|

بررسی یک ادعا؛ آیا ژستد خرید بدی برای استقلال بود؟

اگر خطای مشکوک پنالتی فرجی روی او گرفته می‌شد شاید اوضاع در حال حاضر برای ژستد فرق می‌کرد

لینک کوتاه کپی شد

رودی ژستد به سوژه این روزهای استقلال تبدیل شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ نظرات در مورد او در دربی به دو دسته تقسیم شد. از یک سو هواداران استقلال اعتقاد دارند که این بازیکن با گرفتن یک پنالتی می‌توانست ستاره تیمش باشد و از سوی دیگر از گل نزدن او در طول 90 دقیقه دربی و بازی‌های قبل ناراحت هستند. با این حال تاریخ نشان داده که بازیکنان خارجی همیشه برای هماهنگ شدن در تیم جدیدشان نیاز به زمان دارند.

کوین یامگا البته کمی کار ژستد را در استقلال سخت کرد. او در اولین بازی‌اش که با پیراهن آبی به میدان رفت 2 گل زد و حسابی هواداران را ذوق‌زده کرد. او اگرچه در بازی‌های بعدی کمتر از حد انتظار ظاهر شد اما به هر حال با 3 گل زده آمار خوبی دارد و همین مساله فشارها روی ژستد را بیشتر کرده است. فشار انتقادات از مهاجم فرانسوی به حدی رسیده که خیلی‌ها او را بدترین خرید خارجی لیگ می‌دانند! اظهارنظری که البته از همان نگاه اول به نظر می‌رسد که کارشناسی نیست و آمار هم آن را رد می‌کند. جدول زیر عملکرد بازیکنان خارجی که از آن‌ها به عنوان بدترین خریدهای خارجی چند فصل اخیر تاریخ لیگ برتر نام برده می‌شود نشان می‌دهد.

kharid

فورچون خرید تراکتور، براندائو بازیکن برزیلی پرسپولیس و الحاجی گرو بازیکن استقلال سه خریدی هستند که عملکرد آن‌ها در جدول آمده است. در میان این بازیکنان فورچون با یک گل زده عملکرد بهتری در این زمینه داشت. هیچ کدام از این بازیکنان پاس گلی را به نام خود ثبت نکردند. فورچون نسبت به بقیه بازیکن تکنیکی‌تری هم بود و با 8 دریبل عملکرد خوبی داشت. او با 10 شوت و 5 شوت در چارچوب در این فاکتور هم بهترین بود تا مشخص شود کیفیتش از بقیه بازیکنان تا حدودی بالاتر بوده است. پاس کلیدی تنها فاکتوری است که گرو با 2 پاس از بقیه بهتر بوده است.

اگر بخواهیم آمار ژستد را با این بازیکنان مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که او را شاید فعلا نتوان در جمع بدترین خریدها جای داد و این بازیکن نیاز به فرصت بیشتری دارد.

ژستد با 8 شوت نشان داده که در شوتزنی خیلی آمار کمتری از فورچون ندارد و دومین بازیکن شوتزن استقلال است اما در چارچوب‌شناسی ناامیدکننده ظاهر شده و فقط 2 شوتش داخل چارچوب بوده است. او همچنین با صفر دریبل بازیکن تکنیکی نیست. 2 پاس کلیدی به نام ژستد ثبت شده است. برتری او اما زمانی است که پای بازی هوایی به میان بیاید. میانگین 6.6 نبرد هوایی موفق در هر بازی نشان می‌دهد که کمتر پیش می‌آید او در مصاف با مدافعی بازنده باشد و معمولا ضربه سر اول را می‌زند. 

در بازی با پرسپولیس  اگر خطای مشکوک پنالتی فرجی روی او گرفته می‌شد شاید اوضاع در حال حاضر برای ژستد فرق می‌کرد. او به آن دسته از بازیکنانی می‌پیوست که در دربی یک شبه ره 100 ساله را می‌روند و تا چندین هفته جایگاهش را در میان هواداران تضمین می‌کرد. این اتفاق اما نیفتاد تا او اگر در ترکیب قرار بگیرد شاید این هفته در بازی مقابل پیکان از آخرین فرصت‌هایش برای حضور در ترکیب اصلی باشد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که هر بازیکن خارجی برای جاافتادن در ترکیب تیمش نیاز به زمان دارد و قطعا با این تعداد بازی نمی‌توان در مورد کیفیت ژستد به نتیجه رسید. با این حال او بعضی اوقات موقعیت‌هایی را از دست می‌دهد که جای تعجب دارد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها