|

دردسر بزرگ برای پرسپولیس؛ خطر کسر امتیاز جدی شد + سند

مدیران باشگاه پدیده نمی خواهند به پرسپولیس تخفیف بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

روزی که مدیران پدیده رضایت‌نامه «یحیی گل‌محمدی» را برای پرسپولیس صادر کردند هرگز فکر نمی‌کردند کار آنها با قرمزپوشان به شکایت برسد و 2 سال بعد برای گرفتن پولشان با مشکل مواجه شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ حدود دو سال و نیم پیش «یحیی گل‌محمدی» از پدیده به پرسپولیس انتقال داده شد، طی این نقل و انتقال مقرر شده بود باشگاه پرسپولیس مبلغی را به باشگاه پدیده پرداخت کند اما این مبلغ پرداخت نشد و چک پرسپولیسی‌ها برگشت خورد.

باشگاه پدیده به کمیته وضعیت شکایت کرد که این کمیته باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بابت اصل خواسته محکوم کرد. به این مبلغ سه میلیارد و 370 میلیون تومان بابت وجه التزام روزانه نیز باید اضافه کرد که این رقم تا همان تاریخ صدور رای محاسبه شده و از آن تاریخ به بعد محاسبه‌ای صورت نگرفته است.

رای کمیته وضعیت در خصوص شکایت پدیده (شهرخودرو) علیه باشگاه پرسپولیس در ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ صادر شد. پرسپولیس به رای صادره اعتراض کرد و پرونده جهت رسیدگی در مرحله تجدید نظر به کمیته استیناف رفت.

اما بنا به دلایل نامعلوم، اظهار نظر کمیته استیناف در خصوص این پرونده که عینا رای بدوی را تایید کرده است حدود ۱۱ ماه طول کشید.

169337963

طولانی‌شدن این پرونده صدای اعتراض مدیران پدیده را بلند کرد به طوری که آنها اعلام کردند: چنین اطاله‌ای حتی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران با آن حجم از پرونده و پیچیدگی‌های زیاد کم‌سابقه است.

حال بعد از تایید و تنفیذ رای بدوی در مرجع تجدید نظر، ابلاغ به باشگاه پرسپولیس صورت گرفت که طی ۱۰ روز مکلف و متعهد به پرداخت جریمه بودند.

رکن قضایی فدراسیون از سوم دی ۱۴۰۰ مکلف به اجرای رای صادره یعنی محرومیت باشگاه از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی بود و اگر در ادامه همچنان از اجرای رای سرباز زده شد، کسر امتیاز از باشگاه پرسپولیس می‌بایست لحاظ می‌شد.

البته بار دیگر مدیران پدیده به اتفاقات اخیر ناراحت هستند، آنها بر این باور هستند که علیرغم وقت طولانی که بابت اطاله دادرسی در مرحله تجدید نظر به باشگاه پرسپولیس اعطا شد. بازهم رکن قضایی فدراسیون از اجرای رای خوداری می‌کند.

مسوولیت عدم اجرای رای قطعی در موعد مقرر در نهایت با رییس فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی خادم است. بنظر می‌رسد حال زمانی است که رییس فدراسیون و ارکان حقوقی آن ورود کرده و بصورت فوری دستور اجرای حکم را صادر کنند.

«اسماعیل حیدرپور» قائم‌مقام باشگاه پدیده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس به باشگاه پدیده ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بدهکار است اما متاسفانه نه تنها اقدامی به پرداخت این پول نمی‌کند بلکه مدام وعده‌هایی می‌دهد که هیچ‌کدام عملی نشده است.

وی افزود: درخواست ما از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال این است که هرچه سریعتر این مشکل را رسیدگی و برطرف کنند؛ ۱۰ روز از حکم کمیته استیناف گذشته و قانون همه چیز را مشخص کرده است. بارها نامه زدیم اما دوستان پرسپولیسی کوچک‌ترین اهمیتی به آن نمی‌دهند و گویا مطمئن هستند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

قائم مقام باشگاه پدیده خاطرنشان کرد: پرسپولیس هفته آینده با ما بازی دارد، آنها نه پول می‌دهند و نه مذاکره می‌کنند. 2 سال از زمان اجرای تعداتشان سپری شده است و با توجه به اینکه روزانه می‌بایست ۱۰ میلیون تومان جریمه بدهند در حال حاضر باید حدود ۷ میلیارد تومان پرداخت کنند.

حیدرپور تصریح کرد: نکته جالب آن است که «سیدمجید صدری» سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید اصل پول را دریافت کنید، آیا این نسبت به تورم منطقی است؟ به او گفتم هر چه را 2 سال پیش خریدید به نام باشگاه پدیده بزنید آن وقت ما همان پول سه سال پیش  را دریافت می‌کنیم. متاسفانه آنها فقط وعده می‌دهند. سه هفته پیش با او حرف زدم و گفتند  درگیر دریافت مجوز حرفه‌ای هستیم و دیگر پیگیری نکردند و واقعا جای تعجب است که چرا مدیران پرسپولیس نگران پرونده‌شان نیستند و انگار مطمئن هستند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

وی در پایان گفت: قصد شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا فیفا را نداریم چرا که مطمئن هستیم این پرونده این قدر ضمانت اجرایی دارد که داخل ایران حل شود.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها