|

استقلال صدرنشین نیم فصل باقی می ماند؟

عملکرد عالی استقلال لیگ بیست و یکم، آن‌ها را در آستانه صدرنشینی نیم فصل قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در 14 بازی گذشته، هیچ شکستی نداشته و توانسته بازی‌های حساسش را هم بدون باخت پشت سر بگذارد. بازی هفته آخر نیم فصل اول آن‌ها هم، با نفت مسجدسلیمان تیم پانزدهم جدول لیگ است. مسابقه‌ای که استقلالی‌ها حتی در صورت شکست در آن، احتمالا نیم فصل را به عنوان صدرنشین به پایان می‌رسانند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ استقلال در حال حاضر، 32 امتیاز دارد و 3 امتیاز از پرسپولیس بالاتر است. هیچ تیمی بجز پرسپولیس، نمی‌تواند هفته آخر با استقلال هم امتیاز شود. پرسپولیسی‌ها هم به لحاظ تفاضل گل، از استقلال عقب‌تر هستند. تفاضل مثبت 16 استقلال در مقایسه با تفاضل مثبت 10 پرسپولیس، برتری را در این زمینه هم به آبی‌پوشان می‌دهد. تنها حالت از دست دادن صدرنشینی نیم فصل برای استقلال، این است که آن‌ها بازی آخر با اختلاف گل زیاد به نفت مسجدسلیمان ببازند و پرسپولیس هم با اختلاف زیاد، فجرسپاسی را ببرد. مثلا استقلال سه گل از نفت مسجدسلیمان بخورد و پرسپولیس، بیشتر از سه گل به فجرسپاسی بزند. اتفاقی که احتمال وقوع آن، فقط کمی بیشتر از صفر است. گرفتن یک امتیاز از نفت مسجدسلیمان، همین احتمال را هم به صفر می‌رساند و با هر نتیجه‌ای در بازی پرسپولیس و فجرسپاسی، استقلال قهرمان نیم فصل لیگ برتر خواهد بود.

تغییر حکم کمیته انضباطی درباره تخلف باشگاه گل‌گهر در کمیته استیناف اما، می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. اسقلال با حکم کمیته انضباطی، 3 امتیاز بازی با گل‌گهر را به دست آورده و سه گل هم، به تفاضل آن‌ها اضافه شده است. در صورتی که کمیته استیناف حکم کمیته انضباطی را رد کند، استقلال 30 امتیازی می‌شود. در این صورت، فرهاد مجیدی برای رسیدن تیمش به قهرمانی نیم فصل باید در بازی آخر به پیروزی برسد. هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، می‌تواند صدرنشینی نیم فصل را از استقلال بگیرد و پرسپولیس، صاحب این عنوان شود.

با این شرایط، پیروزی استقلال در هفته آخر نیم فصل مقابل نفت مسجدسلیمان، پرونده صدرنشینی نیم فصل را به نفع آبی‌پوشان پایتخت می‌بندد. موضوعی که با توجه به نتایج هفته‌های اخیر استقلال و نفت، چندان دور از دسترس نخواهد بود. ثبت نتیجه دیگری غیر از پیروزی استقلال اما، تعیین صدرنشین نیم فصل را هم به کمیته استیناف می‌سپارد. تایید حکم کمیته انضباطی، یعنی استقلال صدرنشین احتمالی نیم فصل خواهد بود و رد این حکم، شاید مسیر لیگ را در پایان هفته پانزدهم تغییر دهد.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها