|

خبری که استقلالی ها و پرسپولیسی ها منتظرش بودند!

عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای می گوید امکان دارد AFC در نشست 16 دی تصمیم بگیرد به تیم های استقلال و پرسپولیس برای اصلاح ساختار زمان بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

او به خبرنگار ما در خصوص اینکه در جلسه 16 دی چه اتفاقی برای تیم  های ایرانی رخ خواهد داد؛ گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا ممیزی تیم های حرفه ای را به یک شرکت آلمانی واگذار کرده است. به واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا برون سپاری کرده و شرکت آلمانی یک شرکت معتبر به حساب می آید که در خیلی از کشورهای اروپایی هم کار کرده است. این ها همه موارد را به دقت بررسی و نتایج را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می کنند. به طور مثال یکی از ایراداتی که به ما گرفتند این بود که چرا استادیوم آزادی تیر دروازه ذخیره ندارد. یا به نیمکت های ما ایراد گرفته بودند. این ایرادات نباید موجب عصبانیت ما شود. چرا؟ زمانی که اصلاحات را انجام دهیم این ما هستیم که از آن سود می بریم. نه شرکت آلمانی.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛  غلامرضا بهروان ادامه داد: هیچ پیش بینی نمی توان در مورد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت. AFC به تیم ها اجازه می دهد در جلسه 16 دی از خود دفاع کنند. از آنجایی که تیم های زیادی با مشکل استقلال – پرسپولیس و گل گهر مواجه هستند به شخصه بعید می دانم رای به حذف تیم ها دهد و پیش بینی من است که به همه تیم ها برای اصلاح ساختار زمان خواهد داد. البته طبق آیین نامه جریمه نقدی برای تیم های خاطی طبیعی است و این منجر به درآمدزایی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد شد. شک نکنید اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه شود که تیم  های ایرانی در تلاش برای اصلاح ساختار هستند به تیم های ایرانی نگاه محترمانه خواهد داشت و از دریچه حذف وارد نخواهد شد. به نظر من که تیم های ایرانی در تلاش هستند که ساختار خود را اصلاح کنند و مدارک مستندی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دادند. یکی از مدارکی که من متوجه آن شدم این بود که از سازمان امور مالیاتی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه گرفته اند. AFC روی مالکیت تیم ها ، پرداخت بدهی مالیاتی و هم چنین دستمزد بازیکنان حساس است. از همه مهمتر هر چه زودتر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند. اکنون استقلال زیر نظر وزارت صمت است که این وزارت خود چند تیم درلیگ برتر دارد. و پرسپولیس زیر نظر دارایی. هر دو وزارتخانه دولتی هستند. چند تیم دیگر هم در آینده با مشکل مواجه خواهند شد. اکنون چند تیم مس در فوتبال داریم. تیم های نفتی. مالکیت هم این تیم ها باید مجزا شود. وگرنه مشکلاتی برای این تیم ها در آینده حادث خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال می گوید نگاه دولت به فوتبال باید نگاه نظارتی و حمایتی باشد و نباید مالکیت تیم را عهده دار باشد.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای ادامه داد: ما برای خصوصی سازی فوتبال نیاز به یک عزم جدی داریم و همه باید به این موضوع کمک کنند. تکرار می کنم اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه تلاش ها را جدی و صادقانه ببیند به کشورها برای اصلاح ساختارها کمک خواهد کرد و این به سود ماست. و در نهایت همان طور که اشاره کردم شاید به همه تیم هایی که اکنون به آنها معترض شده برای اصلاح ساختار فرصت بدهد.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها