|

اتهام پرونده سازی در مدارک ارسالی استقلال و پرسپولیس به AFC!

با بررسی زوایای مختلف حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، متوجه می شویم که ممکن است عواقب سنگین تری در انتظار فوتبال ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک مربوط به حرفه‌ای سازی دو باشگاه مطرح ایرانی یعنی استقلال و پرسپولیس را تایید نکرده و این دو را قرار است از گردونه لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که در ایران هنوز تب وتابی برای برگرداندن این ۲ باشگاه به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛  مدارک مربوط به دو باشگاه استقلالی توسط یک شرکت آلمانیِ طرف حساب با کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که طرف ایرانی واقعیت موجود را بیان نکرده است. در نامه‌ای که AFC به باشگاه‌های ایرانی فرستاده، موارد متعددی به عنوان نقص و ایراد مطرح شده که باشگاه‌های ایرانی نتوانسته اند آن‌ها را برطرف کنند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که پیش‌تر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون فوتبال ایران، این مدارک را تایید کرده و به AFC فرستاده است! حالا مسئله جدید این است که اگر فدراسیون فوتبال ایران در این پرونده متهم به پرونده سازی شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ به عبارت ساده تر، اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد طرف ایرانی را به خاطر دروغی که در مورد مدارک دو باشگاه عنوان کرده، جریمه کند، چه سرنوشتی در انتظار فدارسیون فوتبال خواهد بود؟

قبل از پاسخ دادن به این پرسش بهتر است خیلی مختصر این شرایط ذکر شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به مدارکی که از سوی کمیته‌های مربوطه در فدراسیون‌های طرف عضو ارسال می‌شود اعتماد می‌کند و آن‌ها را ملاک سنجش قرار می‌دهد. حالا، اما مشخص شده که کمیته مربوطه در ایران واقعیت‌ها را درباره این دو باشگاه نگفته است. پس با استناد به همین مورد، می‌شود انتظار داشت که جرایمی برای فدراسیون فوتبال ایران درنظر گرفته شود.

این اولین بار نیست که طرف ایرانی متهم به پرونده سازی می‌شود؛ فصل پیش هم چنین اتفاقی رخ داده و AFC طرف ایرانی را به دلیل بیان نکردن تمام واقعیت‌ها جریمه مالی کرده است. سال گذشته فدراسیون فوتبال ایران ۱۲۰ هزار دلار جریمه شده است. امسال، اما اگر اثبات شود که این تخلف دوباره صورت گرفته جریمه‌ای ۲۰۰ هزاردلاری در انتظار فدراسیون فوتبال خواهد بود. از این گذشته، اگر AFC بخواهد بابت چنین پرونده سازی‌ای سختگیری کند، حتی می‌تواند فعالیت‌های فوتبال در ایران را تعلیق کند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها