|

ترابی؛ نیمکت نشین بزرگ بازی سپاهان - پرسپولیس

مهدی ترابی

ترابی در بازی با سپاهان هم فیکس نیست و احتمالاً مثل دیدار با ذوب‌آهن از نیمه دوم به میدان می‌رود تا مشکل مصدومیتش عود نکند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در آستانه بازی بزرگ مقابل سپاهان شرایط نسبتاً خوبی دارد و اوضاع تیم به هیچ وجه ملتهب و بحرانی نیست. البته پرسپولیس به خاطر شرایطی که غالباً در باشگاه وجود دارد با ماجراهای مختلفی مواجه می‌شود اما اینکه این مسائل چقدر روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد چیزی است که باید از زبان بازیکنان و مربیان شنید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، مثلاً در مورد اخیر و همین داستان احتمال حذف از آسیا به نظر می‌رسد تیم کار خودش را می‌کند و زیاد در قید و بند این مسأله نیست هر چند طبیعتاً وقتی موعد بازی‌های آسییایی برسد این حذف دردناک‌تر و زخمش عمیق‌تر خواهد شد.

فنی و بدنی خوب

پرسپولیس حالا در آستانه بازی با سپاهان به این مسأله فکر نمی‌کند و همه روی مسائل فنی این مسابقه بزرگ تمرکز کرده‌اند. واقعیت اینکه تیم پرسپولیس شرایط خوبی دارد. بعد از بازی با ذوب‌آهن تیم سه جلسیه تمرینی خوب داشته و به خوبی ریکاوری شده. ضمن اینکه کادر فنی فشار مناسبی روی بازیکنان آورده و از نظر بدنی نیز شرایط مساعد به نظر می‌رسد.

امروز جلسه آنالیز سپاهان

بازیکنان و مربیان پرسپولیس دیروز فیلم بازی خودشان مقابل ذوب‌آهن را تماشا کردند. این روال جاری در تیم است که ابتدا روی تیم خودشان متمرکز می‌شوند و ایرادهای خودشان را پیدا می‌کنند و بعد سراغ تیم حریف می‌روند. البته کادر فنی تیم سپاهان را آنالیز کرده اما جلسه آنالیز سپاهان برای کل تیم امروز برگزار می‌شود.

زوم روی مشکل فنی حریف

سپاهان تیم پرمهره و خوبی است اما خب یکسری مشکل فنی هم دارد که باعث شده در برخی بازی‌ها نتیجه نگیرد. مثلاً همین که آنها اکثراً بالا بازی می‌کنند و روی تیم‌های حریف سوار هستند باعث شده بعضاً از ضدحملات یا حملات سریع حریفان‌شان ضربه بخورند و در فاز دفاعی مشکلاتی دارند که پرسپولیس می‌تواند از آنها استفاده کند و به خواسته‌اش برسد.

در انتظار کارت بازی صفروف

تا دیروز کارت بازی منوچهر صفروف وینگ‌بک راست تاجیک از سوی سازمان لیگ منتشر نشده بود. اگر این اتفاق امروز یا فردا رخ دهد این بازیکن برای اولین بار در لیست بازی رسمی سرخ‌ها قرار خواهد گرفت. با این حال بازی کردن صفروف در ترکیب اصلی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که این بازیکن در شرایط مسابقه نیست و از فرم شش هفته قبلش که به پرسپولیس آمد فاصله گرفته است.

در عین حال اگر کادر فنی در مورد سیامک نعمتی به جمع‌بندی برسند احتمالاً این بازیکن در اراک جانشین شیری در دفاع راست خواهد بود اما با توجه به اینکه ترابی بازی را از روی نیمکت شروع کند احتمالاً شیری و سیامک مثل بازی قبلی روی دست هم بازی خواهند کرد.

عبدی باز هم بیرون می‌نشیند

کادر فنی پرسپولیس بر اساس بازی حریفان ترکیب خط حمله‌اش را انتخاب می‌کند. شاید انتظار می‌رفت سرخ‌ها مقابل ذوب‌آهن با دو مهاجم نوک بازی کنند اما اگر اینچنین می‌شد هر دو مهاجم درگیر یارگیری مدافعان حریف شده و از بازی محو می‌شدند بخصوص مهدی عبدی که اهل دوندگی و جنگندگی هم نیست.

از این جهت به نظر می‌رسد در بازی با سپاهان هم عبدی جایی در ترکیب نداشته باشد و عالیشاه به عنوان مهاجم سایه کنار آل‌کثیر بازی کند. عالیشاه از این جهت به عنوان مهاجم سایه یا بعضاً هافبک آزاد در ترکیب قرار می‌گیرد تا بحث بازیسازی و مالکیت شکل بگیرد و با شکل گرفتن بازی تیم موقعیت هم ایجاد شود.

ترابی همچنان فیکس نیست

با اینکه پرسپولیس روی بازیسازی از کناره‌ها بخصوص در بازی بزرگی مثل سپاهان می‌تواند متمرکز باشد و به نتیجه برسد اما مهدی ترابی یکی از معدود بازیکنان خلاق در کانال‌های کناری همچنان قابلیت فیکس بازی کردن ندارد. ترابی در بازی با سپاهان هم فیکس نیست و احتمالاً مثل دیدار با ذوب‌آهن از نیمه دوم به میدان می‌رود تا مشکل مصدومیتش عود نکند.

سیدجلال در ترکیب می‌ماند

آنچه باعث شد فرشاد فرجی از ترکیب بیرون برود مشکل این بازیکن در ضربات ایستگاهی و البته بحث بازیسازی بود اما کادر فنی قرار است از فرجی در ترکیب استفاده کند.

با این حال شاید در بازی بزرگ عصر چهارشنبه باز هم نوبت فرجی نرسد و سیدجلال همچنان در قلب دفاع باقی بماند. درست است که فرشاد فرجی سرعت تیم را بالا می‌آورد اما حضور سیدجلال در زمین به عنوان لیدری که روی داوری هم تأثیر می‌گذارد همچنان او را تبدیل به یک وزنه مهم در تیم خواهد کرد و برای این بازی بزرگ می‌تواند به کار بیاید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها