|

ترکیب احتمای استقلال مقابل پرسپولیس؛ در دیدار شنبه 13 آذر 1400

استقلال

به نظر فرهاد مجیدی برای کسب 3 امتیاز بازی فردا لیست 14+1 نفره ای از بازیکنان مورد نظرش را آماده کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

زمان زیادی تا برگزاری شهرآورد حساس تهران باقی نمانده است. دو تیم استقلال و پرسپولیس در یکی از متفاوت ترین دربی های سالهای اخیر به مصاف هم می روند. وضعیت دو تیم در جدول رده بندی، افزایش اختلاف تیم بازنده با صدر جدول، بحران های ناشی از شکست در شهرآورد و همه این مسائل باعث شده است تا دو تیم از انگیزه های زیادی برای پیروزی در این دیدار برخوردار باشند و هیچ کدام از دو طرف تمایلی به شکست نداشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، استقلال هر چقدر که لیگ بیست و یکم را خوب آغاز کرد، در ادامه درگیر تساوی های متوالی شد که می توانست با نتایج متفاوتی به پایان برسد. جدا از اشتباهات داوری که در این ناکامی ها بی تأثیر نبود، نکته نگران کننده برای هواداران آبی پوش این است که 4 تساوی تیم مجیدی برابر تیم هایی مانند صنعت نفت، فجرسپاسی و نساجی رقم خورد که انتظار می رفت استقلال بتواند در این بازی ها برنده از زمین خارج شود و از میان 8 تیم بالای جدول، تیم مجیدی تنها برابر گل گهر به میدان رفته است.

با این وجود، مجیدی و شاگردانش انگیزه های بی پایانی برای برتری در دربی تهران دارند. بازگشت به کورس، شکستن طلسم تساوی ها، پاسخ محکم به منتقدین و بالاخره اینکه کسب پیروزی برابر پرسپولیس در جریان 90 دقیقه پس از 3 سال و 10 ماه باعث شده تا آبی پوشان تنها برای کسب 3 امتیاز پای به زمین مسابقه بگذارند. به همین دلیل قصد داریم نفر به نفر به بررسی بازیکنان استقلال برای دربی بپردازیم. 14+1 بازیکن که شامل 2 سنگربان می شود و از بین آنها تنها یک نفر قادر به بازی است. در نتیجه، مجیدی برنامه هایش را روی 14 بازیکن مهم تیمش تنظیم کرده تا دست پر از زمین بازی خارج شود.

 علیرضا رضایی

سنگربان جوان آبی ها در حضور دو رقیب قدرتمند و با تجربه اش، مقابل نساجی درون دروازه ایستاد و با درخشش در این بازی، توانست نظر مثبت مجیدی و هواداران را به خودش جلب کند. او برابر گل گهر و صنعت نفت نیز درون دروازه ایستاد و در آبادان دروازه اش باز شد. رضایی در این 3 دیدار 6 سیو یا مهار نجات بخش را به ثبت رساند و به طور کلی نمره قبولی کسب کرد. شایعاتی مبنی بر نیمکت نشینی او در دربی شنیده می شود و باید دید فرهاد مجیدی برای دیدار با پرسپولیس باز هم به گلر جوان تیمش اعتماد می کند یا خیر.

01670169

 سیدحسین حسینی؛ گلر باتجربه آبی ها

او فصل را با حضور در ترکیب ثابت استقلال آغاز کرد. این گلر با تجربه در هفته دوم برابر ذوب آهن و در همان دقیقه هشتم دچار مصدومیت شد و جایش را به مظاهری داد. با این وجود، او مقابل هوادار و تراکتور دروازه اش را بسته نگه داشت و در دو پیروزی تیمش سهیم بود. اما لغزش پای حسینی در دقیقه 94 برابر فجر و باز شدن دروازه استقلال، مساوی شد با نیمکت نشینی این دروازه بان و علیرضا رضایی جوان جای او را در قفس توری آبی ها گرفت. حالا و در آستانه دربی گفته می شود که حسینی قرار است یک بار دیگر به ترکیب اصلی راه پیدا کند و برابر پرسپولیس به میدان برود. باید دید تصمیم مجیدی در دیدار روز شنبه چه خواهد بود.

01670166

سیاوش یزدانی؛ مدافع مورد علاقه هواداران

خیلی از هواداران استقلال او را شایسته حضور در ترکیب اصلی تیم ملی می دانند. مدافع آبی ها در این فصل خوب و پخته ظاهر شده و مجیدی نیز روی او در خط دفاعی، حساب ویژه ای باز کرده است. یزدانی از زمان حضور در استقلال، تجربه پیروزی برابر پرسپولیس در لیگ برتر را ندارد و امیدوار است شنبه به این ناکامی ها پایان دهد. او روز سختی برابر مهاجمان آماده رقیب مانند آل کثیر و عبدی خواهد داشت.

01670177

حسین مرادمند

بازیکن سابق پدیده که تابستان گذشته به شکل جنجالی به استقلال پیوست، بازی به بازی بهتر می شود. او در دیدارهای تیمش در فاز حمله هم خوب اضافه می شود و در آبادان موقعیت های گلزنی زیادی داشت که بخت با او یار نبود. مرادمند که پیش از دیدار برابر صنعت نفت دچار سرماخوردگی هم شده بود، اکنون در آمادگی کامل به سر می برد و مهیای دربی است. زوج او در کنار یزدانی و دانشگر، باید حسابی مراقب مهاجمان پرسپولیس باشد.

01670179

محمد دانشگر

پس از تغییر سیستم استقلال در بازی با آبادان، دانشگر نیمکت نشین شد و حالا گفته می شود مجیدی قصد دارد یک بار دیگر با سیستم 3 دفاع وارد زمین شود. در این صورت دانشگر مجددا به ترکیب اصلی برگشته تا در کنار یزدانی و مرادمند وارد زمین شود. مدافع بوشهری استقلال برخلاف فصول قبل، در لیگ بیست و یکم کاملا بی حاشیه و در خدمت تیمش بوده و به نظر می رسد او از جنجال هایش در فصول قبل درس عبرت گرفته است. این بازیکن در این فصل در کنار دو هم تیمی دیگرش خط دفاعی خوبی برای استقلال ساخته اند و شنبه در آزمون سختی برابر پرسپولیس به میدان می روند.

آرش رضاوند؛ هافبک مورد علاقه فرهاد

هافبکی که به شدت مورد علاقه فرهاد مجیدی و کادرفنی است ولی در این روزها به سیبل انتقادات هواداران استقلال تبدیل شده است. رضاوند در سومین فصل حضورش در استقلال، نتوانسته است انتظارات هواداران را برآورده کند ولی به نظر می رسد کادرفنی و در رأس آنها مجیدی تصمیم متفاوتی با دیگران داشته و از عملکرد این بازیکن رضایت دارند. درخشش در دربی می تواند کاملا ورق را به سود این بازیکن برگرداند و شاید او هم در پایان بازی انگشت هایش را در گوش هایش فرو کند و اینگونه پاسخ انتقادها را بدهد.

مهدی مهدی پور؛ حساب ویژه کادر فنی روی او

هافبک اصفهانی استقلال امسال بهتر از سال گذشته ظاهر شده است. هافبکی که در بازی های این فصل یکی از بهترین های  تیمش بوده و تنها بازیکن لیگ بیست و یکم است که در تمام بازی های این فصل نمره بالاتر از 7 کسب کرده است. یکی از انتقاداتی که به تیم مجیدی وارد می شود، عدم استفاده از ضربات کاشته است اما مهدی پور در دیدار برابر صنعت نفت ارسال های به مراتب بهتری نسبت به بازی های گذشته داشت و این می تواند نکته امیدوار کننده ای برای فرهاد باشد. کادرفنی آبی ها روی این بازیکن در دیدار شنبه حساب ویژه ای باز کرده است.

01670175

روزبه چشمی؛ دربی شنبه روز بازگشت روزبه به فرم ایده آلش

به نظر می رسد که هافبک دفاعی باتجربه استقلال هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. بازیکنی که پس از یک سال جدایی، امسال به جمع شاگردان مجیدی اضافه شد. قطعا زمانی که روزبه چشمی به اوج آمادگی خود برسد، به یکی از بهترین هافبک دفاعی های لیگ برتر ایران تبدیل می شود. او برابر صنعت نفت از ابتدا به میدان رفت و نمایش خوبی نیز داشت اما انتظارات از او بالاست. استقلالی ها امید زیادی دارند تا دربی شنبه، روز بازگشت روزبه به فرم ایده آلش باشد.

01670171

 وریا غفوری؛ روزهای اوج آقای کاپیتان

پس از گلی که او در دربی شماره 87 و در تاریخ 10 اسفند 96 به ثمر رساند، استقلال تاکنون موفق نشده است در جریان بازی و در طول 90 دقیقه از سد پرسپولیس عبور کند. کاپیتان آبی ها این روزها در اوج قرار دارد و در دیدار برابر صنعت نفت نیز فوق العاده ظاهر شد. غفوری روز شنبه نیز در سمت راست استقلال تقابل جذابی با بازیکنان پرسپولیس و از جمله وحید امیری خواهد داشت. آمادگی او می تواند زمینه ساز پیروزی آبی ها باشد.

01670168

جعفر سلمانی

او نیز یکی از بازیکنانی بود که مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما در دو بازی گذشته به حدی خوب ظاهر شد که منتقدانش نیز مجبور به تعریف و تمجید از او شدند. سلمانی که زننده نخستین گل این فصل استقلال بوده، برابر تیم سابقش یعنی صنعت نفت درخشان ظاهر شد و اگر این آمادگی را در دربی تهران هم داشته باشد، می تواند دل هواداران را به دست بیاورد.

01670164

 کوین یامگا؛ سرعتی استقلالی ها

این بازیکن فرانسوی هرچقدر که در دیدار برابر ذوب آهن فوق العاده کار کرد و نظر مثبت استقلالی ها را به دست آورد، در ادامه ضعیف ظاهر شد. این بازیکن در دو بازی برابر نساجی و صنعت نفت در حد و اندازه های خودش نبود. او در آبادان به هیچ وجه روز خوبی را سپری نکرد هر چند که محمدرضا اکبریان می توانست یک خطای پنالتی به روی او اعلام کند. با این وجود، تمام این مسائل باعث نمی شود که خط دفاعی پرسپولیس از او غافل شود. یامگا بازیکنی فوق العاده سرعتی است که به راحتی قادر به جا گذاشتن مدافعین حریف است. گلزنی در دربی و ثبت رکورد نخستین گلزن خارجی تاریخ استقلال در شهرآورد تهران، می تواند ورق را کاملا به سود این وینگر سرعتی برگرداند.

01670173

 امیرحسین حسین زاده؛ بازیکنی با آینده ای درخشان

حسین زاده در همان دیدار نخست برابر الهلال نشان داد که می تواند در آینده به بازیکنی خوب و موثر در ترکیب استقلال تبدیل شود. بازیکن جوانی که در آبادان پایش به گلزنی باز شد اما شادی بعد از گل او، سر و صدای زیادی به پا کرد. او در دربی تهران یکی از بازیکنان ثابت تیم مجیدی است و باید دید می تواند مانند مهدی قایدی به جوان اول شهرآورد تبدیل شود یا خیر. استقلال روی سرعت، تکنیک و هوش بالای این بازیکن حساب ویژه ای باز کرده است.

رودی ژستد

رودی ژستد

خرید پر سر و صدای استقلال تا به اینجای کار اصلا عملکرد خوبی نداشته است. مهاجم سابق میدلزبورو و آستون ویلا که با سابقه گلزنی به منچستر و لیورپول به تهران آمده، روزه گلزنی گرفته و باید دید چه زمانی پایش به گلزنی باز می شود. البته شنیده می شود که عملکرد ضعیف این بازیکن سبب شده تا مجیدی درخصوص استفاده از او در دربی دچار تردید شود ولی اگر این بازیکن شنبه موفق شود نخستین گلش را برابر پرسپولیس به ثمر برساند، وضعیت را به طور کامل تغییر می دهد.

ارسلان مطهری

ارسلان مطهری

گیتاریست استقلال این روزها به نیمکت نشین ژستد تبدیل شده است. او فقط در دو هفته نخست از ابتدا به میدان رفت و در ادامه به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. حتی در دیدار برابر صنعت نفت نیز او از دقیقه 88 به زمین آمد اما گفته می شود عملکرد ژستد باعث شده تا مجیدی به سراغ نقشه های دیگر مانند استفاده از مطهری در ترکیب اصلی برود. باید دید کادرفنی استقلال برای خط آتش خود چه نقشه ای در سر دارد.

امین قاسمی نژاد

 امین قاسمی نژاد؛ بازیکن نه چندان موثر استقلالی ها

بدبین ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی کرد که امین قاسمی نژاد در 8 دیدار پس از پیوستن به استقلال، هیچ نقشی روی گل های این تیم نداشته باشد. بازیکنی که فصل گذشته در پدیده درخشان ظاهر شد و به قول فرزاد مجیدی در دربی نقل و انتقالاتی به استقلال پیوست ولی تاکنون آنچنان به کار گرفته نشده است. بعید به نظر می رسد این بازیکن از ابتدا و در دربی تهران به میدان برود ولی می توان به عنوان بازیکن تعویضی روی او حساب کرد.

به هر شکل به نظر می رسد این 15 نفر، بازیکنان اصلی استقلال در دربی تهران باشند که البته از میان دو گلر آبی ها تنها یک نفر می تواند در ترکیب تیمش قرار بگیرد. فرهاد مجیدی با اتکا به توانایی این افراد تیمش را برای شهرآورد تهران آماده می کند و باید دید در نهایت چه نتیجه ای در این مسابقه رقم خواهد خورد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها