|

ستاره مغضوب استقلال را یحیی می خواهد!

نام رشید مظاهری اطراف سرخ‌ها مطرح شده است.

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک شدن به پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستان، بازار شایعات در مورد بازیکنان مختلف حسابی داغ است. در این میان تزلزل نسبی خط دفاع و دروازه سرخ‌ها باعث شده احتمال حضور یک دروازه‌بان جدید در پرسپولیس مطرح شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ به‌طور مشخص از ۲‌گزینه جدی نام برده می‌شود؛ یکی پیام نیازمند است که در پرتغال سکونشین شده و شانس چندانی در پورتیموننزه به او نمی‌دهند، دیگری رشید مظاهری است که در استقلال به‌تدریج رکورد خط خوردن از فهرست ۱۸‌نفره تیم را می‌شکند!

پیام لژیونر است، قرارداد محکمی دارد و جذب او اصلا و ابدا کار آسانی به‌نظر نمی‌رسد، بنابراین شاید رشید مظاهری گزینه در دسترس‌تری باشد. با این اوصاف پرسش کلیدی این است که آیا استخدام مظاهری به‌کار قرمزها می‌آید؟

پیش از هر تحلیل دیگری، ابتدا باید این مسئله را مدنظر قرار داد که آیا باشگاه استقلال راضی می‌شود رضایتنامه رشید رشید مظاهری را به مقصد پرسپولیس صادر کند یا نه؟

هر اختلاف و مشکلی که بین آبی‌ها و رشید وجود داشته باشد، طبیعتا باشگاه مایل نیست این دروازه‌بان سابقا ملی‌پوش را به راحتی در اختیار رقیب سنتی قرار بدهد.

حتی اگر یک درصد هم مظاهری به پرسپولیس رفت و موفق شد، مدیران استقلال بابت چنین انتقالی به‌شدت تحت فشار قرار خواهند گرفت. بنابراین مطمئن باشید باشگاه در این مورد با وسواس عمل خواهد کرد. به هر حال مظاهری قراردادش را با آبی‌ها تمدید کرده و این استقلال است که باید در مورد او تصمیم بگیرد.

شاید قبل از مسائل فنی، داستان رشید مظاهری را باید از ابعاد انضباطی مورد بررسی قرار داد. پرسش این است که مظاهری با ۲ تیم پرهوادار قبلی‌اش چه کرده است؟ تصویری که از این دو تجربه در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد، آینده احتمالی او در پرسپولیس را قابل پیش‌بینی می‌کند.

مظاهری اواخر دوران حضورش در تراکتور با این تیم به مشکل خورد؛ تا جایی که در فینال جام حذفی حاضر نشد تیمش را همراهی کند و محمدرضا اخباری تازه بهبودیافته درون دروازه قرار گرفت. او با دلخوری شدید تبریزی‌ها از تراکتور رفت.

مظاهری قراردادش را یکطرفه فسخ کرده بود و این موضوع تا مدت‌ها از نظر حقوقی پیگیری شد. رشید در استقلال هم با اعضای کادرفنی ازجمله محمود فکری و سعید عزیزیان مشکل پیدا کرد.

او بعدتر تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت و در ادامه به سبک تراکتور، از همراهی کردن استقلال در مهم‌ترین مسابقه فصل یعنی بازی آسیایی با الهلال عربستان سر باز زد. با این اوصاف انتظار دارید رشید اگر پرسپولیسی شد، در این تیم چه عملکردی داشته باشد؟

مظاهری البته گلر بدی نیست، اما او در فرم فعلی چقدر با حامد لک فاصله دارد؟ رشید مدت‌هاست دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود. او هم در دوران محمود فکری و هم در دوران فرهاد مجیدی به دلایل کاملا فنی نیمکت‌نشین شد، بنابراین فارغ از همه مسائل جنبی و حاشیه‌ای، پرسپولیسی‌ها ابتدا باید برآورد کنند و ببینند آیا جذب مظاهری از نظر فنی به سود آنها هست یا نه.

هنوز هم یکی از پربیننده‌ترین جست‌وجوهای گوگل در مورد رشید مظاهری، استوری جنجالی او علیه پرسپولیس است؛ همان که رشید طی دوران حضورش در تراکتور، در حمایت از حمله احسان حاج‌صفی به سرخ‌ها منتشر کرد و نوشت: «در بازی شطرنج اگر مهره وزیر را از بعضی‌ها بگیری کیش و مات می‌شوند.» به هر حال یادآوری کردیم که سرخ‌ها اگر دنبال رشید هستند، در جریان باشند چه بازیکنی دارند می‌گیرند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها