|

10+1 نکته جذاب قبل از بازی پرسپولیس و پیکان

پیروزی پرسپولیس می‌تواند این تیم را تا رتبه دوم جدول بالا ببرد و در صورت شکست ممکن است این تیم در رتبه هفتم قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس تهران در هفته دهم لیگ برتر و بعد از توقف مقابل هوادار به دیدار پیکان می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ هفته دهم لیگ برتر با برگزاری ۷ دیدار روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه به پایان خواهد رسید. در یکی از مهم‌ترین این بازی‌ها، پرسپولیس از ساعت ۱۶ میهمان پیکان است. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته مهم این دیدار مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۱۶ امتیاز در رتبه ششم جدول است. پیروزی پرسپولیس می‌تواند این تیم را تا رتبه دوم جدول بالا ببرد و در صورت شکست ممکن است این تیم در رتبه هفتم قرار گیرد.

2- پیکان با ۱۲ امتیاز هشتم است و با غلبه بر پرسپولیس امکان صعود به رده هفتم جدول را دارد ولی پیکان با شکست در این مسابقه، خطر سقوط به رتبه دوازدهم را دارد.

3- پرسپولیس آمار فوق‌العاده‌ای برابر پیکان دارد. این تیم ۲۳ بار بر پیکان غلبه کرده که این رکورد بیشترین پیروزی یک تیم مقابل یک تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس در ۷ تقابل قبلی برابر پیکان، به پیروزی رسیده است. پیکان هم ۵ بار پرسپولیس را مغلوب کرده که آخرین آن در بازی رفت لیگ هفدهم بوده و ۴ بار تقابل این دو تیم مساوی شده است.

4- یکی از جذابیت‌های این دیدار مصاف یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی است. این دو مربی سال‌ها با یکدیگر کار کردند. این دو مربی در مجموع ۲ بار با هم روبرو شده‌اند که هر ۲ بار در فصل گذشته بود که در بازی رفت حسینی با نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس را با تساوی بدون گل متوقف کرد ولی در دور برگشت شاگردان گل‌محمدی، ذوب‌آهن تحت هدایت مجتبی حسینی را 2 بر یک شکست دادند. این سومین رویارویی گل‌محمدی و حسینی خواهد بود که در هر ۳ بازی حسینی میزبان بوده است.

5- پیکان شروع خوبی در این فصل داشت و تا پایان هفته چهارم بیشترین امتیاز را کسب کرده بود اما در ادامه این روند را دنبال نکرد و در ۵ بازی فقط در یک دیدار موفق به گلزنی شد. پیکان در ۳ بازی قبلی خانگی خود مغلوب شده است و با یک گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله دیدارهای خانگی لیگ را دارد.

6- پرسپولیس در ۲ بازی قبلی خود به نتیجه تساوی دست یافته. این تیم در ۷ دیدار اخیر، تنها ۲ بار پیروز شده که هر ۲ در خانه و با نتیجه یک بر صفر بوده است.

7- علی علیپور با ۶ گل زده بهترین گلزن جدال پرسپولیس و پیکان در تاریخ لیگ برتر است. در جمع بازیکنان فعلی دو تیم مهدی، عبدی با ۳ گل، بهترین آمار را در این دیدار دارد.

8- در جمع بازیکنان پرسپولیس، سیامک نعمتی، عیسی آل‌کثیر و مهدی شیری سابقه بازی در پیکان را دارند. احسان پهلوان هم قبلا شاگرد مجتبی حسینی بوده است.

9- امید عالیشاه با نمره ۷.۱۹ و محمدحسین فلاح با نمره ۶.۹۵ بهترین بازیکنان پرسپولیس و پیکان بر اساس نمرات «متریکا» هستند. مهدی عبدی با ۳ گل بهترین گلزن پرسپولیس است. ابراهیم صالحی هم با ۲ گل، این عنوان را در پیکان در اختیار دارد.

10- پرسپولیس محرومی برای دیدار با پیکان ندارد ولی ۲ بازیکن کلیدی این تیم مصدوم هستند. احسان پهلوان و مهدی ترابی قادر به همراهی تیم خود در این بازی نیستند. خبر خوب برای پرسپولیسی‌ها بازگشت جلال حسینی به تمرینات پس از چند هفته مصدومیت است.

11- رضا مهدوی داور این مسابقه خواهد بود. مهدوی در این فصل ۳ قضاوت داشته که هیچ کدام برای پرسپولیس یا پیکان نبوده و برای نخستین‌بار تقابل دو تیم را داوری می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها