|

بررسی رای جنجالی مهاجم گابنی گل گهر؛ تصمیم استیناف تغییر می کند؟

این روز ها یکی از موضوعات مورد بحث در فوتبال ایران، پرونده بازیکن گابنی گل گهر سیرجان است.

لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در مورد استفاده باشگاه گل‌گهر سیرجان از «اریک بابو باگناما بوکوم» مهاجم گابنی خود در بازی مقابل استقلال، سپاهان و پیکان اعلام کرد و بر اساس رای صادر شده، این باشگاه سیرجانی هر سه بازی خود را با نتیجه 3 بر صفر بازنده شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360؛ بعد از اعلام رای کمیته انضباطی، هم باشگاه گل‌گهر و هم باشگاه استقلال در روزهای گذشته مواردی را در مورد این پرونده مطرح کرده‌اند و هر کدام اعتقاد دارند که حق با آن‌ها است. برای بررسی رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی، سراغ «رسول باختر» که وکیل ورزشی است رفتیم و با او صحبت کردیم. باختر در ابتدا حرف‌هایش در مورد رای صادر شده می‌گوید: «این رای دقیقا منطبق بر دستور‌العمل ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی و همچنین ماده 61 مقررات انضباطی صادر شده است. لذا می‌توانم بگویم رایی که صادر شده، سختگیرانه نبوده و دقیقا منطبق با مقررات است و نیازی به تفسیر و یا حتی استدلال هم نداشته است».

این وکیل ورزشی همچنین در مورد اینکه فکر می‌کند بعد از اعتراض گل‌گهری‌ها به کمیته استیناف، این کمیته چه تصمیمی خواهد گرفت هم گفت: «طبیعتا نقض رای و یا همان تغییرش در مراجع بالاتر که اینجا کمیته استیناف است، در شرایط خاصی اتفاق می‌افتد؛ مثلا اینکه مطابق قانون صادر نشده باشد و یا اینکه متناسب نباشد. در این رای با توجه به مقرراتی که داریم، طبیعتا می‌توانیم بگوییم که مطابق قانون است. 

فصل گذشته پرونده‌ای داشتیم که کمیته استیناف آمد رای کمیته انضباطی را با استناد به مقررات فیفا نقض کرد. آن پرونده تفاوتش با اینجا این است که برای بازی سایپا و پیکان، قانون داخلی ما ساکت بود اما در پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر، قانون ما صراحت دارد و مشخص است و جزئیات را هم بیان کرده است. لذا وقتی قانون داخلی ما صحبتی را می‌کند، طبیعتا قانون خودمان باید اجرا شود اما در کل کمیته استیناف هم ممکن است رای کمیته انضباطی را نپذیرد و رای دیگری را براساس همان ماده صادر کند که باید ببینیم چنین کاری را انجام خواهند داد یا نه».

در پایان حرف‌هایمان از باختر در مورد نظر شخصی خودش درباره این پرونده هم سوال کردیم که به ما گفت: «مقررات انضباطی ما و شاید خیلی از مقررات و آئین نامه‌هایی که داریم، باید تغییر اساسی داشته باشند ولی تا زمانی که مقررات فعلی هستند، باید براساس آن‌ها رسیدگی شود. لذا ماده 61 مقررات و سایر مواد، صراحت دارد که باشگاه گل‌گهر در پرونده این بازیکن مسئولیت دارد و مسئولیتش هم موجب می‌شود که هم به جریمه نقدی و هم به تغییر نتیجه محکوم شود. لذا اگر قرار است این پرونده جنجالی داشته باشد؛ جنجال اصلی را باید در تغییر مقرراتمان ببینیم و بخواهیم که حتما مقررات ما به روزتر شود و بتوانیم براساس آنچه که فیفا تصویب کرده، آن را آپدیت کنیم». 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها