|

خبری مهم از آخرین وضعیت شکایت استقلال از بازیکن گل گهر

رئیس کمیته انضباطی در مورد پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل گهر سیرجان توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل حسن زاده محمدی در مورد آخرین وضعیت پرونده اریک بانیاما، بازیکن گابنی تیم گل گهر سیرجان در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این پرونده محرمانه است و پس از صدور رأی له یا علیه هر تیمی شفاف‌سازی کامل را انجام خواهیم داد. اکنون هم در مرحله اخذ استعلام هستیم و کار دیگری انجام نشده است. در حال حاضر طبق قانون به دلیل مفتوح بودن پرونده نمی‌توانیم اطلاعاتی به رسانه‌ها ارائه بدهیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ وی در مورد دلیل صادر نشدن دستور موقت برای جلوگیری از بازی کردن این بازیکن توضیح داد: طبق ماده ۱۰۰ آیین نامه انضباطی صدور دستور موقت شرایطی دارد. اگر این شرایط محرز شود نه تنها برای این بازیکن بلکه برای هر بازیکن و مربی دیگری این کار را انجام خواهیم داد، در غیر این صورت به چه دلیل باید دستور موقت صادر کنیم؟

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص شائبه مطرح شده مبنی بر اینکه تیم گل گهر با وجود اعتراضات مطرح شده نسبت به بازی کردن بانیاما از این بازیکن در دیدارهایش استفاده می‌کند تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتواند نتیجه تعداد زیادی از بازی‌های تیم سیرجانی را ۳ بر صفر اعلام کند، پاسخ داد: در جریان این شائبه نیستم، اما باز هم تاکید می‌کنم صدور دستور موقت شرایطی دارد که اگر احراز شود این کار را انجام خواهیم داد.

حسن‌زاده در مورد زمان صدور رأی پرونده اریک بانیاما توضیح داد: هر زمان تحقیقات ما تکمیل شود، رأی را صادر خواهیم کرد. خودمان هم نمی‌دانیم این تحقیقات چه زمانی به اتمام می‌رسد و به همین دلیل نمی توانیم بگوییم مثلا یک هفته یا ۱۰ روز دیگر رأی صادر می‌کنیم. اکنون در مرحله تحقیقات هستیم و هیچ چیزی برای ما اثبات نشده است.

وی در مورد شکایت سه باشگاه لیگ برتری پیکان، استقلال و سپاهان از گل گهر به خاطر پرونده بازیکن گابنی و اینکه در صورت بازی کردن بانیاما مقابل پدیده این باشگاه هم به جمع شاکیان اضافه خواهد شد، گفت: در این مورد اطلاع دقیقی ندارم. اصلا مشخص نیست آیا تیم گل گهر در بازی با پدیده هم از بانیاما استفاده می‌کند یا خیر که بخواهم در مورد این سؤال صحبت کنم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد مباحث مطرح‌شده مبنی بر درخواست باشگاه استقلال برای صدور دستور موقت کمیته انضباطی و جلوگیری از بازی کردن بانیاما عنوان کرد: صدور دستور موقت برای بازی نکردن بانیاما یا بازی کردن و نکردن وی در دیدارهای آینده چه سود و ارتباطی برای استقلال دارد؟ بازی این تیم مقابل گل گهر تمام شد. شکایت استقلال هم یکی از سه مورد شکایت ارسال شده به کمیته انضباطی در این پرونده است. البته هنوز درخواست باشگاه استقلال را ندیده‌ام و شاید وصول این درخواست به کمیته انضباطی ۳-۲ روز طول بکشد.

حسن‌زاده در خصوص اینکه شاید استقلالی‌ها می‌خواهند تعداد بازی‌های بانیاما برای گل گهر زیاد نشود تا احتمال ۳ بر صفر اعلام شدن نتیجه بازی‌هایی که باشگاه سیرجانی از این بازیکن استفاده کرده است در صورت اثبات تخلف از بین نرود، توضیح داد: اگر رویه احکام ما را دیده باشید می‌بینید این مسائل تأثیری در صدور حکم ندارد. کمیته انضباطی در گذشته نتیجه ۸ بازی را ۳ بر صفر اعلام کرد. در صورت محرز شدن غیر مجاز بودن بازیکن، تعداد بازی‌های وی تأثیری در حکم کمیته انضباطی ندارد.

وی افزود: برای صدور رأی باید دو شرط در پرونده وجود داشته باشد. یعنی ظرف مهلت مقرر اعتراض مطرح و بازیکن در یک بازی به کار گرفته شده باشد. قانونگذار در مقررات انضباطی این مسائل را مشخص کرده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد اظهارات جنجالی محمد صالح مصطفوی پس از دربی پایتخت توضیح داد: وی قطعا به کمیته انضباطی دعوت خواهد شد، البته هنوز منتظر دریافت گزارش مقامات مسابقه هستیم، زیرا چیزی به دست ما نرسیده است. می‌خواهیم در این خصوص موازی‌کاری نشود، شاید موارد دیگری وجود داشته باشد که آن را ندیده‌ایم. دریافت گزارشات معمولا یک هفته زمان می‌برد و فرقی بین دربی و سایر مسابقات وجود ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • م ارسالی در

    سلام.باید زود تر رای اعلام بشه تا این تیم شهر ستانی بیشتر ضرر نکنه .من به عنوان یه استقلالی با سه هیچ موافق نیستم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها