|

AFC فدراسیون فوتبال ایران را نقره داغ می‌کند!

یک جریمه مالی سنگین‌ در انتظار فوتبال ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

اگر فدراسیون فوتبال لایسنس را به این باشگاه‌ها داده باشد درحالی‌ که مستحق آن نبودند، به‌خاطر ارائه لایسنس غیر مجاز جریمه خواهد شد، این درحالی است که قبلا هم 120 هزار دلار جریمه شده بود و 80 هزار تای آن تعلیقی محسوب شده بود و حالا علاوه‌بر پرداخت این جریمه تعلیقی، یک جریمه مالی سنگین‌تر دیگر نیز برای فدراسیون لحاظ خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از منیبان؛ پرونده حذف نمایندگان ایران از آسیا هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد تا جایی که گمانه‌زنی‌ها در این خصوص شدت گرفته است. روز گذشته در «فرهیختگان» نوشتیم آن‌طور که به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس از فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند و حالا باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال دست‌وپای الکی می‌زنند؛ جمعه‌شب نیز براساس همین، کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال این موضوع را تایید و اعلام کرد حذف تقریبا قطعی است.

همچنین از این موضوع خبر دادیم که در کنفدراسیون فوتبال آسیا، رکن مستقلی یعنی کمیته تایید صلاحیت ورود تیم‌ها به مسابقات از باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر شکایت و اعلام کرده است مجوز و حضور این تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا 2022 باطل اعلام شود و در ادامه نیز این موارد به کمیته انضباطی برای جرایم بیشتر برود و آن زمان نیز فدراسیون فوتبال هم درگیر می‌شود که چرا به این باشگاه‌ها مجوز داده است.

در این بین اما گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جریمه باشگاه‌های ایرانی ازجمله محکومیت مالی آنها، محرومیت از حضور در ادوار بعدی رقابت‌ها و حتی ابطال پرونده آنها شنیده می‌شود، این درحالی است که کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای تا تاریخ 30 اکتبر این فرصت را داشته که مدارک نمایندگان ایران برای حضور در آسیا را تایید کند تا سایر موارد روی روال بیفتد. درواقع تا 30 اکتبر یا باید لایسنس باشگاه‌ها صادر می‌شده یا رد، اما در اتفاقی عجیب کمیته استیناف با مهلتی 3ماهه کار را پیچیده کرد که البته به نظر می‌رسد این اتفاق از این جهت رخ داد تا فشار از دوش فدراسیون فوتبال برداشته شده و توپ به زمین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیفتد؛ چراکه این کمیته به هیچ‌عنوان مجاز به انجام این کار نبوده است.

اگر فدراسیون فوتبال لایسنس را به این باشگاه‌ها داده باشد درحالی‌که مستحق آن نبودند، به‌خاطر ارائه لایسنس غیرمجاز جریمه خواهد شد، این درحالی است که قبلا هم 120 هزار دلار جریمه شده بود و 80 هزار تای آن تعلیقی محسوب شده بود و حالا علاوه‌بر پرداخت این جریمه تعلیقی، یک جریمه مالی سنگین‌تر دیگر نیز برای فدراسیون لحاظ خواهد شد.

اگر هم تا 30 اکتبر لایسنسی صادر نشده، این سوال و ابهام پیش می‌آید که چرا این موضوع شفاف‌سازی و رسانه‌ای نشده و چرا به مردم این موضوع اعلام نشد، یعنی فدراسیون لایسنسی ارائه نکرده و کنفدراسیون آسیا هم آن را قبول نکرده است که در این‌صورت هیچ جریمه‌ای نیز شامل حال فدراسیون فوتبال نمی‌شد اما این موضوع هیچ‌گاه با صداقت از سوی فدراسیون اعلام نشد.

اما اینکه چرا این باشگاه‌ها جریمه نمی‌شوند نیز مورد پرسش قرار می‌گیرد اما جواب آن در این نکته نهفته است که چون باشگاه‌ها مدارک خود را ارائه کرده و درخواست مجوز حرفه‌ای کرده بودند، از آنجا که دستگاه مربوطه مسئول راستی‌آزمایی این اتفاق بوده و این روند به‌درستی رخ نداده، بنابراین نمایندگان ایران از این موضوع جسته‌اند و جریمه فقط شامل حال فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف خواهد شد.

نکته جالب‌ توجه اینکه لایسنس مربوط به عملکرد سال گذشته بوده و مربوط به دوران حال نیست. براساس همین، تسویه‌حساب دیرهنگام پرسپولیس با کالدرون برای کسب لایسنس این باشگاه در سال آینده یک آیتم مثبت محسوب شده و از حالا باید به فکر سال‌های آینده بود اما اینکه امسال اتفاقی می‌افتد و معجزه‌ای رخ خواهد داد یا خیر، منطق می‌گوید این اتفاق نخواهد افتاد. درخصوص رایزنی‌های سیاسی نیز به نظر می‌رسد کنفدراسیون آسیا وقعی به این ماجرا ننهاده است؛ چراکه افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد قصد دارند کوتاهی‌های خود را پوشش بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها