|

تکلیف تاجیک های پرسپولیس چه زمانی مشخص می شود؟

به علت باز نشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس، این دو بازیکن نمی توانند برای این تیم بازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

وحدت هنانوف و منوچهر صفروف، دو بازیکن تاجیکی با هزار و یک آرزو کشورشان را به مقصد تهران ترک کردند تا برای پرسپولیس، یکی از تیم‌های مهم ایران و آسیا بازی کنند، اما با گذشت بیش از یک‌ماه باوجود توافق بر سر مبلغ و مدت قرارداد هنوز موفق به امضای قرارداد با پرسپولیس نشده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرهیختگان؛ روز گذشته در گزارشی از آخرین وضعیت پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس نوشتیم؛ پنجره‌ای که به‌دلیل بدهی به کالدرون بسته شد و این دو بازیکن تاجیک پشت این پنجره در انتظار تسویه‌حساب با مربی آرژانتینی هستند به امید اینکه بتوانند برای پرسپولیس بازی کنند. شایعه شد که آنها از فرط عصبانیت تهران را به مقصد تاجیکستان ترک کرده‌اند که البته این خبر صحت نداشت و هر دو منتظرند تا بالاخره قراردادشان با باشگاه به ثبت برسد و در شرایط بازی قرار بگیرند. با کمک مدیربرنامه‌های وحدت و منوچهر که از وضعیت فعلی خود ناراحت هستند، با آنها صحبت کردیم و از زندگی در تهران و امید به شکستن طلسم برای بازی کردن در پرسپولیس گفتند.

 هنانوف: در اینجا احساس غریبی نمی‌کنیم

وحدت هنانوف فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه برقچی آغاز کرد و بعد از یک‌سال به تیم زسکا پامیر پیوست. وحدت با پیوستن به استقلال دوشنبه و بازی‌های خوب در لیگ قهرمانان آسیا همراه با این تیم خیلی زود چهره شد و در ۲۱سالگی از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرد و حالا می‌خواهد به‌همراه صفروف به‌عنوان اولین تاجیکی‌های لژیونر در فوتبال ایران، نمایندگان خوبی برای کشورشان باشند. وحدت که با موهای فرفری و تیپ جذابش هنوز نیامده بین پرسپولیسی‌ها تاحدودی محبوب شده، برای تیم‌ملی تاجیکستان 10بازی انجام داده و به‌همراه استقلال این کشور قهرمانی لیگ را در افتخارات ورزشی خود دارد. او که همراه با هموطنش منوچهر بیش از یک‌ماه است در هتلی در تهران زندگی می‌کند، درباره حضور در پایتخت و زندگی در تهران گفت: «زندگی در تهران خوب است؛ شهری قشنگ و با مردمانی مهربان و میهمان‌نواز.»

در ادامه از او پرسیدیم آیا در تهران احساس غربت نمی‌کنند که وحدت پاسخ جالبی داد: «اصلا احساس غریبی نمی‌کنم، چون ما همه از یک ریشه هستیم و فکر نمی‌کنم فرقی بین فرهنگ ایران و تاجیکستان باشد.»

از بازیکن جوان پرسپولیس که یک بازیکن شوتزن با خصوصیات بازی در چند پست است، درخصوص زمانی که پرسپولیس به او پیشنهاد داد پرسیدیم و احساسش درمورد پوشیدن پیراهن پرسپولیس که او گفت: «ما (همراه با صفروف) خیلی خوشحال شدیم، پیشنهاد پرسپولیس خیلی جذاب بود. می‌دانستم به بزرگ‌ترین تیم آسیا می‌آیم؛ تیمی بزرگ با هواداران بی‌شمار و از این بابت خیلی خوشحالم.»

صفروف: بازیکن با بازی کردن انگیزه می‌گیرد

منوچهر صفروف، دیگر بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس است. ۲۰ سال سن دارد و در پست دفاع راست بازی می‌کند. او هم مثل وحدت فوتبال حرفه‌ای خود را از برقچی آغاز کرد و در استقلال دوشنبه نامش بر سر زبان‌ها افتاد. منوچهر ۱۵ بار پیراهن تیم‌ملی کشورش را پوشیده و کسب سوپرجام همراه با استقلال دوشنبه و حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مهم‌ترین افتخار دوران حرفه‌ای‌اش به‌حساب می‌آید.

صفروف درخصوص اینکه آیا قرارداد رسمی با پرسپولیس امضا کرده، گفت: «به‌دلیل اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته است قرارداد ما منعقد نشده و رسمی نشده، اما مسئولان و کادرفنی پرسپولیس به ما قول دادند هرچه سریع‌تر این مشکل حل می‌شود و ما هم شاهد هستیم آنها تلاش‌شان را می‌کنند، امیدوارم هرچه سریع‌تر این مساله برطرف شود.»

مدافع راست تاجیکی سرخ‌ها اعتقاد دارد دوری از شرایط مسابقه به هر بازیکنی ضربه می‌زند، اما کادرفنی پرسپولیس به او و هنانوف کمک می‌کنند؛ «بله، دوری از مسابقات قطعا به بازیکن ضربه می‌زند، چون بازیکن با بازی‌ای که انجام می‌دهد، انگیزه می‌گیرد، اما با چاره‌ای که کادر فنی اندیشید، ما در بازی‌های دوستانه در شرایط مسابقه قرار می‌گیریم.»

 او درخصوص اینکه آیا در کشورش از اینکه قراردادشان با پرسپولیس ثبت نشده از او سوال می‌پرسند یا خیر، گفت: «بله می‌پرسند. از خانواده و دیگران شرایط را می‌پرسند و من هم می‌گویم پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس بسته است!»

صفروف از مسئولان باشگاه و پیگیری‌هایشان راضی است و در این‌باره افزود: «از باشگاه پرسپولیس پیگیر و جویای حال ما هستند. ما اکنون در هتل زندگی می‌کنیم و البته منتظریم زودتر مشکل پنجره باشگاه حل شود تا بتوانیم بازی کنیم.»

این بازیکن همچنین درباره جلسه‌ای که باشگاه برگزار کرد و زمان بستن قرارداد خود با پرسپولیس گفت: «آخرین صحبت‌هایی که داشتیم گفتند ان‌شاءالله هفته دیگر پنجره باز می‌شود. من و وحدت صبر و تحمل داریم، چون بین ما و مدیربرنامه‌هایمان و باشگاه تفاهم خوبی وجود دارد. ما آگاهانه این مساله را قبول کردیم و امیدوارم هرچه سریع‌تر قراردادمان ثبت شود.»

منوچهر در پایان درخصوص اینکه چه زمانی پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس باز می‌شود، گفت: «فکر نکنم زمان باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی بیش از یک‌هفته تا 10روز دیگر طول بکشد. امیدوارم بتوانم به پرسپولیس و هواداران محترم‌شان خدمت کنم.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها