|

حذف سرخ آبی ها از لیگ قهرمانان به کام فولاد؛ پرسپولیس بزرگترین بازنده!

فولاد خوزستان با قهرمانی در جام حذفی همراه با پرسپولیس که قهرمان لیگ شده بود جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 را کسب…

لینک کوتاه کپی شد

با حذف سرخابی‌های پایتخت، فولاد و سپاهان در سید‌های اول و دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال و پرسپولیس در نهایت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را کسب نکردند تا فولاد و سپاهان دو نماینده ایران در رقابت‌های این فصل باشند. با حذف دو تیم پرطرفدار پایتخت، دو تیم دیگر ایران فولاد و سپاهان وضعیت بهتری برای فصل جدید این رقابت‌های پیدا کرده‌اند.

فولاد در سید یک

فولاد خوزستان با قهرمانی در جام حذفی همراه با پرسپولیس که قهرمان لیگ شده بود جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 را کسب کرده بود. با حذف پرسپولیس که در سید یک این رقابت‌ها قرار داشت، فولاد همراه با جواد نکونام جای این تیم را در سید یک می‌گیرد. اهوازی با توجه به قرار گرفتن در سید یک، این شانس را دارند که در گروهی آسان‌تری قرار بگیرند و در دومین فصل پیاپی حضور همراه با نکونام در لیگ قهرمانان آسیا، چشم به صعود به مراحل بالاتر داشته باشند.

سپاهان و صعود مستقیم

سپاهانی که به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بودند و برای حضور در مرحله گروهی باید از بازی پلی‌آف عبور می‌کردند، با حذف استقلال و پرسپولیس حالا جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی رقابت‌ها را کسب کرده‌اند. شاگردان محرم نویدکیا که در حالت عادی اگر از پلی‌آف به مرحله گروهی صعود می‌کردند در سید چهارم قرار می‌گرفتند، حالا در سید دوم این رقابت‌ها حضور دارند و شانس اینکه در گروه مناسب‌تری قرار بگیرند، زیاد است.

ضرر بیشتر برای پرسپولیس

در بین سه تیم ایران که نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای را بگیرند، پرسپولیسی‌ها بیشتر از سایر تیم‌ها ضرر کرده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی با قهرمانی در لیگ برتر، جواز حضور مستقیم در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند و در سید یک قرار می‌گرفتند. حضور در سید یک می‌توانست مانند فصل 2021 این رقابت‌ها، پرسپولیس را در گروه مناسب‌تری نسبت به سایر نماینده‌های ایران قرار دهد. استقلال دیگر تیم ایرانی باید خود را از پلی‌آف به مرحله گروهی می‌رساند و با حذف، جواز حضور در پلی‌آف را از دست داد. گل‌گهر به لیگ قهرمانان آسیا صعود نکرده بود و بعد از حذف پرسپولیس و استقلال، مجوز حضور در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها را از دست داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی