|

مثلث پرسپولیس، استقلال و استیناف؛ نتایج برمی‌گردند؟

باشگاه پرسپولیس روز جمعه، در بیانیه‌ای تند از کمیته استیناف خواست هر چه سریعتر به حکم صادر شده توسط کمیته انضباطی رسیدگی کند

لینک کوتاه کپی شد

مصاحبه‌های مسئولان پرسپولیس و استقلال علیه هم، حالا به بیانیه‌های علنی تبدیل شده است. جنگی که کمیته استیناف، سرانجام آن را معلوم می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان و رسیدن تیم یحیی گل‌محمدی به رده دوم جدول لیگ، دعوا بر سر حکم کمیته انضباطی درباره بازی استقلال و گل‌گهر را به اوج رسانده است. پرسپولیسی‌ها در جدول، سپاهان را پشت سر گذاشته‌اند و نگرانی کمتری از این تیم دارند. استقلال صدرنشین، هدف حملات مسئولان پرسپولیس است.

پرسپولیسی‌ها در حال حاضر، 3 امتیاز از استقلال عقب هستند و تفاضل گل کمتری هم از این تیم دارند. تفاضل پرسپولیس مثبت 9 و تفاضل استقلال، مثبت 15 است. این یعنی در صورت شکست استقلال در یک مسابقه و هم امتیاز شدن آن‌ها با پرسپولیس، باز هم سرخپوشان در رده دوم جدول باقی خواهند ماند. حداقل تا زمانی که بازی برگشت دو تیم برگزار شود. بدون در نظر گرفتن حکم کمیته انضباطی اما، اوضاع متفاوت است. فاصله استقلال با پرسپولیس، به یک امتیاز می‌رسد و فاصله تفاضل دو تیم هم، 3 گل خواهد بود. با توجه به بازی‌های سخت‌تر استقلال تا پایان نیم فصل، پرسپولیسی‌ها می‌توانند به جبران فاصله یک امتیازی و رسیدن به صدر جدول امیدوار باشند. همین موضوع هم، باعث شده مصاحبه‌های دو تیم علیه هم در روزهای گذشته، جایش را به بیانیه‌های رسمی و تند و تیز بدهد.

پرسپولیس: تکلیف حکم عجیب را معلوم کنید

باشگاه پرسپولیس روز جمعه، در بیانیه‌ای تند از کمیته استیناف خواست هر چه سریعتر به حکم صادر شده توسط کمیته انضباطی رسیدگی کند: «با یک حکم عجیب و غریب در نحوه رسیدگی، مستندات و صدور و اعمال رای روبه رو هستیم. در پرونده بازیکن خارجی گل‌گهر با توجه به آنچه از سوی کارشناسان و مقام‌های رسمی مطرح شد، نتیجه‌گیری‌ای اتفاق افتاده که طی آن همه جوانب امر بررسی نشده. اتفاقاتی که در ادامه در حال روی دادن است نیز احساس خوبی را منتقل نمی‌کند. سه تیم سود برده‌اند و دیگران همه متضرر شده‌اند. این مساله تاثیر عجیب و حساب شده‌ای روی لیگ گذاشت.»

پرسپولیسی‌ها روند بررسی و اعلام حکم توسط کمیته انضباطی را هم زیر سوال برده‌اند: «این رای همچنین در حالی صادر شد که در جریان رسیدگی با مشکلات و ابهامات زیادی روبه‌رو بود. کارشناسان فن در صحبت‌های خود اشاره به اشتباهات فراوانی داشتند که در جریان رسیدگی اتفاق افتاد. حتی به قوانین و آیین نامه‌های خود فدراسیون اشاره کردند که موید همین نکته بود و بر اساس آن‌ها اصولاً صدور چنین حکمی جایز نبود. در این ارتباط مثال‌هایی از فوتبال دنیا و حتی رقابت‌های داخلی هم ارائه شد که صدور چنین رایی را زیر سوال می‌برد. در متن رای هم که ابهام و عدم بررسی کافی دیده می‌شود.»

استقلال: به پرسپولیس چه ربطی دارد؟

بیانیه پرسپولیس، با واکنش تند استقلال همراه شد. استقلالی‌ها وعده دادند برخورد قانونی، با این بیانیه انجام می‌دهند: «پس از صدور رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده مهاجم گابنی باشگاه گل‌گهر، برخى از باشگاه‌ها که هیچ‌‌گونه نقش یا سمتی در این پرونده نداشته‌اند به منظور جبران نقاط ضعف و عملکرد خود به وادی توجیه ‌رفتار غیرقانونی افتادند که در گفت‌وگوها و بیانیه‌های مختلف قابل مشاهده است. بر این اساس خواسته صریح باشگاه استقلال با توجه به برخى موضوعات مطرح شده در بیانیه اخیر باشگاه مورد نظر؛ شامل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومى و همچنین زیر سوال بردن استقلال و عدالت ارکان قضایى فدراسیون فوتبال، رسیدگى سریع و قاطع به این تخلف آشکار است. این اتفاق در ادامه رویکرد مغایر با رفتار حرفه‌ای از سوى این باشگاه رخ مى‌دهد. خواسته باشگاه استقلال برخورد قاطع و قانونى فدراسیون فوتبال با این رویکرد غیرحرفه‌ای و مداخله‌جویانه است.»

بخش دیگری از بیانیه استقلال، طعنه به سوپرجام سال 1397 و پیروزی پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی بود: «طرفداران فوتبال موارد متعددى را به یاد مى‌آورند  که در کشورهاى مختلف منجر به صدور رأی انضباطی سه بر صفر شده و "بر خلاف رویه‌های بین‌المللی و داخلی" خواندن چنین حکمى باز هم مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومى است. آن هم باشگاهى که اهدای جام بدون برگزاری مسابقه را ظرف سال‌های اخیر تجربه کرده است.»

کمیته استیناف: نتایج را اعمال نکنید

کمیته استیناف هم در اولین واکنش جدی به این پرونده، از سازمان لیگ خواست نتایج فعلی لیگ را بر اساس حکم کمیته انضباطی تغییر ندهد. علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف گفت باید تا رسیدگی کمیته استیناف، برای اعمال نتایج صبر کرد: «شاکیان این پرونده باشگاه‌های دیگر هستند و نمی‌دانم چرا پرسپولیس اعتراض دارد و چرا فکر می‌کنند اعتراض آنها در رای تاثیر دارد؟ در هر صورت طبق قانون سازمان لیگ هم نباید رای کمیته انضباطی را در جدول اعمال می‌کرد چون در رای کمیته انضباطی فرصت اعتراض به باشگاه گل گهر داده شده و باید منتظر می‌شدند تا نتیجه جلسه کمیته استیناف هم مشخص شود.»

تکرار ماجرای سایپا و پیکان؟

در روزهایی که پرسپولیس بیشتر از گل‌گهر درگیر پرونده نتایج بازی‌های این تیم شده، امید آن‌ها به تکرار اتفاقی است که فصل قبل برای بازی پیکان و سایپا افتاد. پیکان در آن مسابقه، برای حفظ نتیجه در لحظات تلف شده یک تعویض اضافه انجام داد. کمیته انضباطی، نتیجه این مسابقه را 3-0 اعلام کرد اما کمیته استیناف، این رای را برگرداند. از نظر آن‌ها، مسئولان برگزاری مسابقه هم در این ماجرا مقصر بودند. متخلفین، جریمه شدند و نتیجه پایان بازی، تغییری نکرد. پرسپولیس، امیدوار است با توجه به نقش فدراسیون در این پرونده، کمیته استیناف این بار هم به جای تغییر نتایج مسابقات، حکم به جریمه متخلفان بدهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها