|

توضیحات مهم سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد بازیکن گابنی گل گهر

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی در خصوص شرایط بازیکن گابنی گل‌ گهر ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین شریفی در حاشیه مجمع سالیانه هیئت فوتبال درباره آخرین وضعیت بازیکن گابنی تیم گل‌گهر و اینکه گفته شده جواب استعلام فدراسیون گابن جعلی بوده است، اظهار داشت: پنجشنبه هفته پیش دیدم که عنوان شد یکی از نامه‌ها جعلی است ولی من در جریان این نامه نیستم. فدراسین فوتبال بنا بر دلایل ذاتی‌اش این استعلام‌ها را گرفته و درباره آن صحبت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مشرق نیوز؛ وی اضافه کرد: تاجایی که در جریان هستم و اطلاعاتم برای عصر روز جمعه است، دوباره یک تائید از فیفا و فدراسیون گابن گرفته شده است. نامه‌ای که دوستان در تلویزیون نشان دادند را نه می‌توانم تائید کنم و نه تکذیب ولی طبق نامه‌های جدیدی که گرفتیم، نامه‌های قبلی و استعلام اولیه از فدراسیون گابن را تائید کرده‌اند. فیفا ایمیل فدراسیون گابن را تائید کرده و مدنظر ما نیز همان ایمیلی است که در وب‌سایت فیفا ثبت شده است. یعنی ایمیلی که در فیفا ثبت شده با همان ایمیلی که مکاتبات با آن انجام شده مورد تائید واقع شده است.

شریفی درباره دلیل عدم امضای قرارداد دستیاران مهدوی‌کیا در تیم امید، عنوان کرد: یکی از عجیب‌ترین مواردی که با آن روبه‌رو شدیم، تعدد نوع قراردادها در فدراسیون فوتبال است. ۱۹ نوع قرارداد در فدراسیون فوتبال موجود است و کاری که دپارتمان حقوقی ما انجام داده این است که قراردادها را یکسان‌سازی کند و این روند زمان‌بر است. یکسری از قراردادها، چون ارزی است مقداری پروسه آنها طولانی‌تر است ولی به زودی انجام می‌شود و صحبت‌ها انجام شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا جشن صعود تیم ملی در بازی با عراق با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، تصریح کرد: فکر می‌کنم فدراسیون پیگیرترین عضو جامعه فوتبال است تا بازی‌های تیم ملی با تماشاگران برگزار شود. در بازی با کره هم تمام سعی و تلاش‌مان را کردیم که بازی با تماشاگر برگزار شود ولی فدراسیون تنها نهاد تصمیم‌گیر در این خصوص نیست. نه فقط در فوتبال بلکه در همه اتفاقات ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک نهاد بالادست به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا داریم. این ستاد باید اجازه حضور بدهد. اینکه چگونه مردم بازی‌ها را تماشاگر کنند موضوعی است که برای ما نیز اولویت دارد. امیدوارم جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به عنوان سریع‌ترین صعود فوتبال ایران و اگر اشتباه نکنم آسیا، با حضور مردم برگزار کنیم.

شریفی درباره گفته می‌شود عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به بانوان ربط دارد، عنوان کرد: تعهداتی از جانب فدراسیون قبلی فوتبال به فیفا داده شده و اگر اشتباه نکنم بهمن ۹۸ بود که این اتفاق رخ داده است. این موضوع حاد و بغرنجی نیست ولی در واقع چیزی که برای ما اهمیت دارد، سلامت است. هفته گذشته با آقای کامرانی‌فر و دیگر دوستان در فدراسیون جلسه‌ای برای بازی‌های لیگ داشتیم. وقتی اعلام می‌شود سینماها با ظرفیت ۵۰ درصد یا ۳۰ درصد باز می‌شوند، این موضوع قابل کنترل است، چون یک فضای محدود ۲۰۰ یا ۴۰۰ نفره آنجا وجود دارد که یک سوم آن قابل حساب و کنترل است ولی در فوتبال، تجربه‌ای که در بازی اسقلال و نساجی داشتیم، این بود که فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نشد. ابتدا باید خود مردم مراعات کنند و ما هم چاره‌ای بیندیشیم که بتوانیم فاصله اجتماعی را حفظ کنیم تا خدای نکرده فوتبال سبب تشدید کرونا در کشور نشود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های راستینه، نماینده مجلس، تصریح کرد: ایشان هم ورزشی و هم عضو قوه مقننه هست و هم رئیس کمیسیون تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس اما نمی‌دانم ایشان در چه باره‌ای این بحث را مطرح کرده است. اکر درباره بند یک اساسنامه است، نه این فدراسیون و نه آقای عزیزی خادم و نه دبیرکل و نه هیچ کدام از ما در مجموعه فدراسیون، چنین تعهدی نداده‌ایم. این تعهداتی بود که در دولت گذشته توسط معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون قبلی گذشته داده شده که البته به زعم من کار درستی بوده است. این کار این طور نبوده که ما در این فدراسیون بخواهیم انجام بدهیم.

وی گفت: این مسئله، فقط مسئله یک فدراسیون نیست و چندین فدراسیون دیگر هم با این موضوع مواجه هستند. جلساتی در مجلس برای این موضوع و با حضور چند فدراسیون دیگر برگزار شده است و فقط به فدراسیون فوتبال ربط ندارد. موضوعی است که با فرآیند مشخصی در وزارت ورزش و دولت گذشته تعیین تکلیف شده است. از ابتدا اساسنامه باید به تصویب ۳ بخش می‌رسید، یک مجمع عمومی فدرسیون فوتبال که ۸ آذر سال ۱۳۹۹ این اساسنامه توسط مجمع تائید شده است. بعد از آن دولت دوازدهم، در اردیبهشت ۱۴۰۰ این اساسنامه را در قالب لایحه مصوب و تائید کرده و به مجلس ارسال شده است و باید حالا در مجلس موضوع پیگیری شود.

شریفی ادامه داد:  بحثی که وجود دارد این است که اصلا توسط دوستان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شود، چون مسئله فقط فدراسیون فوتبال نیست، وزارت ورزش کاری که آن زمان انجام داده و یک ماده واحده در قالب کارشناسی نوشته و به هیئت دولت برده و مصوب کرده و به مجلس فرستاده که برای همه فدراسیون‌های ورزشی است و نه یک فدراسیون، ماهیت ۵۱ فدراسیون را مورد بررسی قرار داده و گفته این ماهیت مورد تایید من هم است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری نشست‌های خبری توسط باشگاه و مشکلاتی که در این‌باره به وجود آمده است، عنوان کرد: ابتدا بابت مشکلی که برای دوستان رسانه‌ای پیش آمده عذرخواهی می‌کنم. ما قبلا هم گفته‌ایم این مسئله، یک موضوع برون‌سپاری و واگذاری به باشگاه‌ها نه تنها برای فدراسیون فوتبال اولویت است بلکه از شعارهای رئیس فدراسیون هم بوده است. اجازه بدهید من این مسئله را پیگیری کنم چون اطلاع دقیق ندارم. یک رویه واحد باید باشد تا هم منفعت باشگاه‌ها را لحاظ کنیم و هم اینکه دوستان خبرنگار دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که اختلاف سراجی با هیئت رئیسه، شکافی بین اعضا به وجود نمی‌آورد؟ گفت: آقای سراجی در واقع به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند و اساسنامه فدراسیون حق و حقوقی را برای همه اعضا فدراسیون فوتبال نه هیئت رئیسه و مجمع مشخص کرده است و همه آنها هم محترم هستند. ما اسمش را دعوا نمی‌گذاریم. گزارش حسابرسی برای مجمع عمومی آماده شود تا پذیرد یا رد کند، نکته بعدی که وجود دارد این است که ۳۱ تیرماه سال مالی به اتمام رسیده که تقریبا ۴ ماه و نیم آن مربوط به دوره مدیریت عزیزی خادم می‌شود و بقیه آن به مدیریت پیشین برمی‌گردد، به دوستان‌مان در دپارتمان مالی گفته‌ام بررسی‌ها را انجام دهند.

 سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طراز مالی فدراسیون فوتبال را در سال مالی مدنظرشان دریافت کرده‌اند. نکته بعدی، بحث پرداخت‌ها است که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، اگر نیاز باشد کسی یک دوره خاصی را گزارش بگیرد، باید درخواستش را بدهند. چنین درخواستی در دپارتمان مالی ما ثبت نشده است. کسانی که کار تشکیلاتی و سازمانی کرده‌اند، می‌دانند نهادی که یک عضوش خزانه‌دار است نمی‌تواند پرداختی انجام دهد، مگر با تأیید خزانه‌دار. خزانه‌دار هم با تأیید هیئت رئیسه می‌تواند این مجور را بدهد. چنین درخواستی در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح نشده است که مثلا صورتحساب مالی یک دوره خاص درخواست شود.

وی گفت: بحث بعدی این است که به ایشان ابلاغ شده که اگر چنین موضوعی می‌خواهید، به هیئت رئیسه ببرید تا انجام شود. ضمن اینکه حسابرس مستقل مدنظرتان را معرفی کنید که هیچ کدام از این درخواست‌ها اتفاق نیفتاده است. ایشان (سراجی) طراز مالی را برای اواخر شهریور یا مهرماه را دریافت کرده‌اند، ولی بحث حسابرسی با حسابرس مستقل در فدراسیون فوتبال مستقر است و چند هفته‌ای است که کار می‌کنند. حسابرسی فدراسیون کار یک روز دو روز نیست. امروز با فدایی رئیس دپارتمان مالی کاری داشتم و دو مرتبه تماس گرفتم که نتوانست پاسخ دهد. سپس با من تماس گرفت و گفت که در جلسه بررسی حساب‌های مالی دوره‌های قبل بوده است، چون فکر می‌کنم حساب‌های مالی دو دوره مردود شده است و در حال بررسی آن هستند.

 شریفی در رابطه با استعفای احمدرضا براتی از کمیته تدوین و تطبیق مقررات عنوان کرد: تا آنجایی که می‌دانم استعفای براتی از کمیته وصول شده، ولی از هیئت رئیسه نشده است. تا جایی که می‌دانم رئیس فدراسیون فوتبال هنوز اعلام موافقت یا مخالفت نکرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها