|

یک استقلالی را 5 سال محروم کردند!

معاون سابق باشگاه استقلال که در پی افشاگری علیه فدراسیون فوتبال، با حکم کمیته اخلاق ۵ سال محروم شد.

لینک کوتاه کپی شد

فدراسیون فوتبال تنها چند روز پس از معرفی علی خطیر به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور، معاون سابق استقلال را از حضور در فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرد. حسن کامرانی فر این محرومیت را به بهاروند اعلام کرده تا به صورت محرمانه به خطیر اطلاع داده شود و همچنین تاکید کرده خطیر می توالند ظرف یک هفته به کمیته اخلاق (یعنی همان کمیته ای که او را محروم کرده) درخواست تجدید نظر بدهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ از آن جایی که آخرین بار رییس فدراسیون فوتبال علیه علی خطیر مصاحبه کرد و در این نامه هم هیچ اشاره ای به دلیل محرومیت خطیر نشده، اینگونه به نظر می رسد که معاون سابق باشگاه استقلال و عضو جدید هیات مدیره تراکتور قربانی افشاگری علیه فدراسیون فوتبال شده است.

علی خطیر چندی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی تخلفات اداری فدراسیون فوتبال را برملا کرد که در پی این افشاگری، کمیته اخلاق حکم به احضار او داد. کمیته اخلاق پیش از این وحید صالحی را هم به واسطه افشاگری علیه فدراسیون فوتبال و افشای فساد در داوری و نفوذ دلال در تشکیلات داوری احضار کرده بود.

علی خطیر در پی احضار کمیته اخلاق، اعلام کرد چون هیچ منصبی در فوتبال ندارد و این کمیته هم طبق اساسنامه با پایان دوره فدراسیون قبلی، به دلیل معرفی نشدن از سوی مجمع و هیات رییسه جدید فدراسیون فوتبال، غیرقانونی تلقی می شود، حاضر نیست به کمیته اخلاق برود.

اگر این محرومیت ۵ ساله علی خطیر از فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی به دلیل افشاگری اش علیه فدراسیون و خودداری اش از حضور در کمیته اخلاق باشد، این رویه تاسف برانگیز است چرا که کمیته اخلاق به عنوان یک نهاد مستقل باید با تخلف و فساد برخورد کند نه با افشاگر.

در روزهایی که فدراسیون فوتبال از مدیرمسئول، سردبیر و خبرنگاران رسانه طرفداری به جرم افشاگری به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده، محرومیت ۵ ساله علی خطیر یک پیام تلخ را به جامعه فوتبال مخابره می کند؛ در این فوتبال نباید افشاگری کرد. نامه حسن کامرانی فر به حیدر بهاروند

باید دید کمیته اخلاق درباره وحید صالحی داوری که فساد و نفوذ دلال ها در تشکیلات داوری را افشا کرد چه حکمی می دهد. وحید صالحی هم درست مثل علی خطیر به این دلیل که کمیته اخلاق را مطابق اساسنامه غیر قانونی می دانست از حضور در کمیته اخلاق خودداری کرد. البته صالحی یک بار در این کمیته حاضر شد و پس از آن به طرفداری گفت: لحن آقایان طوری بود که به آنها گفتم شما وظیفه تان برخورد با فساد است یا برخورد با کسی که فساد را افشا می کند؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها