|

قیمت نجومی برای نشستن یحیی روی نیمکت پرسپولیس!

داستان بدهی پرسپولیس به پدیده در پرونده انتقال یحیی گل محمدی، سرمربی سرخ‌ها به یکی از پر هزینه ترین مربیان لیگ برتر تبدیل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به ‌طور کلی انتقال یحیی گل‌محمدی از پدیده به پرسپولیس که بین ۲ نیم‌فصل لیگ نوزدهم رخ داد، از آن داستان‌های کشدار و پردردسر فوتبال ایران بود که تبعاتش حالا حالاها ادامه دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ این انتقال از سویی موجب فسخ قرارداد گابریل کالدرون شد که مربی آرژانتینی هم شکایت کرد و پوست پرسپولیس را کند، از سوی دیگر هم هزینه‌ها و تعهداتی در قبال باشگاه مشهدی به‌وجود آورد که پرونده‌اش هنوز باز است.

باشگاه پرسپولیس بابت دریافت رضایتنامه یحیی، روی عدد۶ میلیارد تومان با پدیده توافق کرد که یک‌ونیم میلیارد تومان از آن به‌طور نقد پرداخت شد و بابت بقیه‌اش هم چک دادند؛ چک‌هایی که از روز اول معلوم بود پاس نمی‌شود! پدیده هم در توافقنامه بین دوطرف، جریمه دیرکرد به ازای هر روز ۱۰ میلیون تومان تعیین کرد که الان بلای جان سرخ‌ها شده است. تیم مشهدی پارسال با شکایت به کمیته استیناف توانست پرسپولیس را به پرداخت حدود ۸میلیارد تومان در این پرونده محکوم کند، اما سرخ‌ها باز هم این پول را ندادند تا جریمه دیرکرد روزانه ادامه بیابد. گفته می‌شود الان پولی که پرسپولیس باید به پدیده بدهد، چیزی حدود ۱۵میلیارد تومان شده و به همین دلیل پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه دوباره بسته شده است!

۶۷۰هزار دلار بابت رضایتنامه

دی‌ماه ۹۸که رضایتنامه یحیی صادر شد، دلار حدود ۱۳هزار تومان بود. این یعنی پرسپولیس در آن زمان تعهد کرد رقم فضایی و عجیب و غریب ۴۶۰هزار دلار را بابت دریافت رضایتنامه گل‌محمدی بپردازد. شاید با خود این پول می‌شد یک مربی معقول خارجی به ایران آورد، اما پرسپولیسی‌ها آن را صرف رضایتنامه گل‌محمدی کردند. محمدحسن انصاری‌فرد و شرکا در آن زمان یک‌ونیم میلیارد تومان یعنی تقریبا ۱۱۵هزار دلار نقدا به باشگاه مشهدی پرداخت کردند و بقیه‌اش به عذاب الیم سرخ‌ها تبدیل شد. اگر فرض کنیم همین امروز پرسپولیس ۱۵میلیارد تومان به پدیده بپردازد و پرونده را ببندد، این رقم با احتساب دلار ۲۷هزار تومانی چیزی حدود ۵۵۵هزار دلار می‌شود. این به اضافه ۱۱۵هزار دلاری که قبلا پرداخت شده، ۶۷۰هزار دلار می‌شود. واقعا چطور می‌شود این اعداد و ارقام را باور کرد؟ آن هم درحالی‌که اگر گل‌محمدی پایان فصل جدا می‌شد، اصلا نیازی به رضایتنامه نداشت و این همه دردسر درست نمی‌شد.

دستمزد خودش چقدر است؟

از روز اول حضور گل‌محمدی در پرسپولیس روایت‌های متناقضی در مورد دستمزد او وجود داشته و این تشتت همچنان ادامه دارد. طبیعتا فضای فوتبال ایران آنقدر شفاف نیست که چنین مسایلی در آن به راحتی عنوان شود. بنابراین ناچاریم به شایعات استناد کنیم. از نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم که بگذریم، گفته می‌شود یحیی برای لیگ بیستم قرارداد پنج‌ونیم میلیارد تومانی داشته و با فشار شدید روی مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل وقت سرخ‌ها به‌دنبال افزایش دوبرابری این عدد بوده است. گویا یکی از اختلاف نظرها بین دوطرف همین بوده است. بعضی منابع می‌گویند یحیی در این مورد کامروا شده و دستمزدش برای لیگ بیستم را به ۱۱میلیارد تومان افزایش داده است. در مورد رقم قرارداد او در فصل جاری هم اطلاعات خاصی در دست نیست، اما تمدید چندباره و زودتر از موعد قرارداد سرمربی پرسپولیس احتمالا نشان‌دهنده افزایش دستمزد اوست. حالا خودتان هر طور که راغب هستید اعداد مطرح در فضای غیررسمی (چه پنج‌ونیم میلیارد، چه ۱۱میلیارد و چه بیش از آن) را با هزینه‌های صرف‌شده برای دریافت رضایتنامه گل‌محمدی جمع ببندید. او حتما مربی خوب و موفقی برای پرسپولیس بوده، اما عددی هم که باشگاه صرف استخدامش کرده «اصلا» کم نیست. شاید حتی به دستمزد برانکو در موفق‌ترین سال‌هایش نزدیک باشد.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها