|

بررسی یک موضوع مهم؛ آیا استقلال به خاطر پرسپولیس از آسیا حذف شد؟

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت:تا جایی که من عضو این کمیته هستم و اطلاع دارم، هر دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا مشکل داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا بهروان در مورد اینکه چقدر می‌توان به حفظ استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار بود، اظهار داشت: واقعیت این است که مهلت ضرب الاجل رو به پایان است و فرصت در حال تمام شدن. با این حال همه چیز بستگی به نحوه لابی خواهد داشت که با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ وی افزود: مساله اصلی مالکیت دولتی این دو باشگاه است و عدم رعایت الزامات حرفه‌ای سازی فاکتور‌هایی مانند خصوصی سازی، نداشتن بدهی چه مالیاتی چه بدهی به اشخاص و... که هیچ کدام آن‌ها از گذشته تا به امروز انجام نشده است. تا ساعت ۱۲ ظهر به وقت مالزی روز دوشنبه فرصت هست و باید تیمی قوی متشکل از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون برای حل مساله اعزام شوند و اقدام کنند و به دیدار شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بروند.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه وقتی AFC در تعطیلات آخر سال میلادی به سر می‌برد مدیران فوتبال و ورزش ما کجا باید بروند به محل اقامت شیخ سلمان گفت: بله به محل سکونت او بروند یا حتی به بحرین یا مالزی بروند و برای حفظ این دو باشگاه در آسیا تلاش کنند. در جلسه روز جمعه هم من به جناب عزیزی خادم رئیس محترم فدراسیون فوتبال گفتم قوی بروید. حتی با رغبتی از مدیران وزارت ورزش بروید. البته مشکل اصلی اینجاست که سال‌های قبل هم AFC به فوتبال ما و این دو باشگاه فرصت داده بود، ولی از این فرصت‌ها استفاده نشد. مدیران این دو باشگاه کار‌هایی که باید را برای حرفه‌ای سازی انجام ندادند.

بهروان تصریح کرد: آنقدر باشگاه‌های ما بدهی داخلی و خارجی دارند و مشکلات ریز و درشت بر سر راه دارند که دیگر به این مسائل نمی‌رسند. حتی ثبات شغلی مدیران در این دو باشگاه وجود ندارد. تا حالا شنیده‌اید که یکی از مدیران این دو باشگاه استراتژی و برنامه بلند مدت داشته باشد و ارائه بدهد؟ آیا اقدامی برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده است؟ اصلا این دو باشگاه زیر ساخت دارند؟! شرکت جدید آلمانی که با AFC همکاری می‌کند در مسایل خیلی ریز شده‌اند حتی به بدهی باشگاه به پرسنل خودشان و تیر دروازه ورزشگاه آزادی هم ایراد گرفته‌اند. آیا واقعا این دو باشگاه حرفه‌ای هستند؟ آیا درآمد دارند؟ تراز مالی آن‌ها چیست؟ و... با این شرایط حضور در آسیا خیلی سخت است.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها جایگزین استقلال و پرسپولیس در آسیا خواهند شد گفت: در این فصل ۵ باشگاه استقلال، پرسپولیس، گل‌گهرسیرجان، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان درخواست مجوز حرفه‌ای داشتند که در حال حاضر سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند. اگر مشکل گل‌گهرسیرجان حل شود گل گهر و سپاهان می‌توانند جایگزین استقلال و پرسپولیس شوند. در غیر اینصورت فقط دو تیم فولاد و سپاهان اصفهان از ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده شرکت خواهند کرد.

وی در مورد وضعیت سایر باشگاه‌های لیگ برتری گفت: ۶-۷ باشگاه لیگ برتری ما حتی مدارک خود را برای درخواست صدور مجوز حرفه‌ای در سامانه AFC بارگذاری نکرده‌اند. برخی باشگاه‌ها مثل تراکتور مدارک را ناقص بارگذاری کرده‌اند و انگار وسط کار آن را رها کرده‌اند. برخی باشگاه‌ها مثل نساجی مازندران حتی ثبت نام نکرده‌اند.

بهروان در مورد اینکه اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به AFC تعهد داده بودند که گزارش دقیقی در مورد باشگاه‌های کشورما ارائه کنند گفت: بله ما چنین تعهدی داده بودیم که گزارش درست ارائه بدهیم و گزارش خلاف واقع ندهیم.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه برخی مدعی هستند که باشگاه استقلال فدای پرسپولیس شد و واگر کمیته بدوی پرسپولیس را حذف می‌کرد دیگر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بدون مشکل حضور داشت، گفت: تا جایی که من عضو این کمیته هستم و اطلاع دارم این مساله درست نیست و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشتند و دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها