|

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر با حضور 2 پرسپولیسی

طبق معمول از بین بازیکنانی که در طول مسابقات این هفته به میدان رفتند، بنابر اولویت‌های پستی ۱۱ بازیکن به‌عنوان چهره‌های هفته انتخاب شدند.

لینک کوتاه کپی شد

در هفته سیزدهم لیگ برتر بازی های پر گل و تماشایی و نمایش خوب چند تیم کار گروه فنی "ورزش سه" را برای انتخاب یازده بازیکن برتر هفته دشوار کرد، اما با این وجود انتخاب‌ها با حساسیت خاصی انجام شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با این حال طبق معمول از بین چهره‌هایی که در طول مسابقات این هفته به میدان رفتند، بنابر اولویت‌های پستی ۱۱ بازیکن به‌عنوان شاخص‌ترین چهره‌های هفته انتخاب شدند؛ در عین حال باید یادی کرد از دیگر بازیکنان شایسته این هفته؛ چهره‌هایی مثل فرشاد احمدزاده(سپاهان)، عیسی آل‌کثیر(پرسپولیس)، مجید علیاری(مس رفسنجان)، سعید صادقی(گل‌گهر)، محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)، اسماعیل شریفات(آلومینیوم)، محمدجواد محمدی(هوادار)، محسن آذرباد(مس رفسنجان)، آیاندا پاتوسی(فولاد)، پیمان بابایی(تراکتور)، سید محمدرضا حسینی(سپاهان)، بابک سلامت(شهرخودرو) و ... که هر یک می‌توانستند در جمع نفرات برتر جای بگیرند.

با هم مروری می‌کنیم به ۱۱ بازیکن هفته "ورزش سه":

* دروازه‌بان

داوود نوشی‌صوفیانی(مس رفسنجان)

در روزی که مسی‌ها از فرصت‌های خود نهایت استفاده را بردند و هر سه موقعیت جدی خود را تبدیل به گل کردند، دروازه‌بان این تیم هم درخشان ظاهر شد. داوود نوشی‌صوفیانی که رقیب عمانی خود را نیمکت‌نشین کرده و تبدیل به مهره ثابت نارنجی‌پوشان شده، در تقابل با صنعت نفت خروج‌های موفقی داشت و در شروع‌های مجدد کم‌اشتباه ظاهر شد، اما ویژه‌ترین عکس‌العمل‌های او در وقت‌های اضافه نیمه اول اتفاق افتاد که با دو واکنش متوالی اجازه نداد کار به تساوی کشیده شود و تیمش برتری یک نیمه‌ای را از دست بدهد. نوشی‌صوفیانی با عملکردی که در تقابل با صنعت نفت داشت، به تیم منتخب راه یافت.

* مدافعان

رامتین سلیمان‌زاده(آلومینیوم)

شاید هیچ مدافعی در لیگ برتر آرامش و تمرکز بالای او را در تمام بازی‌ها نشان نداده و این هفته هم در تقابل شاگردان خطیبی با استقلال همین نمایش درخشان را داشت. رامتین سلیمان‌زاده که قدرت حمل توپ و بازی‌سازی فوق‌العاده‌ای دارد، در نبردهای هوایی با مهاجمان استقلال که قامت بلندتری هم از او داشتند، کاملا برتری داشت و در کنار وحید محمدزاده اجازه نداد هیچ توپی به سمت دروازه تیمش برود و اگر پنالتی بحث‌برانگیز این بازی نبود، شاید آنها یک کلین‌شیت دیگر به ثبت می‌رساندند ولی با این وجود نمایش رامتین مقابل استقلال جای هیچ بحثی برای حضورش در تیم منتخب نگذاشت.

ایمان اکبری(پیکان)

دفاع وسط ۲۲ ساله پیکان و تیم ملی امید در سیستم سه دفاعه پیکان سمت چپ بازی می کند و مقابل فولاد هم در این پست عملکردی فوق العاده داشت. ایمان اکبری که در نبردهای هوایی تقریبا اجازه نداد لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد ضربه سری را به سمت دروازه بزند و توپی را با سر برای هم تیمی هایش مهیا کند. اکبری با نیروی جوانی خود دوندگی بسیار زیادی داشت و علاوه بر مسائل دفاعی روی ضربات ایستگاهی نیز جلو می رفت و خطرساز ظاهر می شد. این مدافع جوان روی زمین هم توپ های زیادی را از مهاجمان فولاد گرفت و در امر بازیسازی نیز بسیار موفق عمل کرد. اکبری یکی از بازیکنان جوان پیکان در لیگ بیست و یکم است که اولین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند و قطعا با ادامه روند کنونی بیشتر هم از او خواهیم شنید.

دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)

دانیال یک بازیکن رونده و خستگی‌ناپذیر است که حضورش در هر تیمی بازی تهاجمی آن را زیباتر و روان تر می‌کند. اسماعیلی‌فر امروز بی وقفه از جناح راست به سمت دروازه شهرخودرو می‌زد و در نهایت هم پاس گل اول را با یک لایی به مدافع چپ شهرخودرو و سانتر در نقطه کور محوطه جریمه پایه گذاشت؛ سانتری که فقط به یک اشاره نیاز داشت تا دروازه شهرخودرو را به پاشنه بچرخاند و تبدیل به پایه برد طلایی پوشان در مشهد بشود . اسماعیلی‌فر با این آمادگی از انگیزه های فراوان خود برای حضور در جمع ملی پوشان ایران خبر می‌دهد.

 

پوریا آریاکیا(آلومینیوم)

پوریا در یکی از بهترین روزهای فوتبالی‌اش در لیگ برتر، بهترین بازیکن مسابقه آلومینیوم با استقلال بود. مدافع خوش‌تکنیک اراکی‌ها، با عملکرد خیره‌کننده خود در هر دو بخش تدافعی و تهاجمی نقش بسزایی در تک امتیاز شاگردان خطیبی برابر آبی‌های تهران داشت، جایی که با ۶ قطع توپ و ۵ تکل صحیح، سمت راست استقلال را عملا از کار انداخته بود و کوین یامگا فروغ روز‌های گذشته را نداشت. در فاز حمله هم آریاکیا با چهار دریبل موفق و ارسال دو پاس کلیدی و زدن دو شوت به قصد دروازه حسینی، عملکرد مثبتی از خود برجای گذاشت و تک‌گل تیمش را هم پایه‌گذاری کرد تا علاوه بر انتخاب شدن به‌عنوان بهترین بازیکن حساس‌ترین مسابقه هفته، با شایستگی در جمع تیم منتخب هفته نیز قرار بگیرد.

* هافبک‌ها

سید مهدی حسینی (مس رفسنجان)

مهدی حسینی بچه قم است و فرز و سریع. بازیکنی که بعد از درخشش در آلومینیوم اراک یکی از اولین خریدهای این فصل مس رفسنجان آن هم در دوره‌ای بود که اراکی‌ها در تدارک انتخاب سرمربی بودند والا احتمالا رسول خطیبی اجازه جدایی او را به تیمش نمی‌داد. حسینی که در خط هافبک مس رفسنجان جا افتاده و کنار مهدی کیانی مشغول نظم دادن به بازی و تخریب بازی حریف است، در بازی دیروز مقابل نفت آبادان اولین گل بازی را با یک شلیک تماشایی روی پا به ثمر رساند تا بدون حرف و حدیث بهترین بازیکن تیمش لقب بگیرد و در تیم منتخب هفته ما هم حاضر باشد.

علی‌اصغر عاشوری(گل‌گهر)

در هفته‌های گذشته بازی او کمتر به چشم آمد، اما در تقابل با نفت مسجدسلیمان ستاره گل‌گهر بود. علی‌اصغر عاشوری که دوندگی و قدرت جنگندگی بالایی دارد، با بازی فانتزی و رو به جلوی خود بارها موقعیت‌سازی کرد و سعی داشت تیمش را در فرصت گلزنی قرار بدهد، اما در نهایت روی فرصتی که نصیبش شده بود، با یک حرکت در عرض و شوت فنی دیدنی، دروازه‌بان نفت را برای دومین بار ناکام گذاشت و کاری کرد تا برد گل‌گهر شیرین‌تر شود و آنها دوباره به کورس بالای جدول برگردند.

سیامک نعمتی (پرسپولیس)

یکی از نشانه‌های بازگشت پرسپولیس به دوران اوج، بازگشت بازیکنان کلیدی فصول گذشته این تیم به فرم خوب است و سیامک نعمتی هم یکی از همین مهره‌های تأثیرگذار به شمار می‌رود که در مصاف با تراکتور از جمله بازیکنان درخشان تیم بود. نعمتی که در این مسابقه هم دو پسته بود، در ابتدای مسابقه به‌عنوان وینگر چپ مورد استفاده قرار گرفت و توانست در شرایطی که سرخ‌پوشان به شدت نیاز به گلزنی داشتند، روی پاس خوب سرلک حساب کار را با یک شوت دقیق تغییر دهد و تیمش را پیش بیندازد. این بازیکن در دقایق انتهایی بازی با توجه به تدابیر تاکتیکی گل‌محمدی در پست دفاع راست جایگزین شیری شد و در این منطقه از زمین هم عملکرد خوبی داشت تا با زدن دو شوت که یکی از آنها به تور دروازه چسبید و گرفتن چهار خطا و زدن چهار تکل موثر، بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و تراکتور لقب بگیرد و به واسطه همین عملکرد تاثیرگذار، در تیم منتخب هفته قرار گرفته است.

میلاد جهانی (ذوب آهن)

میلاد جهانی که پیش از شروع فصل جدید زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستنش به استقلال هم به گوش می‌رسید، پس از ماندگار شدن در جمع گاندو‌های اصفهان، نتوانسته بود بازی‌های خوب فصل قبلش را برای مهدی تارتار هم ادامه بدهد و کار به جایی کشید که چند هفته‌ای نیمکت‌نشین شد، ولی  چپ‌پای خوش استیل سبزپوشان مجددا خود را به کادر فنی تحمیل کرد و بعد از عملکرد خوب برابر تراکتور، برابر فجر سپاسی ستاره تیمش بود و با دو گلی که زد، موجب شد ذوبی‌ها چسبیده به گل‌گهر، نگاهی به نیمه بالای جدول داشته باشند. به غیر از گل‌هایی که توسط جهانی به ثمر رسید، این بازیکن با حفظ توپ‌های به موقع در میانه میدان سرعت حملات سپاسی برای به تساوی کشاندن بازی را هم به خوبی می‌گرفت و از هرنظر شایسته حضور در تیم هفته بود. گل دوم جهانی در این مسابقه بدون شک کاندیدای برترین گل هفته خواهد بود.

مهدی ترابی (پرسپولیس)

ترابی اگرچه شروع خوبی در رقابت‌های لیگ بیست و یکم نداشت و حتی برخی کارشناسان نسبت به حضور او در فهرست تیم ملی در اردویی که سپری شد، انتقاد داشتند، اما این وینگر سرعتی و تکنیکی که تبحر بالایی هم در شوت‌زنی دارد، رفته رفته در حال بازگشت به فرم خوب خود است و در مصاف با تراکتور نیز یکی از بازیکنان شاخص میدان بود و روی گل اول با پاس دقیقی که برای عیسی آل کثیر فراهم کرد دوباره کیفیت خودش را به رخ کشید و در جدول پاسورهای لیگ نیز با پنج بار گلسازی برای هم‌تیمی‌هایش، به تنهایی در صدر ایستاد. در سایر دقایق مسابقه نیز ترابی مزاحمی همیشگی برای بازیکنان رقیب بود و اگرچه یک پنالتی را در جریان مسابقه از دست داد ولی صحبت‌های یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پس از مسابقه که حمایت سفت و سختی از او داشت، نشان داد که این بازیکن چه نقش مهمی در پازل تیمی سرخپوشان دارد.

* مهاجم

شهریار مغانلو (سپاهان)

شهریار که امید زیادی به جبران ناکامی در گلزنی برابر تیم سابق خود در هفته قبل داشت، برابر شهرخودرو هم شانس بازی از ابتدا را پیدا نکرد و وقتی فرشاد احمدزاده گل برتری سپاهان را وارد دروازه سلامت کرد، به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد اما در دقایق حضور به قدری در خلق موقعیت موفق ظاهر شد تا جای هیچ تردیدی برای حضورش در تیم منتخب وجود نداشته باشد. مهاجم خوش قد و قامت سپاهان که با ورود به زمین دفاع‌های شهرخودرو را در زمین خودی حبس کرد و اجازه بازی‌سازی به آنها برای جبران گل خورده را نداد، در چندین موقعیت با مهیا کردن توپ‌های هوایی برای احمدزاده و شهباززاده فرصت‌سازی کرد و بعد از روانه کردن چند شوت به سمت دروازه که با واکنش‌های استثنایی سلامت همراه شد، سرانجام روی ریباند شوت اسماعیلی‌فر به حق خود در این بازی رسید و موفق شد با زدن گل دوم، خیال محرم و هم‌تیمی‌هایش را از پیروزی راحت کند و آمار خودش در گلزنی را نیز بهبود ببخشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها