|

امید نداشته باشید؛ خداحافظی استقلال و پرسپولیس با آسیا!

از حرف های دبیرکل فدراسیون فوتبال مشخص است که استقلال و پرسپولیس شانسی برای حضور در بازی های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

در شرایطی که امروز صدور کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در یک اقدام نمایشی جلسه‌ای با حضور مدیران دو باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ترتیب داد، به نظر نمی‌رسد در پایان مهلت اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (دوشنبه این هفته) چیزی تغییر کند و به نظر می‌رسد حذف پرسپولیس و استقلال را باید قطعی قلمداد کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ساعاتی پیش حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگوی با برنامه شب‌های فوتبالی، بدون آنکه به اصل موضوع اشاره کند به مدیران باشگاه‌ها پیشنهاد کرد برای سالهای آینده، مسائل مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای را رعایت کرده و خود را از چالش‌های آتی خلاص کنند. از لحن صحبت‌ها و کلمات انتخاب شده توسط دبیرکل فدراسیون فوتبال مشخص بود که او قصد دارد مفهومی دیگر را بر زبان جاری که شاید خیلی‌ها هنوز شجاعت گفتنش را نداشته باشند. اگرچه هواداران دو باشگاه با اخباری که از پنج شنبه شب در رسانه "ورزش سه" منتشر شده، خود را آماده این خبر کرده‌اند.

کامرانی فر در تبیین این موضوع به اتمام زمان مهلت اعلام شده از سوی ای اف سی برای رفع برخی از کاستی‌ها اشاره کرد و گفت: با عبور از این فرجه زمانی دیگر بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست و باتوجه به نقایصی که این دو باشگاه در فرمهای موردنیاز دریافت مجوز حرفه‌ای دارند، باید کار آنها را در لیگ قهرمانان امسال تمام شده تلقی کرد.

منظور کامرانی‌فر در چیزی که به زبان آورد، عدم حل و فصل مسائل مالی و پرداخت بدهی‌ها، پیش از مهلت مدنظر ای اف سی بود که در این مورد باشگاه پرسپولیس باتوجه به باز بودن پرونده اش با گابریل کالدرون تا هفته گذشته، به صورت مشخص تخلفی جدی در فرمهای اداری خود دارد.

شرکتی که وظیفه کنترل فرم‌های نمایندگان کشورها در رقابتهای لیگ قهرمانان را داشته، ایرادهای اساسی به مدارک تیم‌های ایرانی گرفته و آنها در وضعیت عدم احراز شرایط برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

پرسپولیس و استقلال از حالا یک سال فرصت دارند تا الگوی باشگاهداری مدل قبلی را کنار گذاشته و سروسامانی به اوضاع خود در همه ابعاد بدهند و این بار بدون پرده پوشی، لاپوشانی و تقلب، به عنوان دو باشگاه پرطرفدار با تغییر ساختاری، از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به رقابت‌های آسیایی بازگردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها