کرده و بعضاً ما هم به آنها کمک و مشورت دادیم و همین کمک ها و مشورت ها را بیشتر هم به استقلال و پرسپولیس دادیم ولی گوشی بدهکار نبود. در حال حاضر شرایط از دست ما خارج شده و نمی‌دانیم بتوانیم کمکی داشته باشیم یا نه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها