|

روز و ساعت بازی پرسپولیس-تراکتورسازی، هفته سیزدهم لیگ برتر

در یکی از حساس ترین بازی های هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس و تراکتور در شرایطی قرار است مقابل هم بازی کنند که دیگر خبری از حواشی و حساسیت های سابق خبری نیست و این بازی تا حد یک بازی معمولی نزول کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ خیلی ها دیدار استقلال و آلومینیوم را دیدار بزرگ هفته 13 قلمداد می کنند. این درحالی است که اگرچه جایگاه دو تیم استقلال و آلومینیوم باعث حساسیت این رقابت می شود اما زمان قرعه کشی حساس ترین بازی هفته سیزدهم با توجه به سابقه بین پرسپولیس و تراکتور، حساسیت های تاریخی بین دو تیم و هواداران پرتعداد و پرشوری که دارند، بی تردید این بازی بود ولی حالا شرایط فرق کرده است.

دیداری که از سال 1354 آغاز شد و تا همین یکی دو سال قبل به الکلاسیکوی سرخ ایران شهره بود.

بازی که چه در تهران و چه در تبریز با استقبال فوق العاده هواداران دو تیم مواجه می شد. هنوز از یاد نبرده ایم هواداران دو تیم چطور بر سر جایگاه و سکوهای استادیوم با هم جدال داشتند و سعی داشتند به بهترین شکل ممکن تیمشان را به سمت پیروزی هدایت کنند. در یک سوی میدان پرسپولیس حاضر بود با افتخارات زیاد و هوادارن میلیونی و از سوی دیگر تراکتوری که از سال 1388 و پس از صعود به لیگ برتر، مدعی شد بیشترین تعداد تماشاگر در ایران را دارد. تیمی از قلب شهر تبریز تمام سنت های فوتبال ایران را شکست و توانست اولین تیمی در ایران باشد که به جز سرخابی های پایتخت هر استادیومی را در هر نقطه از ایران پر می کرد. این شور و هیجان به جایی رسید که عادل فردوسی پور را در جایگاه تولید کننده برنامه پربیننده نود به صرافت انداخت تا نظرسنجی‌ای را بر مبنای پرشورترین هواداران فوتبال ایران طراحی کند که در آن نظرسنجی تراکتور با اختلاف اول شد.

جالب این که همین موضع باعث شد فراز کمالوند سرمربی وقت آنها، در همان برنامه این ادعای تاریخی را مطرح کند که "ما علاوه بر این که پرشورترین هواداران را داریم پرهوادارترین تیم را هم داریم".

اظهارنظر تاریخی و خطرناکی که خشم هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال را برانگیخت و باعث شد عادل شبی دیگر این برنامه نظرسنجی‌ای مبنی بر پرهوادارترین تیم ایران ترتیب دهد که در آن نظرسنجی پرسپولیس و استقلال به ترتیب اول و دوم شدند. هرچند هواداران تراکتور نتیجه نظرسنجی دوم را قبول نکردند.

تمام این مسائل دست به دست هم داد تا تراکتور خودش را در حد غول های باشگاهی فوتبال ایران مطرح کرده و در هر استادیومی حریفان خود را به چالش بکشد.  رقابتی که البته رفته رفته جای خود را به خشونت داد و ..!

حالا با این پیشینه پرسپولیس و تراکتور قرار است یکی از بی سروصدا ترین بازی های خود را روز دوشنبه برگزار کنند. دیگر نه خبری از حضور تماشاگر هست و نه کری خوانی های معمول بین مربیان و بازیکنان. حتی در فاصله زمانی چند روز مانده تا برگزاری این بازی بزرگ، مالکیت تراکتور در آستانه واگذاری است.

اتفاقاتی که دست به دست هم داده تا تراکتور در حد یک تیم و حریف معمولی نزول کرده تا الکلاسیکوی سرخ ایران به یک بازی کاملا عادی شود.

روز و ساعت بازی به شرح زیر است:

پرسپولیس-تراکتورسازی

دوشنبه، 13 دی ماه 1400

ساعت 17 به وقت تهران

ورزشگاه آزادی

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها