|

ستاره های طلایی استقلال در این فصل را بشناسید

محمد دانشگر که به عنوان مدافع راست استقلال در این تیم بار هجومی و طراحی حملات را به دوش می‌کشد و برگ برنده فرهاد مجیدی در این فصل بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

سیاوش یزدانی و محمد دانشگر در فصل جدید با نقشی جدید در خط دفاع استقلال به میدان می‌روند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال در بازی مقابل پیکان بهترین برد خود در سال 1400 را به دست آورد. برد با اختلاف 3 گل اتفاقی بود که شاگردان مجیدی 39 هفته  بود آن را تجربه نکرده بودند و آخرین بار در لیگ نوزدهم و مقابل شاهین بوشهر 4 بر یک برنده شدند. این آمار نشان می‌دهد که این برد چقدر برای شاگردان مجیدی اهمیت داشت.

نکته جالب در مورد برد ارزشمند آبی‌ها این است که برخلاف تصور این درخشش مهاجمان نبود که این نتیجه را رقم زد و مدافعان استقلال بودند که در یک روز طلایی تیمشان را به پیروزی پرگل رساندند. اگر بخواهیم ستاره‌های لیگ در 9 هفته‌ای که گذشت را نام ببریم قطعا محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در میان آن‌ها خواهند بود. دو مدافعی که درخشش آن‌ها فقط به گل‌نخوردن آبی‌ها و آمار خوب دفاعی‌شان محدود نمی‌شود بلکه نقش پررنگی در روند هجومی تیمشان دارند. 

محمد دانشگر که به عنوان مدافع راست استقلال در این تیم بار هجومی و طراحی حملات را به دوش می‌کشد و برگ برنده فرهاد مجیدی در این فصل بوده است. دانشگر با دقت پاس 85 درصد و یزدانی با دقت 92 درصد بهترین‌های تیمشان در این زمینه بودند. البته دانشگر به واسطه ارسال پاس‌های بلند و ریسکی اگرچه دقت پاس کمتری داشت اما عملکرد بهتری در رساندن پاس به بازیکنان هجومی تیمش داشت و 2 پاس کلیدی را به نام خود ثبت کرد. او به همراه امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد بیشترین پاس کلیدی را در این بازی داشت. آمار جالب دیگر از دانشگر برد 100 درصدی او در دوئل‌های هوایی است. در خط دفاع استقلال یزدانی و عارف آقاسی هر دو زیر 60 درصد برتری در دوئل‌های هوایی داشتند و دانشگر وظیفه داشت تا اجازه ندهد بازیکنان پیکان از راه هوایی به دروازه استقلال نزدیک شوند و این وظیفه را به خوبی انجام داد.

دانشگر اگر توانست با خیال راحت حواسش به بازی‌سازی باشد و نیم‌نگاهی هم به گل‌زدن داشته باشد دلیل آن پوشش بسیار خوب سیاوش یزدانی در خط دفاع بود. مدافعی که نقشه حرکتی‌اش نشان می‌دهد به خوبی میانه میدان و سمت راست را پوشش داده و کمترین اشتباه را در عملکرد دفاعی‌اش داشته است. او همچنین موفق شد از 2 شوتی که به سمت دروازه حریف زد اولین گلش را با پیراهن استقلال در تاریخ لیگ به ثمربرساند تا فصل طلایی‌اش در دفاع با یک دستاورد هجومی هم همراه باشد. در کل می‌توان گفت که این دو مدافع این فصل عصای دست مجیدی هستند. بازیکنانی که یکی از آن‌ها تا دم در خروج رفت و دیگری یک فصل و نیم پر از مصدومیت و روزهای بد را در استقلال گذراند اما حالا نقشی متفاوت پیدا کرده‌اند؛ نقش ستاره‌های طلایی استقلال.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها