|

رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ جنگ همشهری ها!

بعد از نزدیک به یک سال ۱۰ ماه دربی شهر مادرید در هفته هفدهم لالیگای اسپانیا در حضور تماشاگران و در ورزشگاه برنابئو برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو دربی مادرید برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ دیدار رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید در هفته هفدهم لالیگای اسپانیا یک دربی ویژه خواهد بود، چرا که برای اولین مرتبه بعد از شیوع ویروس کرونا، دربی تماشاگر خواهد داشت.

رئال‌مادرید؛ خداحافظی با رقبا

بارسلونا، سویا، رئال‌سوسیداد و رئال‌بتیس بالای جدولی‌هایی بودند که از دست تیم کارلتو جان سالم به در نبردند. پیروزی در همین دیدارها باعث شده حالا قبل از هفته هفدهم فاصله رئالی‌ها با نزدیک‌ترین رقیب ۸ امتیاز باشد. به نظر می‌رسد اگر دربی را هم ببرند با خیال راحت به سوی قهرمانی خواهند رفت و از دور برای خداحافظی با رقبا دست تکان خواهند داد! رئال‌مادرید ۵ سال و چند ماه است که دربی را نباخته و حالا هم با روحیه و در شرایط بسیار خوب به استقبال دربی اول فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ می‌روند. نکته جالب این که آنچلوتی در دربی‌های لالیگایی مقابل اتلتیکو هرگز برنده نشده و انگیز شخصی هم برای پیروزی در این دیدار دارد.

اتلتیکومادرید؛ یا ببر یا بیخیال شو!

تغییرات گسترده در تیم تحت هدایت سیمئونه باعث شده کمی از شرایط خوب فصل قبل دور شوند. ال‌چولو نتوانسته تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد و حالا از رئال‌مادرید ۱۰ امتیاز کمتر دارند که البته یک بازی هم کمتر انجام داده‌اند. سیمئونه و شاگردانش خوب می‌دانند که اگر این دربی را نبرد بعید است شانسی برای قهرمانی داشته باشند، چرا که جبران فاصله با همشهری‌شان آسان نخواهد بود. بعد از ۷ هفته نباختن هم هفته قبل در خانه به مایورکا باختند. ۱۱ دربی اخیر لالیگایی را هم نبرده‌اند. همه این‌ها نشانه خوبی برای اتلتیکو نیست و باید دید سیمئونه چه برنامه‌ای برای تیم کارلتو دارد. او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نتایج خوبی در اسپانیا مقابل تیم‌های این مربی ایتالیایی گرفته بود.

آخرین جدال

دیدار برگشت فصل قبل با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. برای رئالی‌ها بنزما گل زد و برای اتلتی‌ها هم سوارس.

آمار بازی

۲۲۷) تا امروز ۲۲۷ مرتبه دربی مادرید برگزار شده که رئال برنده ۱۱۲ دیدار بوده و اتلتیکو دقیقاً نصف رقیبش یعنی ۵۶ دیدار را برده. ۵۹ بازی هم مساوی شده است.

۱۶۸) از بین دربی‌های مادرید، ۱۶۸ دیدار در لیگ برگزار شده که رئال در ۸۹ بازی پیروز میدان را ترک کرده و اتلتیکو هم ۳۹ بازی را برده. ۴۰ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه پیدا کرده است.

۱۱) رئال‌مادرید ۱۱ دربی آخر لالیگایی را به اتلتیکومادرید نباخته. آخرین برد تیم تحت هدایت سیمئونه در دربی‌های لیگ به فوریه ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

۷) بعد از این که در ۱۴ دربی متوالی تنها یک بازی مساوی شد، در ۱۱ دربی آخر شهر مادرید شاهد ۷ تساوی بوده‌ایم. ۴ بازی دیگر را هم رئال برده است.

۰) رئال‌مادرید هنوز در فصل جاری لالیگا در خانه‌اش شکست نخورده است. ۵ برد و ۲ تساوی برای شاگردان آنچلوتی در سانتیاگو برنابئو ثبت شده.

۲۲) برترین گلزن تاریخ دربی مادرید ۳ سالی می‌شود که در این دیدار غایب است. رونالدو ۲۲ مرتبه دروازه اتلتیکو را باز کرده است.

۴۳) علاوه بر برترین گلزن دربی مادرید، باسابقه‌ترین بازیکن این دیدار هم دیگر در آن حضور ندارد. سرخیو راموس که ۴۳ مرتبه در این دیدار به میدان رفته و فصل قبل رکورددار شد، این فصل به پاری‌سن‌ژرمن رفته.

۱۱) کارلو آنچلوتی در دوره قبلی حضورش در مادرید طی ۲ فصل ۱۱ مرتبه با اتلتیکومادرید روبه‌رو شد که حاصل کارش ۳ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست بود. اگرچه عملکرد کارلتو در دربی‌ها خوب نبود، ولی قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا با برتری ۴-۱ مقابل همین رقیب همشهری به‌دست آمد.

مصدومان و محرومان

دنی سبایوس که البته چندان در ترکیب رئال‌مادرید قرار نمی‌گیرد تنها مصدوم این تیم برای دربی است. کریم بنزما هم آسیب دیده، ولی به احتمال فراوان تا شروع دربی آماده خواهد شد. لوئیس سوارس، استفان ساویچ و کیران تریپیه مصدومان اتلتیکومادرید هستند که همگی از بازیکنان کلیدی تیم سیمئونه به شمار می‌روند.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما

اتلتیکومادرید: اوبلاک، فلیپه، اِرموسو، کندوگبیا، یورنته، لمار، کوکه، دی‌پائول، کاراسکو، کونیا و گریزمن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها