|

جنگ هواداران استقلال و سپاهان؛ کدام تیم صدرنشین است؟

22 امتیازی شدن این دو تیم در جدول رده‌بندی هواداران فوتبال را برای اینکه متوجه شوند تیم صدرنشین کدام تیم است، سردرگم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از اعلام رای بازیکن گابنی گل‌گهر، سردرگمی عجیبی در مورد تیم صدرنشین لیگ برتر در فضای هواداری به وجود آمده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، شب گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود در مورد استفاده باشگاه گل‌گهر سیرجان از «اریک بابو باگناما بوکوم» مهاجم گابنی خود در بازی مقابل استقلال، پیکان و سپاهان را اعلام کرد و گل‌گهری‌ها هر سه بازی را با نتیجه 3 بر صفر بازنده شدند. بعد از اعلام حکم کمیته انضباطی، وضعیت جدول رده‌بندی تغییر کرد؛ سپاهان که مقابل گل‌گهر شکست خورده بود، با اضافه شدن 3 امتیاز 22 امتیازی شد. استقلال هم که در سیرجان به تساوی رسیده بود، با اضافه شدن 2 امتیاز مانند سپاهان 22 امتیازی شد.

22 امتیازی شدن این دو تیم در جدول رده‌بندی هواداران فوتبال را برای اینکه متوجه شوند تیم صدرنشین کدام تیم است، سردرگم کرد. طبق مصوبه این فصل هیات رییسه فدراسیون فوتبال، در رقابت‌های لیگ برتر در صورت برابر شدن امتیازات دو تیم، بازی رودررو تیمی که در جایگاه بالاتر قرار می‌گیرد را مشخص می‌کند و دیگر تفاضل گل نقش اول را در مشخص شدن جایگاه تیم‌ها ندارد. این قانون البته زمانی اجرا می‌شود که دو تیم هم‌امتیاز، بازی‌های رفت و برگشت خود را برگزار کرده باشند و در زمانی که فقط بازی رفت تیم‌ها برگزار شده باشد، تیمی در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد که تفاضل گل بهتری داشته باشد.

برخی هواداران استقلال شب گذشته در فضای مجازی بعد از اعلام رای و بدون توجه به اینکه در چه صورت قانون بازی رودررو استفاده می‌شود، فکر می‌کردند تیمشان چون موفق شده سپاهان را در بازی رفت شکست دهد، صدرنشین است. «سهیل مهدی» رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در همین ارتباط به فوتبال 360 می‌گوید: «در نیم فصل اول در صورتی که دو تیم امتیازشان برابر شود، تیمی که تفاضل گل بهتر داشته باشد در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. قانون بازی رودررو زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دو تیم هم‌امتیاز، رفت و برگشت با هم بازی کرده باشند».

با توجه به صحبت‌های رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ، استقلالی‌ها با وجود برتری مقابل سپاهان در بازی رودررو، صدرنشین نیستند. سپاهان به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته است. تفاضل گل سپاهان 12+ است و استقلالی‌ها تفاضل گل 11+ را دارند. در جدول رده‌بندی  رقابت‌های لیگ برتر، بعد از سپاهان و استقلال 22 امتیازی، آلومینیوم با 20 و پرسپولیس با 19 امتیاز قرار گرفته‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی