|

آخرین خبر از شرایط حضور تماشاگران در بازی با عراق

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و عراق مشخص نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران که تا اینجای رقابت های مقدماتی جام جهانی قطر 16 امتیاز کسب کرده و با به دست آوردن یک امتیاز دیگر صعودش قطعی می‌شود، روز 7 بهمن ماه مقابل عراق قرار می‌گیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با توجه به اینکه به احتمال فراوان در این مسابقه صعود ایران به جام جهانی قطعی خواهد شد، این بازی احتمالا جشن صعود به جام جهانی است وخیلی ها انتظار دارند این جشن با حضور تماشاگران و طرفداران تیم ملی ایران صورت بگیرد.

با این حال اما حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای مسابقه با عراق هنوز مشخص نیست و فدراسیون فوتبال هم پاسخ واضحی در این باره نمی‌دهد.

حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم فدراسیون پیگیر‌ترین عضو جامعه فوتبال است تا بازی‌های تیم ملی با تماشاگران برگزار شود. در بازی با کره هم تمام سعی و تلاش‌مان را کردیم که بازی با تماشاگر برگزار شود ولی فدراسیون تنها نهاد تصمیم‌گیر در این خصوص نیست.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «نه فقط در فوتبال بلکه در همه اتفاقات ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک نهاد بالادست به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا داریم. این ستاد باید اجازه حضور بدهد. اینکه چگونه مردم بازی‌ها را تماشاگر کنند موضوعی است که برای ما نیز اولویت دارد. امیدوارم جشن صعود به جام جهانی 2022 قطر را به عنوان سریع‌ترین صعود فوتبال ایران و اگر اشتباه نکنم آسیا، با حضور مردم برگزار کنیم.»

شریفی درباره گفته می‌شود عدم حضور تماشاگران در ورزشگا‌ه‌ها به بانوان ربط دارد، عنوان کرد: «تعهداتی از جانب فدراسیون قبلی فوتبال به فیفا داده شده و اگر اشتباه نکنم بهمن 98 بود که این اتفاق رخ داده است. این موضوع حاد و بغرنجی نیست ولی در واقع چیزی که برای ما اهمیت دارد، سلامت است. هفته گذشته با آقای کامرانی‌فر و دیگر دوستان در فدراسیون جلسه‌ای برای بازی‌های لیگ داشتیم. وقتی اعلام می‌شود سینما‌ها با ظرفیت 50 درصد یا 30 درصد باز می‌شوند، این موضوع قابل کنترل است، چون یک فضای محدود 200 یا 400 نفره آنجا وجود دارد که یک سوم آن قابل حساب و کنترل است ولی در فوتبال، تجربه‌ای که در بازی اسقلال و نساجی داشتیم، این بود که فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نشد. ابتدا باید خود مردم مراعات کنند و ما هم چار‌‌ه‌ای بیندیشیم که بتوانیم فاصله اجتماعی را حفظ کنیم تا خدای نکرده فوتبال سبب تشدید کرونا در کشور نشود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها