|

آلومینیوم - استقلال؛ مثل همیشه دفاع بیش از حد!

تیم های استقلال و آلومینیوم به دیدار هم رفتند و این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در این دیدار با سیستم سه دفاعه به میدان رفت و در استراتژی هایش هم هیچ تغییری به وجود نیاورده بود و فرهاد مجیدی حتی به صورت افراطی پس از به ثمر رسیدن گل تیمش را عقب کشید و تا دقیقه 2+90 در امر محافظت از گل موفق ظاهر شدند اما سرانجام میثم مجیدی دروازه استقلالی ها را باز کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ ترکیب استقلال برای این بازی هم به شرح زیر بود:

  • سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک نفس، امیرحسین حسین‌ زاده، کوین یامگا، آرمان رمضانی و رودی ژستد

استقلال همان بازی های همیشگی این فصلش را مقابل آلومینیوم به نمایش گذاشت و تنها تفاوت این بازی نسبت به دیدار های قبلی شکل پرس تیم حریف بود. آلومینیومی ها از تیم هایی در لیگ ایران هستند که حریف خود را از بالا به صورت غیرمعمولی پرس می کنند و همین قضیه هم باعث می شود تا رقبا به راحتی نتوانند از عقب بازیسازی کنند و این اتفاق هم روی استقلالی ها تاثیر گذاشت و این تیم نمی توانست حتی در فاز انتقال توپ از دفاع به حمله به خوبی عمل کند تا فرایند بازیسازی این تیم به طور کامل کور شود و شاگردان مجیدی در این دیدار به جز یک ضربه پنالتی صاحب هیچ موقعیت گلی نشدند اگر میزان ارزش پنالتی را از امید گل های استقلال کم کنیم قطعا مجموع ارزش موقعیت های تیم حدود 0.1 خواهد بود و مهاجمان این تیم در این بازی عملا کار خاصی انجام ندادند.

وقتی تیمی پس از زدن یک گل این گونه عقب می نشیند هر چقدر هم دارای ساختار دفاعی مستحکمی باشد ممکن است هر نوع گلی را روی اتفاقات دریافت کند چرا که شما به تیم حریف اجازه می دهید تا توپ را به راحتی نزدیک دروازه شما برساند. همانطور که گفتیم مدل بازی استقلال هیچ تغییری نسبت به بازی های قبل نداشت و این تنها شکل بازی شاگردان خطیبی بود که چنین بازی ای را رقم زد. پرس شاگردان خطیبی باعث شده بود استقلالی ها نتوانند حتی توپ را به خوبی انتقال بدهند. به نوعی باید بگوییم شاگردان مجیدی غالبا در هر دیدار همان بازی همیشگی خود را ارائه می دهند و این شکل بازی حریف است که میزان زیبایی بازی را تعیین می کند چرا که این تیم ممکن است مقابل سپاهانی بازی کند که به راحتی ضد حمله می خورد و از سوی دیگر ممکن است مقابل فجری بازی کند که به شدت دفاعی ظاهر می شود.

در مورد استراتژی درست استقلالی ها برای رسیدن به قهرمانی بار ها صحبت کرده ایم اما فرهاد مجیدی همان طور که در ابتدا گفتیم به صورت افراطی عقب نشست و حتی با شروع نیمه دوم یکی از مهاجمان خود را بیرون کشید و آرش رضاوند را به جای آرمان رمضانی وارد زمین کرد. این تعویض فرهاد مجیدی برای آن مقطع از بازی خیلی منطقی به نظر نمی رسید چرا که بیرون بردن یک مهاجم از ترکیب باعث می شد اراکی ها راحت تر از قبل بازی را از دروازه خودی آغاز کنند و استقلال عملا فشاری روی دروازه این تیم نداشته باشد.

یکی از نقاط به ظاهر مثبت کنفرانس خبری مجیدی دفاع از مدل و استراتژی تیمش بود همه ما می دانیم استقلال خوب بازی نمی کند و می دانیم که نقاط ضعف زیادی هم دارد اما باز هم به این نکته باید اشاره کنیم که این استقلال در این مقطع تنها باید به فکر قهرمانی باشد. به صحبت های فرهاد مجیدی توجه کنید:

اینکه برویم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم، حرفی در آن نیست. من و کادرم تصمیم می‌گیریم چه مدلی بازی کنیم. خیلی از بازی‌ها هم خوب بازی نکرده‌ایم و در کنفرانس هم به آن اشاره کرده‌ام...

البته این صحبت ها این قضیه را اثبات نمی کند که فرهاد مجیدی واقعا تحت تاثیر انتقاد ها قرار نگرفته و باید دید در هفته های آینده چه چیزی در انتظار استقلال است اما پایبندی مجیدی به مدل بازی تیمش قابل توجه است.

فراموش نکنیم هر تیم خوبی هم حق دارد یک روز بد داشته باشد اما کادرفنی مجرب کادری است که اجازه ندهد تعداد روز های بد یک تیم خوب، بالا برود

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها