|

همه گزینه های جذاب برای جانشینی کنعانی زادگان

در صورت عدم دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان به تیم ملی، استقلالی‌های سابق و فعلی شانس حضور در ترکیب ایران را بیشتر از سایر مدافعان دارند.

لینک کوتاه کپی شد

حدود سه هفته تا فرا رسیدن دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق باقی مانده است. هفتمین بازی شاگردان دراگان اسکوچیچ در دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر که می‌تواند حکم سریع‌ترین صعود تیم ملی را به جام جهانی امضا کند. پنج روز بعد از این مسابقه هم تقابل با امارات از راه می‌رسد تا بدین ترتیب شاهد اولین بازی‌های ایران در سال 2022 باشیم.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ مهمترین جنجالِ اطراف تیم اسکوچیچ در این روزها بحث محمدحسین کنعانی‌زادگان و ماجرای اتوبوس تیم ملی بوده است. موضوعی که باعث شده گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عدم دعوت مدافع تیم الاهلی قطر در اردوی بعدی به وجود بیاید. کنعانی‌زادگان مهره ثابتی در تیم ملی است و او در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می‌دهد. طبیعتا نبود او می‌تواند چالش‌های جدی‌ای را برای سرمربی تیم ملی به وجود بیاورد. در صورت عدم دعوت از کنعانی‌زادگان برای برگزاری دو بازی تیم ملی، مهم‌ترین سوالی که برای فوتبال‌دوستان ایرانی به وجود می‌آید این است که چه کسی جانشین او در ترکیب اصلی تیم ملی می‌شود.

حسینی با سابقه بازی در جام جهانی

مجید حسینی که در جام جهانی 2018 روسیه هم به میدان رفته، پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است. او در زمان دراگان اسکوچیچ فرصتی برای خودنمایی پیدا نکرده اما اخلاق حرفه‌ایش به شدت اسکوچیچ را تحت تاثیر قرار داده است. حسینی در زمان کی‌روش و حتی ویلموتس جزو مدافعین اصلی تیم ملی بود اما با روی کار آمدن اسکو، خبری از مدافع سابق استقلال در ترکیب نبود. 

مجید که پایان خوبی در ترابوزان اسپور نداشت، در این فصل به کایسری اسپور رفت و کم‌کم خودش را به فرم ایده‌آل نزدیک کرده است. چندی پیش بود که حسینی حتی موفق شد پس از مدت‌های مدید برای تیمش گلزنی هم بکند تا مشخص شود از لحاظ روحی هم اوضاع برای این مدافع جوان رو به بهبود است. شاید بتوان حسینی را جدی‌ترین گزینه برای جانشینی کنعانی‌زادگان قلمداد کرد.

تنها ملی‌پوش استقلال

سیاوش یزدانی که در اردوهای گذشته تنها ملی‌پوش استقلال در تیم ملی بوده، گزینه بعدی جانشنینی کنعانی‌زادگان است. بدون شک دریافت تنها 3 گل خورده در 13 بازی و ثبت 10 کلین شیت، در کنار عملکرد خوب ساختار دفاعی استقلال و تدابیر فرهاد مجیدی، ماحصل نمایش کم‌نقص مدافعین آبی‌ها خصوصا سیاوش یزدانی بوده است. دکترِ آبی‌ها در این فصل وظیفه رهبری خط دفاعی را به عهده داشته و به بهترین شکل از پسِ این کار برآمده است. او که در چند اردوی اخیر تیم ملی هم حاضر بوده، می‌تواند دیگر گزینه برای جانشینی کنعانی‌زادگان باشد. البته در این میان شایعه‌هایی مبنی بر وجود ردپای یزدانی در پخش شدن فایل صوتی کنعانی‌زادگان در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که یزدانی به آن واکنش نشان داد و تکذیبش کرد.

آقاسی دومین استقلالی

عارف آقاسی هم سابقه حضور در اردوی تیم ملی در زمان دراگان اسکوچیچ را دارد. این بازیکن که شروع خوبی در استقلال نداشت و روی نیمکت قرار گرفته بود، کم‌کم به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و حالا او هم جزو ارکان خط دفاعی تیم فرهاد مجیدی به حساب می‌آید. آقاسی در فصول قبل هم با تیم فولاد و زیر نظر جواد نکونام به مهره‌ای قابل اتکا تبدیل شده بود و جای خالی ایوب والی را به بهترین شکل پر کرده بود. این احتمال وجود دارد که در غیاب احتمالیِ کنعانی‌زادگان شاهد دعوت دوباره از این بازیکن به تیم ملی باشیم.

مرادمند ملی‌پوش می‌شود؟

محمدحسین مرادمند در این فصل نشان داد که ارزش پیگیری‌های مداوم مسوولان باشگاه استقلال برای خدمت گرفتنش را داشته است. مرادمند که لقب خشن‌ترین بازیکن لیگ برتر را در فصل بیست‌و‌یکم یدک می‌کشد هم می‌توان دیگر گزینه اسکوچیچ برای دعوت باشد. با درصدی کمتر شاید بتوان از محمد دانشگر هم یاد کرد که در این فصل توانسته بازی‌های پخته‌تر و بهتری را برای استقلال انجام دهد و حاشیه خاصی ایجاد نکند. هیچ کدام از این 2 نفر تا به حال توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده‌اند.

کم‌شانس‌ترین گزینه

کم‌شانس‌ترین گزینه برای حضور در تیم ملی رایان تفضلی است. مدافع 30 ساله و 196 سانتی‌متری که مدت‌ها است پالس‌های مثبتی را برای حضور در تیم ملی ارسال می‌کند اما تا به حال علاقه‌ای به دعوتش وجود نداشته است. تفضلی سابقه حضور در چمپیونشیپ انگلیس را در کارنامه خود با تیم‌های هال سیتی و ویکامب دارد و حالا دوباره همراه با ویکامب در لیگ یک (سطح سوم فوتبال انگلیس) مشغول به بازی است و باید دید در صورت عدم دعوت از کنعانی‌زادگان، می‌توانیم شاهد حضور این بازیکن دوتابعیتی باشیم یا خیر.

همه این گزینه‌ها در شرایطی توانسته‌اند بخت خوبی برای حضور در اردوی تیم ملی داشته باشند که 2 مهره مورد وثوق اسکوچیچ مدت‌ها است با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند و شرایط بازی ندارند. مرتضی پورعلی‌گنجی سال‌هاست جزو عناصر اصلی تیم ملی با سرمربیان مختلف بوده و شاید اگر مشکلی نداشت حالا بدون دغدغه می توانستیم او را جانشین کنعانی‌زادگان قلمداد کنیم. در وهله بعدی باید از عارف غلامی یاد کنیم. مدافع جوانی که اسکو اعتقاد عجیبی به او دارد و تا زمانی که مصدوم نشده بود، توسط این سرمربی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد.

همه این حدس و گمان‌ها در شرایطی است که مشخص نشده تکلیف کنعانی‌زادگان چه می‌شود. باید تا انتشار لیست تیم ملی توسط دراگان اسکوچیچ صبر کنیم؛ شاید سوپرایزی در راه باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها