|

خلاصه بازی استقلال-نود ارومیه یکشنبه ۲۸ آذر، جام حذفی فوتبال ایران

از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف نود ارومیه رفت.

لینک کوتاه کپی شد

در یکی از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، استقلال پذیرای نود ارومیه است. آبی های پایتخت هفته شیرینی را سپری کردند. آنها پس از پیروزی بزرگ برابر سپاهان، در پرونده شکایت از گل گهر نیز برنده اعلام شدند و حالا در کنار زردپوشان اصفهانی صدرنشین لیگ برتر محسوب می شوند.

به گزارش <<شایانیوز>> و به نقل از ورزش سه؛  بدبین ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی کرد که کار استقلال برابر نود ارومیه گره بخورد. فرهاد مجیدی که تقریبا از پیروزی تیمش اطمینان داشت، با بازیکنان ذخیره خود پای به زمین مسابقه گذاشت اما تیم شایسته نود ارومیه تا دقیقه 87 استقلال را از این پیکارها حذف کرده بود که ضربه سر آرمان رمضانی به کمک آبی ها آمد و سرانجام تیم مجیدی در ضربات پنالتی از سد حریف خود گذشت.

این بازی مطابق انتظار با حملات استقلالی ها آغاز شد. نخستین فرصت جدی آبی ها در دقیقه 10 شکل گرفت جایی که ارسال دانشگر با اشتباه گلر نود همراه شد و کریم زاده نتوانست از دروازه خالی استفاده کند و شوت او با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. استقلال دقیقه 18 نیز فرصت خطرناک دیگری داشت که ارسال دیدنی کریم زاده در دهانه دروازه به خاقانی رسید ولی ضربه سر بی دقت این بازیکن به بیرون رفت.

استقلالی ها در ادامه موقعیت های دیگری را نیز به دست آوردند که نتوانستند به شکل جدی دروازه حریف را تهدید کنند و در نهایت بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم مجیدی 2 تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد که مرادی و آزادی وارد زمین شدند. آزادی در همان ثانیه های ابتدایی ورود به زمین به شکل عجیب و غریبی مانع از گلزنی تیمش شد و شوت مطهری در دهانه دروازه با برخورد به این بازیکن راهی بیرون شد.

در ادامه رضاوند و قاسمی نژاد چند فرصت نصف و نیمه را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 59 شگفتی بزرگی رخ داد. یک پرتاب اوت برای نود به دست آمد که احمدی توپ را به آرمین مصطفوی رساند و این بازیکن پس از اینکه مرادی را جا گذاشت، وارد محوطه جریمه شد و ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت این بازیکن در بین راه به شکلی اتفاقی به پای سجاد طجرلو برخورد کرد و وارد دروازه رضایی شد تا نود ارومیه در عین ناباوری همگان از استقلال پیش بیفتد.

گلی که نود به ثمر رساند باعث شوک بزرگی به استقلال و هواداران این تیم شد. مجیدی بلافاصله آرمان رمضانی و رضا آذری را به زمین مسابقه فرستاد. پس از این گل، فشار باورنکردنی استقلال به روی دروازه نود افزایش یافت و آبی ها بارها و بارها موقعیت های بزرگ گلزنی را از دست دادند. از جمله آنها می توان به ضربه سر بابک مرادی اشاره کرد که توپ او با اختلاف بسیار کم راهی بیرون شد.

در دقیقه 67 حملات بی امان آبی ها برای گلزنی ایجاد شد و چندین موقعیت در درون محوطه جریمه نود برای استقلالی ها به وجود آمد که بارها توپ توسط مدافعین میهمان دور شد که مهمترین آن ضربه پشت پای آزادی بود که توسط مدافعین از روی خط برگردانده شد. در ادامه منصوری سنگربان نود چندین فرصت خوب و دیدنی از جمله ضربه سر رمضانی را راهی کرنر کرد و آزادی نیز چند موقعیت خوب را در مقابل دروازه نود از دست داد.

بالاخره حملات استقلال در دقیقه 88 جواب داد. ارسال دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه به ضربه سر تماشایی آرمان رمضانی همراه شد و توپ این بازیکن به گوشه دروازه رفت و بالاخره استقلال توانست به گل تساوی برسد تا فرهاد مجیدی از خطر بزرگ حذف از جام حذفی موقتا فرار کرده و تیمش بتواند امیدوار به کسب پیروزی در وقت های اضافه باشد. بازی در نهایت با تساوی یک – یک دو تیم به پایان رسید و استقلال و نود راهی وقت های اضافه شدند.

با آغاز وقت های اضافی و در دقیقه 94 آرمان رمضانی می توانست دبل کرده و به مرد شماره یک تیمش تبدیل شود. او پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک چرخش دیدنی ضربه اش را به سمت دروازه حریف زد که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه دو تیم فرصت خاصی به روی دروازه ها خلق نکردند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات مرگبار پنالتی نیز سعید مهری از استقلال و همچنین یامین فلاح و محمد تفتیان ضربات خود را از دست دادند و شاگردان مجیدی در نهایت توانستند به سختی با پیروزی برابر حریف خود، راهی مرحله بعد رقابت های جام حذفی شوند.

ترکیب استقلال:

علیرضا رضایی

محمد دانشگر

روزبه چشمی

عارف آقاسی

آرش رضاوند

زبیر نیک‌نفس

متین کریم زاده (46- بابک مرادی)

سبحان خاقانی (46- محمدرضا آزادی)

امیرعلی صادقی

امین قاسمی‌نژاد

ارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب نود ارومیه:

رضا منصوری

محسن سلیمانی

آرمان سوداگر

آرمین مصطفوی

محمد رستمی‌زاده

سجاد طجرلو

هادی آقازاده

رضا احمدی

وحید سبزی

اکبر صفرزاده

عماد علیپور

شرح گل ها:

استقلال صفر – نود ارومیه یک (دقیقه 59: سجاد طجرلو): پس از اینکه آرمین مصطفوی بابک مرادی را جا گذاشت، ضربه اش را به سمت دروازه زد که بین راه توپ به زانوی سجاد طجرلو برخورد کرد و وارد دروازه شد و نود در عین ناباوری به گل نخست بازی رسید.

استقلال یک – نود ارومیه یک (دقیقه 88: آرمان رمضانی): ارسال دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه به ضربه سر تماشایی آرمان رمضانی همراه شد و توپ این بازیکن به گوشه دروازه رفت و بالاخره استقلال توانست به گل تساوی برسد.

ضربات پنالتی

خلاصه بازی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها