|

حرف های تند آرش برهانی: اجرای قانون به آقایان فشار آورده!

ستاره پیشین استقلال گفت: برخلاف آنچه همه می گویند دیدار استقلال برابر نود ارومیه بسیار خطرناک است.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مدنی؛ دیدار تیم‌های استقلال و نود ارومیه در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، اولین دیدار شاگردان فرهاد مجیدی در فصل جدید این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ آرش برهانی مهاجم و آقای گل اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره ورود استقلال به جام حذفی و دیدار با تیم دسته دومی ارومیه ای، همچنین اتفاقات مربوط به تغییر نتیجه بازی با گل‌گهر و البته روند کلی استقلال در فصل جاری و البته مشکلات گلزنی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

خیلی ها معتقدند استقلال بدون مشکل و به راحتی نود ارومیه را شکست می دهد؟

اتفاقاً برعکس، معتقدم استقلال مقابل این حریف به مشکل می‌خورد. چون اعتقاد دارم هر تیمی که مقابل استقلال بازی می‌کند انگیزه دارد و تلاش بیشتری می کند و اتفاقاً چنین مسابقه ای را برای استقلال یک روز خطرناک می‌دانم و امیدوارم استقلال به سلامتی از این مرحله جام حذفی عبور کند چون در رقابت های جام حذفی فرصتی برای جبران وجود ندارد و مثل لیگ نیست. گرچه استقلال از نظر فنی مقابل حریفش و یک سر و گردن بالاتر است ولی وقتی بحث انگیزشی به میان می آید هر اتفاقی ممکن است. امیدوارم بازیکنان استقلال بدون دست‎کم گرفتن این تیم، با انرژی کامل به میدان بروند تا خدای نکرده مقابل این حریف چغر و بد بدن ارومیه ای به مشکل نخورند.

در جریان اتفاقات مربوط به تغییر نتیجه بازی استقلال مقابل گل گهر هستید و اینکه پرسپولیسی ها انتقاد می کنند و معتقدند عدالت این نیست که بازی استقلال سه بر صفر شود؟

باید بگویم اگر قرار بر اجرای عدالت بود باید خیلی قبل تر و زودتر از اینها در خیلی پرونده های دیگر اتفاق می‌افتاد. نمی‌خواهم اسم تیم خاصی را ببرم ولی همه اهالی فوتبال به یاد دارند که چه تیمی با جعل اسناد، یک بازیکن غیرقانونی را در تیمش بازی داد. اگر آن روزها قانون به شکل امروز اعمال می‌شد خیلی پیش از اینها استقلال باید به حقش می‌رسید. متاسفانه در پنج، شش سال گذشته شرایطی وجود داشت که عده‌ای به خودشان این اجازه را می دادند تا قانون را به راحتی دور بزنند. حتی خیلی وقت ها خودشان هم می دانستند که دروغ می گویند ولی به هر حال آنطور که هواداران و مسئولان استقلال انتظار داشتند کسی از حق واقعی استقلال و دیگر تیم ها دفاع نکرد.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

آنهایی که مخاطب این حرفها هستند خودشان متوجه می‌شوند. حساب دو دوتا چهارتاست. قانون، استقلال یا پرسپولیس را نمی‌شناسد. قانون می گوید همه باید در یک چارچوب مشخص رفتار کنند و هر کس تخلف کند باید تنبیه شود. ظاهراً در این پنج سال گذشته چون با برخی از تخلفات برخورد جدی نشده و کسی دنبال بررسی دقیق پرونده بازیکنان نرفته عده‌ای بدعادت شده اند و تصور می کنند قانون همان چیزی است که دوستانشان می گویند. به همین خاطر است که به عده ای فشار آمده و این شرایط را نمی توانند تحمل کنند. کاملا به یاد دارم در یک پرونده مشابه حتی خود مسئولان باشگاه هم اعتراف کردند که در اسناد مربوط به فلان بازیکن جعل کرده اند ولی به خاطر حمایت هایی که وجود داشت کسی کاری به کارشان نداشت و همیشه فکر می کنند وضعیت باید به آن شکل باشد.

انتظار صدور چنین رأیی را از کمیته انضباطی داشتید؟

جا دارد از آقایان آجرلو و دکتر سمیعی تشکر کنم که علاوه بر مسائل دیگر مربوط به باشگاه، در این یک مورد خاص از حق استقلال دفاع کردند. در سال های گذشته بارها حق استقلال در مواردی مشابه تضییع شد چون زور مسئولان وقت باشگاه به آنهایی که در راس کار بودند نمی رسید. بنده نه آقای سمیعی را دیده ام و نه ایشان را می‌شناسم ولی انصافاً نشان داد با دانش بالا و اشراف کامل بر تمام زوایای مسائل حقوقی چطور حق استقلال را گرفت. گرچه حالا عده‌ای مدعی شده اند که این اتفاقات ناشی از اقدامات آنها بوده ولی همه می دانند عامل اصلی چه کسی بود.

شما خودتان کرمانی هستید. کسر امتیاز از تیم سیرجانی برای خود شما که اهل این استان هستید حس بدی نداشت؟

واقعا متأسفم تیم استانم اسیر دلال بازی عده ای از خدا بی خبر شد. من احترام و ارادت خاصی نسبت به آقای قلعه‌نویی دارم. امیرخان بی‌شک بهترین و پرافتخارترین مربی لیگ برتر بوده که در حق خود من لطف زیادی داشته ولی قطعا می‌دانم که این حق سرمربی گل گهر نبود، این حق مردم سیرجان نبود. شنیدم باشگاه گل گهر ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شده و قطعاً همین مقدار و یا بیشتر بابت جذب بازیکن گابنی ضرر کرده است. ای کاش این یک و نیم میلیارد تومان هزینه بچه های عاشق فوتبال سیرجان میشد تا لااقل در آینده چندین فوتبالیست از استان کرمان و این شهر به سطح اول فوتبال معرفی می شدند. باز هم می گویم به خاطر این اتفاق برای امیر خان و تیم گل گهر خیلی ناراحتم. از وقتی امیر خان تیم سیرجان را در دست گرفته زحمات زیادی برای این تیم کشیده و از یک باشگاه معمولی یک باشگاه قابل احترام و بزرگ ساخته است. امیدوارم در ادامه مسابقات گل گهر با تکیه بر بازیکنان خوبی که دارد بتواند این امتیازات را جبران کند. هرچند که کار سختی است.

وضعیت استقلال در لیگ برتر را چطور ارزیابی می کنید؟

استقلال به لحاظ ساختار دفاعی شرایط خیلی خوبی دارد که خیلی ها آن را تحسین کردند اما باید بگویم این تنها مربوط به مدافعان تیم استقلال نمی شود. چون ساختار دفاعی یک تیم از نفرات خط حمله شروع می شود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

وقتی که یک تیم خوب دفاع می‌کند، کم گل می خورد و نمی بازد یعنی همه بازیکنانش شیوه دفاعی را به خوبی بلد هستند و در قالب کار تیمی در بحث دفاع مشارکت دارند. قطعاً این وضعیت با تلاش کادر فنی و دانش مربیان استقلال اتفاق افتاده. معمولاً تیم‌ها زمانی گل می خورند که یک اشتباه فردی داشته باشند. ولی وقتی تیمی در ۱۰ بازی ۲ گل می خورد یعنی علاوه بر مدافعانش سایر بازیکنان هم اشتباه فردی خاصی نداشته اند.

شرایط استقلال در فاز تهاجمی باعث شده در این مدت انتقاداتی نسبت به تعداد کم گل‌های زده این تیم شود. چرا استقلال در کارهای تهاجمی ضعیف است؟

گاهی در همه تیم ها پیش می آید که در مقطعی مهاجمانش گل نمی‌زنند. موقعیت ساخته می شود، توپ ارسال میشود و شوت زده میشود ولی توپ وارد دروازه نمی شود. در چنین شرایطی معمولاً با ضربات ایستگاهی، پنالتی و یا مدافعان گل می زنند. همین که استقلال روند رو به جلوی خودش را حفظ کرده باعث می‌شود که مهاجمانش کم کم شانس گلزنی شان را دوباره به دست بیاورند. افت مقطعی برای مهاجمان در همه تیم ها اتفاق می‌افتد. ولی من حتم دارم و خوشبینم که خط حمله استقلال به زودی روی غلتک می افتد.

انتقاداتی هم نسبت به ژستد مطرح است و خیلی‌ها انتظار دارند این بازیکن خارجی برای استقلال گل بزند. گرچه در این مدت دو پاس گل داده است. نظر شما چیست؟

دیدم که در فضای مجازی انتقاداتی به ژستد می‌شود. من اعتقاد دارم او بازیکنان باکیفیتی است و گرچه هنوز گل نزده و دو پاس گل داده ولی من می‌گویم حتی اگر پاس گل هم ندهد در قالب تیمی خوب کار می‌کند. خوب و درست می دود، درست فضاسازی می‌کند و کیفیت فوتبالش نشان می‌دهد با خروج از شرایط روحی که دچارش شده به زودی مشکل گلزنی استقلال را یک تنه حل می کند.

از آکادمی باشگاه استقلال چه خبر؟

آکادمی باشگاه استقلال از ارکان اصلی و مهم این باشگاه به شمار می‌رود، اما متاسفانه امسال کارش را تاحدی دیر شروع کرد و خیلی از بازیکنان قبلی استقلال را از دست دادیم. اما کم‌کم شکل آکادمی به وضعیت قبل برمی گردد و دوباره به روزهای اوجش باز خواهد گشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها