|

پرسپولیس - سپاهان؛ جنگی سرنوشت ساز برای همه!

بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان با وجود عدم حضور هواداران و برگزاری در استانی دیگر همچنان جذاب است.

لینک کوتاه کپی شد

قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، چهارشنبه هفته جاری در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی به مصاف همدیگر می‌روند که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل تخلفات هواداران آنها تصمیم به برگزاری بازی در زمین بی طرف گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهرنیوز؛ پرسپولیس و سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام خمینی اراک بازی رفت فصل جاری را با امتیاز مشابه ۲۲ برگزار می‌کنند تا تکلیف تیمی که قرار است سایه به سایه استقلال تهران که به صدر جدول تکیه داده حرکت کند، مشخص شود.

نبرد دو تیم در سال‌های گذشته همواره جذاب بوده است. تیم‌هایی که بدون هیچ مشکلی برای کسب نشان پر افتخارترین باشگاه در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تلاش می‌کردند اما جنجال‌های چند فصل اخیر باعث شد تا تلخ‌ترین اتفاقات با مصدومیت طرفداران آنها رقم خورده و قاب عکاسان را در تهران و اصفهان از عکس های ناشایست پر کند.

کمیته انضباطی برای جلوگیر از ادامه این تنش‌ها تشخیص داد دیدار هر دو تیم بدون حضور تماشاگر در زمین بی طرف برگزار شود. تصمیمی که در فصل جاری با توجه به بسته بودن درب ورزشگاه‌ها برای ورود هواداران همچنان تماشاگری ندارد اما در شهر ثالث برگزار می‌شود تا مسئولان خوش ذوق داخلی نشان دهند هیچ فرقی با تصمیمات بی معنای AFC ندارند.

با این حال دیدار دو تیم با وجود پرچم سفید در ورزشگاهی غریب برای سرخ و زردها جذابیت‌های ویژه دیگری دارد. جنگ نقل و انتقالاتی پرسپولیس و سپاهان در تابستان باعث شد تا شهریار مغانلو از جمع شاگردان یحیی گل محمدی جدا شده و به اصفهان برود.

سجاد شهباززاده نیز سوار هواپیمای تهران که بلیت آن را پرسپولیس تهیه کرده بود نشد تا در اصفهان مانده و گل محمدی از جذب آن باز بماند.

سروش رفیعی بازیکن پیشین پرسپولیس نیز خیلی زود برگه تمدید قرارداد خود با سپاهان را امضا کرد تا گل محمدی با رفتن احمد نورالهی نتواند گزینه دلخواه خود را بار دیگر در اختیار داشته باشد. کی‌روش استنلی مهاجم بلندقامت فصل گذشته سپاهان نیز پس از حضور در لیست مازاد محرم نویدکیا برای گل محمدی جذاب شد اما محرومیت سرخ‌ها در جذب بازیکن خارجی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم از سوی فیفا در پرونده مربوط به بدهی به کالدرون مانع از این اتفاق شد.

مجموعه اتفاقاتی که در گرمای تابستان رخ داد اما حالا در سرمای زمستان به تقابل آنها رو در روی هم ختم می‌شود. باید دید جنگ تمام عیار سرخپوشان و زردپوشان فوتبال ایران در دیداری که به «ال‌کلاسیکوی داخلی» ملقب شده است چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها