|

مردی که سخت به استقلال می بازد!

جواد نکونام تاکنون 5 بار در کسوت مربی به مصاف استقلال رفته که آمار خوبی در این زمینه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

تقابل میان استقلال و جواد نکونام همواره حساس و دیدنی بوده و با حضور فرهاد مجیدی بر روی نیمکت آبی پوشان، این جذابیت نیز افزایش یافته است بخصوص اینکه تقابل های این دو نفر در فصول گذشته با حواشی زیادی نیز همراه بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ استقلالی ها از آخرین نبرد با نکونام خاطره خوشی ندارند. تیم او در فینال جام حذفی موفق شد در ضربات پنالتی از سد آبی های پایتخت گذشته و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. حالا هم مجیدی و هم هواداران استقلال به دنبال انتقام آن شکست تلخ از کاپیتان سابق تیمشان هستند و باید دید تا چه میزان در این مسئله موفق خواهند شد.

01678109

استقلال و نکونام تاکنون 5 مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که سهم نکو 2 پیروزی بوده و آبی ها نیز یک بار موفق شده اند این مربی را شکست دهند. 2 بار نیز رقابت میان این دو به تساوی رسیده است. نخستین جدال نکونام و استقلال به لیگ هجدهم باز میگردد. جایی که او در قامت سرمربی نساجی در قائمشهر به مصاف تیم وینفرد شفر رفت که حاصل تلاش دو تیم تساوی بدون گل بود.

01678113

نکونام سپس با فولاد 4 مرتبه در لیگ برتر به مصاف استقلال رفته است. در هفته دوم لیگ نوزدهم تیم استراماچونی با یک گل از میهمان خود پیش بود تا اینکه امیرحسین باقرپور در دقیقه 96 موفق شد گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند. آن بازی، آخرین قضاوت علیرضا فغانی در لیگ برتر ایران پیش از ترک استرالیا بود که این داور باتجربه طی مدت اخیر و در بازگشت دوباره به لیگ برتر، چند دیدار را سوت زد.

دیدار برگشت لیگ نوزدهم که نخستین بازی لیگ پس از وقفه طولانی بابت شیوع ویروس کرونا بود، بسیار جنجالی از آب درآمد. در دیداری که استقلال با یک گل از میزبان خود پیش بود، مهدی سیدعلی داور مسابقه علی کریمی و عارف غلامی را از زمین بازی اخراج کرد.

او در ادامه به مجیدی نیز یک کارت قرمز نشان داد که حواشی زیادی را در پایان آن بازی ایجاد کرد. فولادی ها با داشتن 2 یار بیشتر موفق شدند با نتیجه دو بر یک از سد استقلال عبور کنند تا نکونام برای نخستین بار در قامت مربی تیم سابق خودش را شکست دهد.

در لیگ قبل و بازگشت دوباره به اهواز، باز هم حواشی و جنجال ها سوژه اصلی نبرد دو تیم بود. استقلال باز هم در فولاد آره نا یک بر صفر پیش افتاد اما در نهایت بازی را دو بر یک واگذار کرد تا نکونام یک بار دیگر از سد آبی های پایتخت عبور کند. اتفاقاتی که در پایان بازی رخ داد، باعث محرومیت محمود فکری سرمربی استقلال شد.

در آن بازی جنجالی، اتفاقاتی روی نیمکت دو تیم رخ داد که از جمله آن می توان به درگیری میان فکری و دیاباته اشاره کرد که باعث دوری چند روزه مهاجم اهل مالی استقلال از تمرینات شد.

چند روز پیش از برگزاری دیدار برگشت فصل قبل، مدیران استقلال با برکناری فکری، تصمیم گرفتند تا یکبار دیگر فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کنند. تیم او توانست با تک گل ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی به پیروزی برسد تا مجیدی و استقلال سرانجام نکونام و تیمش را شکست دهند.

این خلاصه 5 تقابل لیگ برتری استقلال و نکونام بود. البته این دو در فینال جام حذفی سال قبل نیز به مصاف هم رفتند که با برتری فولاد به پایان رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها