|

10+1 نکته که باید پیش از دیدار پدیده – پرسپولیس بدانید!

نیم‌فصل اول لیگ بیست و یکم به آخرین هفته های خود نزدیک می شود و حساسیت بازی ها هم به بالاترین حد خودش خواهد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

در یکی از این مسابقات، روز شنبه هجدهم دی ماه از ساعت ۱۵ در مشهد، پدیده (شهرخودرو) به مصاف پرسپولیس می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این دیدار مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۲۸ امتیاز در رده دوم جدول است. پرسپولیس با پیروزی یا حتی تساوی در این مسابقه شانس صدرنشینی دارد ولی با باخت در این دیدار ممکن است به رده سوم جدول سقوط کند.

2- پدیده با تنها ۳ امتیاز ضعیف‌ترین عملکردی که تیمی تا هفته سیزدهم در تاریخ لیگ برتر به جای گذاشته را به نام خود ثبت کرده است. هر نتیجه‌ای که در این مسابقه اتفاق بیفتد،‌ تغییری در رتبه آخر پدیده ایجاد نخواهد کرد.

3- پرسپولیس در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم با بهترین فرم خود در این فصل یعنی با ۴ پیروزی متوالی پا به این دیدار خواهد گذاشت. پدیده هم در ۶ بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده است. این تیم تنها تیم بدون پیروزی این دوره است.

4- پرسپولیس با ۱۹ گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد. این تیم بر اساس آمار «متریکا» از نظر نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس تیم دوم لیگ است. پدیده به تنهایی بسیاری از رکوردهای بد این دوره را به خود اختصاص داده است. این تیم رکورددار بیشترین باخت است و عنوان بدترین خط دفاع و حمله را به نام خود زده است. این تیم از نظر مالکیت توپ و نرخ تبدیل شوت به گل بدترین تیم لیگ است و در متوسط شوت و شوت در چارچوب در هر بازی جزو ۳ تیم ضعیف لیگ محسوب می‌شود.

5- پرسپولیس و پدیده ۱۶ بار در لیگ و حذفی با یکدیگر روبه‌رو شدند که پرسپولیس در ۹ مسابقه به پیروزی رسیده، ۶ دیدار با نتیجه تساوی پایان یافته و پدیده فقط یک برد داشته است. تنها پیروزی پدیده مقابل پرسپولیس در آخرین روزهای مربیگری گل‌محمدی در پدیده قبل از پیوستن به پرسپولیس شکل گرفت. پدیده با ۸ شکست مقابل پرسپولیس و دریافت ۲۳ گل از این تیم در لیگ برتر، بیشترین باخت و گل خورده را در لیگ برتر مقابل این تیم داشته است. پدیده اما در ۲ مصاف آخر با پرسپولیس در مشهد مغلوب نشده است.

6- پدیده با ۳ تغییر مربی در این دوره، بی‌ثبات‌ترین نیمکت را دارد. داود سیدعباسی در اولین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر با پدیده روزهای خوبی را سپری نمی کند. پدیده با سیدعباسی هیچ وقت موفق به کلین‌شیت نشده است. این مربی سابقه بازی برای پرسپولیس را دارد و در لیگ‌های پنجم و ششم، ۳۰ بازی برای این تیم به میدان رفت. پدیده با استفاده از ۲۷ بازیکن، پرنوسان‌ترین ترکیب را در این فصل داشته است.

7- در تاریخ تقابل دو تیم، علی علیپور با ۴ گل بهترین آمار گلزنی را دارد. بین بازیکنان فعلی، وحید امیری با ۳ گل زده رکورددار است. این بازیکن خاطره خوبی از گلزنی مقابل پدیده دارد. تک گل این بازیکن در بازی با پدیده در لیگ هفدهم در مشهد، قهرمانی این تیم را تضمین کرد.

8- امید عالیشاه با نمره 7.21 بهترین بازیکن پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. سعید جلالی‌راد با نمره 6.80 این عنوان را در پدیده دارد. مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر با ۴ گل بهترین گلزنان پرسپولیس در این فصل هستند. ۳ گل پدیده در این دوره توسط ۳ بازیکن مختلف به ثمر رسیده و ابوالفضل عکاشه، صادق صادقی و میلاد کمندانی این بازیکنان هستند.

9- در ترکیب پرسپولیس و پدیده بازیکنان زیادی سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند. گل‌محمدی که سابقه مربیگری در پدیده را دارد تعدادی از بازیکنان سابق خود را به پرسپولیس آورد. میلاد سرلک، فرشاد فرجی، محمد مهدی‌خانی و علی نعمتی این بازیکنان هستند. احسان حسینی، محسن ربیع‌خواه، مهدی شریفی و میلاد کمندانی هم پرسپولیسی‌های سابق پدیده هستند.

10- پرسپولیس همچنان امید عالیشاه ستاره خود را در اختیار ندارد. علی شجاعی هم به فهرست مصدومان پرسپولیس اضافه شد تا در کنار حامد پاکدل، محمد شریفی و مهدی مهدی‌خانی غایبان پرسپولیس در این بازی باشد. وحدت هنانوف هم پس از طی کردن دوران مصدومیت به تمرینات پرسپولیس بازگشته است. سعید جلالی‌راد و میلاد فراهانی از پدیده که به دلایل انضباطی از این تیم کنار گذاشته شدند وضعیت مشخصی برای بازی این هفته ندارند ولی خبر خوب برای پدیده بازگشت مصدومان این تیم نظیر محسن ربیع‌خواه، احسان حسینی و مهدی شریفی به اردوی این تیم است. 

11- محمدحسین زاهدی‌فرد قاضی این میدان است. این داور که تنها یک قضاوت در این فصل داشته برای نخستین بار جدال دو تیم پرسپولیس و پدیده را سوت خواهد زد.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها