|

اشتباه داوران عمدی نیست، ولی تاثیرگذار است!

عضو جدید کمیته داوران: در بعضی از دیدار ها اشتباهات داوران تاثیر گذار است.

لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل صفیری در خصوص اشتباهاتی که داوران در هفته های اخیر مرتکب شده اند می گوید: ما به این اشتباهات سهوی ولی تأثیرگذار واقف هستیم و قطعاً فکری عاجل برای کم شدن اشتباهات خواهیم کرد. البته باید تعامل بهتر و بیشتری با باشگاه‌ها داشته باشیم تا داوران بتوانند با آرامش بیشتری در میدان حضور داشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ یکی از دلایل اشتباهات تأثیرگذار به خاطر عدم تمرکز داوران است. وقتی داور آرامش کمتری دارد تمرکزش را از دست می‌دهد و  با وجودن دیدن صحنه به دلیل عدم تمرکز نمی‌تواند خوب قضاوت کند.  باید میزان هجمه‌ها از سوی باشگاه‌ها به داوران را کاهش بدهیم تا داوران بتوانند با آرامش بیشتری کار خودشان را  انجام بدهند. به هر حال سبد داوران لیگ یک و لیگ برتر ما همین نفرات هستند و باید این داوران را به درجه‌ای از کارایی برسانیم که عملکرد بهتری را ارائه بدهند.

اسماعیل صفیری هم چنین بر این عقیده است بازگشت تماشاگران به استادیوم شرایط داوری در بازی های لیگ برتر را بهتر خواهد کرد و می گوید: باید بگویم با حضور تماشاگران داوران می‌توانند با تمرکز بیشتری قضات کنند زیرا در حال حاضر تنش از نیمکت‌نشینان به داوری مسابقه منتقل می‌شود اما وقتی تماشاگران در ورزشگاه حضور دارند صدای تماشاگران هست و داوران کمتر تحت تأثیر اعتراض‌های نیمکت‌نشینان قرار می‌گیرند.

متأسفانه در حال حاضر منطقه فنی برخی تیم‌ها شرایط جالبی ندارد و نیمکت‌نشینان تیم‌ها نقش تماشاگران را برای داوران ایفا می‌کنند و به شدت به داوران اعتراض می‌کنند. شاید با حضور تماشاگران نیمکت‌نشینان تیم‌ها نیز خویشتنداری بیشتری داشته باشند. اکنون وظایف برخی اعضای کادر فنی و نیمکت‌نشینان تیم‌ها علاوه بر مدیریت فنی و کارهای تاکتیکی ایفای وظایف تماشاگران شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها