|

حذف ۳ تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا رسمی شد؛ نتیجه فوتبال حرفه‌ای!

به صورت رسمی ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۲ حذف شدند.

لینک کوتاه کپی شد

نامه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته به تهران رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ نامه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته برای دو باشگاه و فدراسیون فوتبال ارسال شده و حذف آن ها از آسیا قطعی شد. علاوه بر این دو باشگاه، AFC رسما اعلام کرد گل گهر سیرجان هم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

پیش از این قرار بود 6 ژانویه AFC دفاعیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین مدارکی که فدراسیون برای آن ها ارائه کرد را بررسی کند و تصمیم نهایی در خصوص ماندن یا حذف آن ها را بگیرد.

سرخابی ها امیدوار بودند کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن ها مهلت دوباره بدهد یا با درنظر گرفتن جریمه ای اجازه دهد آن ها در رقابت های آسیایی شرکت کنند ولی AFC تصمیم گرفته هر دو باشگاه را از آسیا کنار بگذارد.

حذف استقلال و پرسپولیس به خاطر حرف ها و احکام متناقض کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای که هر دوی آن ها زیر نظر فدراسیون کار کرده و امسال سختگیری ها را انجام داده بودند رقم خورد.

در واقع حذف سرخابی ها را فدراسیون فوتبال به خاطر تناقض در کمیته بدوی و استیناف رقم زد، تناقضی که باعث شد AFC بیش از گذشته روی این دو باشگاه حساس شود و همین حساسیت هم در نهایت باعث حذف هر دو باشگاه شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این خبر را دقایقی پیش به صورت رسمی اعلام کرد و در این خبر عنوان شده علاوه بر سرخابی ها، گل گهر سیرجان هم از رقابت های آسیایی حذف شده است.

در بیانیه AFC آمده است:

کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بند‌های 14.4 و 14.5 اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های، گرفته است. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها