|

جایگاه پرسپولیس در جدول رده بندی تغییر می کند؟!

اگر رای کمیته استیناف در مورد حکم بازیکن گابنی گل گهر نقض شود، جایگاه پرسپولیس در جدول رده بندی تغییر می‌ کند.

لینک کوتاه کپی شد

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی عصر روز گذشته به پایان رسید که تیم‌های مدعی استقلال و پرسپولیس برابر رقبا به برتری رسیدند و دو تیم دیگر یعنی سپاهان و گل گهر، به ترتیب باختند و مساوی کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ استقلال در مشهد با سه گل تیم پدیده را از پیش رو برداشت و صدرنشینی اش را استحکام بخشید. پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی با ۲ گل ذوب آهن را برد و به رتبه سوم جدول رده بندی، هم امتیاز با سپاهان رده دومی رسید. گل گهر با آلومینیوم اراک مساوی کرد و سپاهان در ادامه روند ناکامی هایش این بار ۲ بر یک برابر پیکان شکست خورد.

نتیجه شد آنکه استقلال با ۲۵ امتیاز صدرنشین شد و سپاهان و پرسپولیس هرکدام با ۲۲ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. با این حال، این روند می‌تواند به هم بریزد و سپاهان ممکن است پایین‌تر از پرسپولیس قرار بگیرد و اختلاف امتیاز استقلال با پرسپولیس هم کمتر شود. ماجرا مربوط به حکم کمیته انضباطی در مورد باشگاه گل گهر است. این کمیته با استناد به اینکه بازیکن گابنی گل گهر ۴ بازی ملی مورد نیاز برای حضور در لیگ برتر ایران را نداشته، نتیجه سه دیدار این تیم برابر استقلال، سپاهان و پیکان را ۳ بر صفر کرده است. در این میان استقلال مقابل گل گهر مساوی کرده بود، ولی دو تیم دیگر به گل گهر باخته بودند.

گل گهری‌ها حالا نسبت به رای صادره به کمیته استیناف شکایت کرده و مدعی هستند رای صادره منطبق بر قانون نیست. روز گذشته هم امیر قلعه نویی اشاره کرده که به رای کمیته استیناف خوشبین است. حال اگر رای صادره به سود گل گهر صادر شود آن وقت باید به ترتیب ۲ امتیاز از استقلال و ۳ امتیاز از سپاهان و پیکان کسر شود. اگر چنین شود، استقلال همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی می‌ماند، ولی این بار اختلافش با پرسپولیس به یک امتیاز می‌رسد. با کسر ۳ امتیاز احتمالی از سپاهان این تیم با سقوط در جدول رده بندی ۱۹ امتیازی می‌شود و آن وقت این پرسپولیس است که به رتبه دوم جدول صعود می‌کند. آنهم در شرایطی که فقط با استقلال صدرنشین یک امتیاز فاصله خواهد داشت.

البته این موارد احتمالی است و مشروط بر اینکه کمیته استیناف رای صادره از سوی کمیته انضباطی را رد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها