|

ماجرای واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی شد!

مدیرعامل استقلال می گوید که امکان دارد سرخابی های پایتخت به صورت موقت به وزارت های ورزش و اقتصاد واگذار شوند.

لینک کوتاه کپی شد

امروز جلسه ای پیرامون دریافت مجوز حرفه ای باشگاه های استقلال و پرسپولیس برگزار شد. در این جلسه، مدیرعاملان دو باشگاه بزرگ پایتخت نیز حضور داشتند و درباره مباحث مختلف با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند. مدیرعامل استقلال در پایان این نشست از خبرهای خوبی برای هواداران فوتبال خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مصطفی آجورلو در پایان این نشست گفت: جلسه خیلی خوبی بود. جا دارد از آقایان عزیزی خادم ، داریوش مصطفوی مصطفوی و سعید عباسی تشکر کنم. آقای سهیل مهدی هم حضور داشتند. این جلسه تنها مربوط به امروز نبود. یکی دو ماه پس از جلسه ای که به همراه آقای صدری در صدا و سیما داشتیم و قول داشتیم در ظرف 3 ماه مشکلات را حل کنیم، به کمک همه عوامل و مسئولین فوتبال کشور این اتفاق افتاد.

* آنچه خواسته بودند، تحقق یافت

آنچه که از ما خواسته بودند تحقق پیدا کرد و ان شالله تیم های استقلال و پرسپولیس بتوانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. این اتفاق باعث شده است تا هواداران به فوتبال، باشگاه هایشان و خدمت گزارانشان اعتماد کنند.

* سرخابی ها می توانند در لیگ قهرمانان حضور پیدا کنند

آقایان عزیزی خادم، مصطفوی، عباسی و سهیل مهدی توانستند این اعتماد را به ما داشته باشند تا خواسته هایی که برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز دارند را به جا بیاوریم و این خواسته ها تحقق پیدا کرد. ان شالله در آینده نزدیک شاهد خبرهای خیلی خوبی خواهید بود که فوتبال ایران از جمله استقلال، پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند.

* نیازی به دعوا نیست، با پرسپولیس منافع مشترک داریم

امیدواریم این مسئله تنها به حضور در آسیا محدود نشود و بتوانند قهرمانی کسب کنند که این مسئله نیازمند چند اتفاق است. مورد اول به اهالی فوتبال برمیگردد که به جای دعوا، با یکدیگر دوست باشند. من روی تخته این جلسه نوشتم دوستی به از دشمنی است. دشمنی دیگر بس است. ما با تیم آقای صدری و در درون زمین رقابت سختی خواهیم داشت. کادرهای فنی ما با یکدیگر رقابت دارند و الزامی ندارد ما با درگیری در بیرون از زمین، منافع مشترکمان را به هم بریزیم.

* در فوتبال ایران پول وجود ندارد

منافع مشترک ما ثروت است و این مسئله نیز نمی تواند بدون تفاهم صورت بگیرد. آن چیزی که در فوتبال حرفه ای ایران وجود ندارد، پول است. همه هستند و صحبت می کنند ولی آن چیزی که باید در فوتبال حرفه ای وجود داشته باشد، ندارد. ما باید آن پول و ثروت را کسب کنیم.

* می گفتند 5 میلیارد درآمد تبلیغات محیطی از سر استقلال زیاد است

آقای عزیزی خادم این فرصت را به ما داد تا تبلیغات محیطی را برگزار کنیم. الان در این میان چه کسی ضرر کرد؟ ما برای هر بازی 3 میلیارد تومان سهم سازمان لیگ را می دهیم، هم مدیریت تجهیز پولی دریافت می کند و هم باشگاه ما سهمی می گیرد. در کل سال گذشته سهم استقلال بابت تبلیغات محیطی 5 میلیارد تومان بوده و دوستان می گفتند این مبلغ از سر این تیم هم زیاد است در حالیکه همان پول را هم به ما ندادند و به خزانه واریز کردند و بابت جرایم مختلف از آن کسر می کردند.

* فقط در 3 بازی 15 میلیارد درآمد کسب کردیم

ما در 3 بازی گذشته توانستیم 15 میلیارد تومان درآمد کسب کنیم و می توانیم در سایر بازی ها نیز درآمد کسب کنیم و این به سود چه کسی است؟ این تنها یک مورد از هزاران کاری است که می شود در فوتبال حرفه ای انجام داد. من فکر می کنم فوتبال آنقدر ثروتمند است که نیازی نیست ما به هم بپیچیم که بگوییم چرا تأیید نشدی. ان شالله در سال آینده شاهد این مسئله نخواهید بود که ما دستمزد بازیکنان را نداده باشیم یا بدهکار خارجی داشته باشیم.

* از اینکه پول بازیکن مصدوم را نداده ایم، خجالت می کشم

به عنوان یک مسلمان، انقلابی و شیعه خجالت می کشم که بازیکنی 3 سال است در باشگاه استقلال آسیب دیده است و پول او را ندهیم و علیه همدیگر نیز شکایت کنیم. طبیعتا در فوتبال حرفه ای معنای آن این است که سر موقع به تعهدش عمل کند و این مستلزم این است که در صدا و سیما کمک کنیم.

* می توان از فروش اجناس آبی و قرمز درآمد کسب کرد

پول فوتبال تنها برای بازیکنان درون زمین یا کادرفنی نیست. فوتبال برای همه فوتبالی های حرفه ای از جمله خبرنگار، رسانه های مکتوب، صدا و سیما، اهالی فوتبال و حتی هواداران است. ما می توانیم با شرکت های مختلف که اجناس آبی و قرمز تولید می کنند، مذاکره کنیم. بر فرض به میزانی که کسی از اجناس قرمز بگیرد، درصدی برای تخفیف دریافت کند. اگر برند آبی و قرمز برای تولید محصولی استفاده شد، آن زمان هوادار بابت هر خرید جنس قرمز 10 درصد تخفیف بگیرد و اینگونه سود ببرد.

* رئیس جمهور دستور داده اند دو باشگاه وارد بورس شوند

آقای رئیس جمهور دستور داده اند که بحث خصوصی سازی و واگذاری دو تیم در بورس صورت بگیرد. این مسئله به طور جدی در حال انجام است. تصور بر این است که تا تاریخ 30 دی بتوانیم سهام دو تیم روی تابلوی بورس برود. اگر این اتفاق بیفتد، یک انقلاب بزرگی در دو تیم و در حوزه فوتبال حرفه ای صورت می گیرد. اما اگر منعی وجود داشته باشد، طبیعتا یکی از تیم ها به صورت موقت در خود وزارت ورزش باقی می ماند و تیم دیگر به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شود تا مشکل برطرف شود. اما به نظر می رسد نهایتا این اتفاق از طریق بورس رخ دهد و کارهایش در حال انجام است. فقط دو موضوع ممکن است در میان باشد. یکی اینکه به شکل تعاونی اداره شود و یا به شکل بلوکی واگذار شود. ولی در کل این قابل انجام است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها